Content
تعیین نام اشخاص حقوقی با توجه به الکترونیکی شدن فرایند ثبت شرکتها و موسسات به صورت کاملاً رایگان انجام میشود و هیچ هزینهای برای متقاضیان ندارد. نامِ تاییدشدۀ شخصیت حقوقیِ در شرف تاسیس یا در حال تغییر فقط به مدت ۳ ماه از تاریخ تایید اعتبار دارد و اگر برای ثبت و آگهی آن اقدامی صورت نگیرد، این اسم منقضی میشود و دیگر اعتبار نخواهد داشت. این بازه زمانی در مورد شرکتهای سهامی عام ۶ ماه از تاریخ برگزاری مجمع عمومی موسسین است. بدیهی است که پس از ثبت و آگهی، نام شخصیت حقوقی دارای اعتباری نامحدود خواهد بود. به عبارت دیگر، نام شرکت ثبتشده با رعایت تاریخ تقدم تنها مختص همان شخص حقوقی خواهد بود و هیچ کس دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس با آن را نخواهد داشت. مهمترین نکته در انتخاب نام شرکت، کارآمدی و تناسب آن است و کلید رسیدن به این هدف، داشتن استراتژی مشخص و درست است.
- در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت.
- حتی در مواردی که ترجمه برند های ثبت شده را به عنوان اسم برند انتخاب نمایید و این امر موجب گمراهی مشتریان دیگری گردد ، قابل ثبت نیست .
- حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید!
- نام برند تداعی کننده مفرد و خلاق هستند و باعث ایجاد تمایز قدرتمندی می شوند.
- نکته دیگری که درباره شرایط اسم تجاری وجود دارد این است که اسم تجارتی قابل نقل و انتقال است .
امروزه، برندينگ [آفرينش نام تجاي] مهم ترين بخش تجارت است. اين تجارت در هر زمينه اي كه باشد، از بانكداري گرفته تا فروش اسباب بازي، در نهايت نام تجاري آن حرفه است كه گوياي موفقيت يا شكست آن خواهد بود. اين معادله، به ظاهر ساده به نظر مي رسد؛ ولي شناسايي اين كه چه چيزي يك نام تجاري را كارآمد مي سازد، آن قدرها هم ساده نيست. جناب مهدینژاد در این زمینه بسیار تخصصی و عمیق کار کردهاند و به عنوان یک کارشناس در خصوص نامهای تجاری تجارب و ایدههای خودشان را با نثری روان و جذاب در این کاب بیان نمودهاند.
اما آنچه اهمیت دارد، چگونگی به موفقیت رسیدن این شرکتها است. نشریه «بیزینس اینسایدر» در گزارشی این دلایل را برای ۱۰ شرکت برتر بررسی کرده و نتیجه گرفته است که آنچه ارزش یک شرکت را میسازد، احساس مشتریان نسبت به لوگو و محصولات و خدمات آن شرکت است. امروزه بهدلیل بیشتر شدن سهم دنیای تکنولوژی در زندگی روزمره، شرکتهای فعال در این حوزه ثبت برند تجاری باارزشتر شدهاند. انسان موجودی طمعکار است و هرچه بهدست آورد باز بیشتر طلب میکند. در دنیای کسب و کار نیز وضع به همین منوال است، به گونهای که شرکتها خطوط ضمیمه اضافه کرده و کالاها و انشعابهای فرعی بیشتری ایجاد میکنند. با این کار شاید در کوتاه مدت منافعی بهدست آورند ولی در بلندمدت تنها نام تجاری خود را کمرنگتر میکنند.
اسامی زیبا برای شرکت خود انتخاب کنید تا بتوانید به سرعت
نام شرکت، نامی می باشد که مختص خودش می باشد و هیچ شرکت دیگری را نمی توان به همان اسم پیدا کرد.هر شخص حقوقی همانند شخص حقیقی باید دارای اسم باشد تا هویتش مشخص و قابل تشخیص باشد.به همین منظور اسم شرکت الزامی است و اقدامات اولیه محسوب می شود. به طور معمول نام شرکت از موضوع فعالیت آن گرفته می شود بنابراین باید در نام شرکت نهایت دقت و انرزی را صرف نمود زیرا نام شرکت می تواند شرکت را به اوج برساند یا بر عکس به نابودی و قعر بکشاند. جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید .
خواندن و بهرهبردن از این کتاب برای افرادی که در مرحلهی یافتن و تعیین نام تجاری هستند توصیه میشود. در آخرین صفحات یک چک لیست ویژه قرار داده شده است تا شما هر وقت که خواستید یک نام قدرتمند برای خود بسازید این چک لیست ثبت تغییرات شرکت را جلوی خودتان قرار دهید و کار برایتان سادهتر شود. با کلیک بر روی عکس میتوانید وارد سایت مورد نظر شوید و درخواست تعیین نام دهید. در مورد ثبت شعبه و نمایندگی شرکت خارجی هم استفاده از نام شرکت مادر (خارجی) مانعی ندارد.
کتاب تبلیغات و برند
در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت. همان طور که در مقاله مطالعه کردید انتخاب نام مناسب می تواند به دیده شدن و برند سازی کمک زیادی بکند. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد یکی از بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در اصفهان است که کمک می کند نام مناسب برای وب سایت، نام مناسب برای کسب و کار اینترنتی، نام مناسب برای شرکت و نام مناسب برای مغازه خود انتخاب کنید.
انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف میکنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب میکنند و به همین دلیل ثبت شرکت در تهران هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت میگیرند. شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است.
اسامی غیر قابل ثبت شرکت ها
امروزه مدیران شرکتها درک کردهاند که مارک تجاری شرکت آنها تنها یک مفهوم مطلق و خشک و خالی نیست بلکه یک دارایی و ثروت اندیشمند برای شرکت بهشمار میرود. مارک تجاری جهانی عموماً هویت معیارها و جایگاه مشابهی در سراسر جهان دارند، حتی اگر راهبردهای تولید و ارتباطات با تفاوتهای جزئی فرهنگها تطابق داده شود. مارک تجاری جهانی به مصرف کنندگان هویت و جایگاه مشابهی را درسراسر جهان ارائه میکند در حالی که مارک تجاری بینالمللی موقعیت یا هویت مارکهای تجاری خود راجهت متناسب شدن با مخاطبان مختلف تغییر میدهد. مانند مک دونالد که یک مارک تجاری بینالمللی است، چون لیست غذایی آن با توجه به فرهنگ هر کشور تغییر میکند.اما کوکاکولا یک مارک تجاری جهانی است که در همه جا آن محصول را با همان کیفیت ارائه میدهد. انتخاب اسم برند با توجه به نکات ذکر شده بسیار آسان و راحت می باشد چنانچه این خدمت نیز در مؤسسه حقوقی نیک صورت می گیرد و پیش از ثبت برند ، اطلاعات کاملی در مورد برند های ثبت شده مشابه در طبقه مربوطه به متقاضیان ارائه می شود . انتخاب اسم برند و همچنین برند سازی نیاز به مشاوره دارد .
برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند. حال که با انواع کلمات مناسب برای اسم برند آشنا شدید، لازم است در مورد برخی محدودیت ها نیز آگاهی پیدا کنید. به عبارت دیگر کارفرمایان و صاحبان مراکز تجاری بزرگ با چند ضابطه مهم از جمله ماده ۱۴۱ قانون تجارت، بیش از بقیه سروکار دارند.
اسم جذابی که با گذشت زمان تازگی خود را از دست ندهد و همچنان به یادماندنی باشد. این امر بسیار چالش برانگیز است چون روند نامگذاری و نیز سلایق افراد اغلب سال به سال تغییر میکند و پیدا کردن اسمی که تاریخ مصرف نداشته باشد، بسیار دشوار است. توسعهی نام تجاری به زمان و تلاش نیاز دارد، بنابراین بسیار مهم است که اسمی انتخاب کنید که با پیشرفت کسب و کارتان دوام داشته باشد. نام برند یا نام تجاری (معمولاً یک اسم خاص است ) نامی که توسط تولید کننده یا یک سازمان برای یک محصول یا خدمات خاص به کار می رود.
نام تجاری مناسب در مرحله اول باید ساده و روان بوده و تلفظ راحتی داشته باشد تا از این طریق به سادگی در ذهن مخاطب باقی بماند و به خاطر سپردن آن آسان باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید. سلام.وارد عرصه تولید انشالا میخوام وارد بشمدر بحثتولید میوه های خشک و پیرامونش درواقع میشه تو صنعت غذایی. سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که میدونن راهنمایی کنن. اسم قشنگی هست، فقط نکاتی که تو مقاله گفته شد رو چک کنید براش.
سبب ایجاد مشهوریت و معروفیت میان شرکت،خدمات و محصولات می گردد. “پلمپ دفاتر قانونی برای تمام شرکت ها الزامیست.” احتمالاً تاکنون به این جمله زیاد برخورد کرده اید و سؤالات بسیاری برایتان پیش آمده است. در این مقاله قصد داریم در ابتدا شما را با مفهوم دفاتر پلمب آشنا کنیم و بعد از آن توضیح دهیم که چرا تهیه این دفاتر ضرورت دارد. مزیت این روش، تأثیرگذاری معروفیت آن کشور یا محله بر روی برند شماست. عیب آن هم این است که معمولاً این نوع اسامی معروف خواهان زیادی دارد و ثبت کردن آن دشوارتر است.