اگرچه این امر بیش از حد واضح است، اما بسیاری از صاحبان مشاغل مشتاق هستند که در اسرع وقت رستورانهای خود را باز کنند و وقت زیادی برای انتخاب نام رستوران نمیگذارند. به خاطر داشته باشید که یک نام تجاری، اگر به خوبی مدیریت شود، به آرامی اما پیوسته خود را به یک مارک تجاری تبدیل میکند. و مارکها قدرت تأثیرگذاری، تعیین روند و تعریف نیازهای مشتریان فعلی و بالقوه خود را دارند.
در صورتی که کسب و کار و خدمات شما به سفر مربوط میشود، انتخاب این نام برای برند شما میتواند انتخاب مناسبی به شمار رود. یکی از مهمترین ویژگیهایی ثبت برند که برای انتخاب نام برند باید به آن توجه کنید، کوتاه بودن نام آن است. نامهای طولانی در ذهن مخاطبان باقی نمانده و به سرعت فراموش میشود.
- یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است.
- بررسی و ارزیابی نام انتخابی میتواند کلید موفقیت انتخاب نام برند مناسب باشد.
- طبیعتا کسی که کتابم را خوانده باشد و با این نامها آَشنا باشد هیچگاه آنها را برای برندش انتخاب نمیکند.
- کسی که آدم را اغوا کرد تا سیب معروف را گاز بزند و مابقی ماجرا.
- این نامها باید به راحتی در ذهن مخاطب باقی مانده و لحنی موزون داشته باشد.
شما برای تبلیغات و معرفی برند و یا شرکت خود علاوه بر نام برند، به یک لوگوی مناسب نیز نیاز دارید. در بهترین و ایده آل ترین حالت لوگو باید مشابه و متناسب با نام برند باشد. بنابراین همزمان با تصمیم گیری برای نام برند، به امکان پذیری تبدیل آن به لوگو نیز فکر کنید. در صورتی که نام برند شما ریتم و ساختار تکرار شونده داشته باشد، راحتتر در ذهن ماندگار خواهد شد.
انتخاب نام های چند سیلابی احتمال تایید برند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد . پس از آن که از تکراری و مشابه نبودن نام برند درخواستی از طریق جست و جو در سامانه علائم تجاری اطمینان حاصل کردید با مراجعه به سامانه مذکور ، اقدام به تکمیل اطلاعات و تعیین میزان سهام مالکین و … می نمایید . البته مراحل ثبت نام برند در ایران پیچیدگی ها و شرایط مربوط به خود را که در اینجا به طور مختصر خواهیم داد . نام برند شما خاطر نشان کیفیت ، ویژگی های محصول یا خدمات تان می باشد و در صورت جلب رضایت یک مشتری ، سایر مشتریان را نیز به محصول و خدمت شما ترقیب خواهد کرد . چنانچه اگر قصد دارید تجارتی پر رونق را شروع کنید با در نظر گرفتن شرایط و قوانین کشور ، برند خود را به ثبت برسانید و پس از ثبت از حقوق متعدد برند بهره مند خواهید شد . چیزی بنظر شما میرسه ک بتونه در ایران و حتی جهانی گل کنه….
“نام گذاری برند” انتخاب یک نام به سلیقه و علاقه مدیریت از میان لیست گزینه های نام برند نیست، بلکه بخشی از فرایند برندینگ بوده و قوانین خاص خود را دارد. اگر تمایل دارید که با شیوه اصولی نامگذاری برند بیشتر آشنا شوید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، توصیه می کنیم که “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها“را مطالعه و از آن برای انتخاب نام برند خود استفاده کنید. در این بخش از مقاله میخواهیم به طور گام به گام با مراحل انتخاب یک نام برند مناسب آشنا شویم. امروزه سیستمهای زیادی طراحی شدهاند که به شما پیشنهادهای مختلفی برای نام برند میدهند اما در نهایت این شما و تیم تخصصی شما است که باید تمامی جوانب را در نظر گرفته و یک انتخاب اصولی و منطقی داشته باشد. دامنه اینترنتی همان آدرس سایت در موتورهای جست و جو است. تصور کنید که شما بعد از مدتها تحقیق یک نام را برای برند خود انتخاب کردهاید و زمانی که میخواهید وب سایت خود را راه اندازی کنید، متوجه میشوید دقیقا با همان نام یک دامنه و یک سایت وجود دارد!
معرفی 7 برند موفق شکلات!
اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند میگویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمیشود. در این مورد مثالی نمیآوریم و به شما اجازه میدهیم از تخیل خود استفاده کنید. مطمئنا در برخی موارد بهتر است شما از دو کلمه استفاده کنید اما این دو کلمه نیز بهتر است کوتاه باشد.
در ابتدای کار شما باید به تمامی این پرسشها پاسخ داده تا بتوانید یک انتخاب اصولی و درست داشته باشید. براساس نتایج مرحله 5 لیست شما احتمالاً کمی کوتاه تر خواهد بود. هر نام را با دقت در نظر بگیرید و در لیست جدید باید حدود 3 تغییرات شرکت تا 5 اسم برتر وجود داشته باشد.
کارولین توسط خانوادههای مرفه خاص از قرن 17 به بعد مورد استفاده قرار گرفت. این نام از استفان گرفته شده و اسم اولین شهید مسیحی است. نام او از کلمه یونانی استپانوس به معنای ” حلقه گل، تاج” مشتق شده است. در اصل نام مرد است اما هم اکنون برای دختران و زنان مورد استفاده قرار میگیرد. این نام تا زمانی که جورج اول در سال 1714 به پادشاهی نرسیده بود، زیاد مورد استفاده قرار نمیگرفت. این نام فرم بومی انگلیسی نامی است که در افسانه کلاسیک برای همسر منلائوس در نظر گرفته شده است.
تو انتخاب نام برند حواستون باشه که، نام برندتون رو باید به صورت قانونی بشه ثبت کرد. اگه نتونین برندتون رو به صورت قانونی ثبت کنین، هر چقدر برای ثبت نام تجاری وقت بذارین هدر میره. انتخاب نام برند باید هوشمندانه و اصولی باشه تا بعد از مدتی به یه اسم موندگار تبدیل بشه و به راحتی فراموش نشه. نامهایی مثل گوگل، پپسی، آدیداس و یا نایک از جمله اسمهای ماندگاری هستن که هرکس با شنیدن اسمشون به یاد محصول یا خدماتشون میوفته و خیلی از افراد با این نامها آشنایی دارن. از طرف دیگر، اگر میخواهید در آینده، به بازارهای بینالمللی هم ورود کنید یا به کشورهای همسایه صادرات داشته باشید، حتماً معنی اسمی که انتخاب میکنید را به زبانهای دیگر چک کنید. مثلاً شرکت پاکسان صابونی با نام «برف» تولید و آن را به کشورهای خارجی صادر میکند.
نام استارت آپ شما نامی است که شما همیشه آن را میشنوید، میگویید، مینویسید و درمورد آن فکر میکنید. شما نام فرزندتان را چیزی که دوست ندارید انتخاب نمیکنید. در غیر اینصورت پشیمان خواهید شد و این میتواند در رفتار و روشی که شما تجارت خود را پیش میبرید تاثیر داشته باشد. انتخاب نام مهم است اما نگذارید شما را گیج کند و همه زندگی خود را صرف پیدا کردن نام کنید.
انتخاب نام برند مناسب
دقت داشته باشید که این کار کمک میکند تا اسم انتخابی شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمتهای مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید. بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان میشوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت میگویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما بهخوبی موفق شده است. در حقیقت زمانی که شما از نام یک برند معروف کپی برداری میکنید یک برند فیک و تقلبی به نظر میآیید. شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایتمندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلیتان را در بازار بدست آورید.
نمونه اسم شرکت و برند
چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصتهای بینظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است. یادتان باشد نامی که برای برند انتخاب میکنید، نباید صدایی شبیه به واژهای با معنی منفی یا زشت داشته باشد. برای مثال جف بزوس مالک آمازون ابتدا قصد داشت نام سایتش را کادابرا به معنای اجی مجی لاترجی بگذارد اما شباهت آوایی این نام ثبت شرکت در تهران به واژه کاداوِر به معنی جسد باعث شد قید این نام را بزند. همچنین بررسی اسم برندهای فعال و معروف در ایران نشان داده است که صدای «ز» در انتهای کلمات هم قدرت بسیاری دارد. بهروز، لندکروزر که در ایران میگوییم لندکروز، البرز، چیتوز، مزمز، بارز، لکسوس که در ایران میگوییم لکسوز، همگی نشان از این دارند که صدای «ز» در پایان اسامی برند در ایران پرطرفدار است.