Content
نامی برای برند خود انتخاب کنید که مطمئن باشید در حافظه مخاطب میماند. نام برند باید منحصربهفرد باشد؛ این اسم نباید برای برندهای دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد. از چه شبکه اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده میکنید؟ (آیدی هرکدام را بنویسید). اگر شما مشتریان دیگری برای سایر محصولات دارید، میتوانید از طریق فیس بوک، ایمیل یا یکی از ابزارهای نظرسنجی آنلاین، نظر آنان را بپرسید. نام احتمالی برای برند استارت آپ را نوشته و لیستی از مترادف ها و کلمات مرتبط با آن جمع آوری کنید.
اما توصیه ما این است که حتما نام دامنه را برای خود قطعی نمایید. بر اساس تئوری عقلانیت محدود توانایی انسان برای جست و جو، پردازش و ارزیابی اطلاعات محدود می باشد. یعنی ذهن انسان درهر زمان توانایی پردازش اطلاعات محدودی را دارد . اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند. به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند.
از جدیدترین اخبار و قوانین ثبتی باخبر شوید
بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند. در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت . اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید. سلام.وارد عرصه تولید انشالا میخوام وارد بشمدر بحثتولید میوه های خشک و پیرامونش درواقع میشه تو صنعت غذایی. سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که میدونن راهنمایی کنن.
- نام برند موجود شما به هیچ عنوان برای هویت و کسبوکار شما مناسب نیست و نیاز به برندینگ مجدد دارید.
- بر اساس تئوری عقلانیت ذهن انسان در هر زمان توانایی پردازش اطلاعات محدودی را دارد.
- با استفاده از همان برند یا برندهای مشابه، به دنبال صفحات فیس بوک یا توییتر باشید.
- انتخاب یک نام مناسب برای کسبوکار میتواند سبب موفقیت و یا دشواری تجاری شما گردد.
- اسامی خلاقانه از مواردی است که باید با تدبیر بسیار اقدام به نام گذاری برای برند و علامت تجاری انجام گیرد و تماما فارسی بوده و با شئونات اسلامی نیز هم سو باشد .
بعد از انتخاب کردن نام برند، باید از میان انواع لوگو، یک طراحی لوگوی مناسب هم انتخاب کنید. همچنین در این رابطه، انتخاب رنگ هم یک مسئله بسیار مهم می باشد، با دانستن معنی و مفهوم هر رنگ توسط روانشناسی رنگ می توانید، متناسب با نوع کسب و کارتان رنگ انتخاب کنید. نام برند باید در نوشتن متن، لوگو یا ایمیل زیبا به نظر برسد و همچنین دارای ریتم باشد. برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید .
سایت انتخاب اسم برند، اسامی انتخاب شده در طوفان فکری را در دسته بندیهای مشخصی جای میدهد. برندی چون تسلا موتورز نام برند خود را از نام موسس خود یعنی نیکولا تسلا گرفته است. یک سایت انتخاب اسم برند، تیم و مشاورهایی که برای انتخاب نام یک برند در اختیار دارد دیگر تنها با یک کاغذ و قلم نام برند را انتخاب نمیکنند! یک متخصص در حوزه مشاوره برند یا انتخاب اسم برند، یک اسم را از جهتهای مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار میدهد تا بهترین نام را برای برند شما انتخاب کند. قوانین ثبت برند میتوانند یکی از تعیینکنندهترین مسائل در ثبت شرکت در تهران شما باشند. ما در آموزشهای ساخت برند توسط بوم مدل دیجیتال برندینگ نحوهی ساخت برند را به صورت کامل توسط یک مدل آموزش میدهیم اما نیاز است که شما برند خود را از لحاظ حقوقی نیز ثبت نمایید.
انتخاب نام برند نام تجاری
برای روند شروع کسب و کار آنلاین و برند سازی نیاز به مشاوره است . سلام برای یه سایت هواپیمایی دنبال اسم برند تجاری خوب هستم میشه راهنماییم کنین. متاسفانه اغلب شرکتها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکتها ندارند. بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین. اگر به تازگی کسبوکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشنتر میکنید.
این مثال را ذکر کردیم تا بهتر با مفهوم انتخاب نامی متفاوت و گاها عجیب آشنا شویم ، نامی که متفاوت باشد و همین متفاوت بودن بتواند آن را در اذهان نگه دارد . چه کسی ابتدا می توانست قبول کند اپل ارتباطی با گوشی تلفن همراه و تکنولوژی های دیجیتالی داشته باشد ؟ ولی در عین انتخاب نامی متفاوت و کیفیت بالا این نام طوری جا افتاد که دیگر کسی نمیتواند به نام آن خرده بگیرد و نام آن را عجیب بداند . افراد مختلف معمولا برای انتخاب نام برند سختی های زیادی می کشند و با افراد مختلفی مشورت می کنند و گاها این مشورت ها باعث بیشتر سردرگم شدن و گیچ شدن می شود . در صورت تمایل میتونید برای مطالعه بیشتر در این زمینه، به مقاله “برندسازی مشترک یا کو برندینگ، Co-Branding چیست” مراجعه بفرمایید.
دسته بندی بالا نشاندهنده انواع مختلف نگرش جهت انتخاب نام برای برند است. نام همچون سایر عناصر برند باید براساس شش معیار اصلی انتخاب شود. 11- اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند. 3- صفت ها و اسم هایی که بیان گر توصیف می باشند و یا عام هستند به تنهایی قابل ثبت نیستند.
زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود . انتخاب اسم برند به جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری، شهرت، محبوبیت وماندگاری در ذهن مخاطبان بسیار حائز اهمیت می باشد. یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد. حتی در مواردی که ترجمه برند های ثبت شده را به عنوان اسم برند انتخاب نمایید و این امر موجب گمراهی مشتریان دیگری گردد ، قابل ثبت نیست . حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید.
این هم تنها یک مثال بود تا با مفهوم ساخت و ترکیب اسمها برای برند سازی آشنا شویم . این فرایند، روندی نیست که جبران اشتباه در آن با هزینه کم و یا بدون هزینه قابل جبران باشد. تغییر برند و یا بازسازی یک برند، کار بسیار پیچیده و پرهزینهای است. ضمن اینکه تضمینی برای بهدست آوردن مشتریان سابق وجود ندارد.
طبق پژوهشی که تو سال 2010 انجام شد، متوجه شدن که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکاکولا، کیت کت و… که از کلمات هم وزن استفاده شده علاقه بیشتری دارن. یا اسم برند ایرانی مثل اشی مشی، مزمز، چین چین از همین روش برای ثبت برند استفاده کردن. و این ویژگی باعث شده استفاده از اونها و تلفظ و به خاطر سپردنش برای مردم آسونتر بشه.
نامی که برای این برند انتخاب شده، بهخوبی تمایز آن را بازتاب میدهد. در کل، از بین تمام مواردی که گفتیم، به احساسی که نام برندتان به مخاطب منتقل میکند، خیلی دقت کنید. نام برند میتواند بیانگر احساساتی مانند انرژی زیاد (ردبول)، آرامش و لطافت (پتوی نرمینه)، توجه به سنتها (روسری تاجمحل)، زنانگی (روبان)، نوشتن (وردپرس) و … باشد.
نام برند همان، نام تجاری می باشد و تمام آن چیزی است که شرکت میتواند داشته باشد. اما باید تفاوت بین نام برند و نام شرکت را بدانید، نام برند زمینه مناسبی برای رشد کسب و کار می باشد. گرچه ممکن است ابتدا این کار راحت به نظر بیاید، ولی به سرعت، به عملی فوق العاده سخت و چالش برانگیز تبدیل خواهد شد. حال که با ایده های یافتن نام برندی جذاب و متفاوت آشنا شدید نوبت به شروع فرایند نام گذاری می رسد. “نام گذاری برند” انتخاب یک نام به سلیقه و علاقه مدیریت از میان لیست گزینه های نام برند نیست، بلکه بخشی از فرایند برندینگ بوده و قوانین خاص خود را دارد. اگر تمایل دارید که با شیوه اصولی نامگذاری برند بیشتر آشنا شوید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، توصیه می کنیم که “راهنمای پیگیری ثبت تغییرات شرکت برای کسب وکارها“را مطالعه و از آن برای انتخاب نام برند خود استفاده کنید.
اکنون که در این مقاله با انتخاب نام برند آشنا شدید، بهتر است بدانید که نام تجاری شما تنها بخشی از گسترش بلند مدت برند شما خواهد بود. قبل از اینکه در نهایت در مورد نام برند مناسب شرکت خود تصمیم بگیرید، بهتر است که لیست کوتاه خود را تست کنید. با این کار میتوانید بفهمید که مشتریان بالقوه شما چقدر نام برند مورد نظر را جذاب و به یاد ماندنی میدانند.