راهنمایی برای انتخاب اسم برند +9 معیار اصلی انتخاب اسم برند

استفاده از نام یک شخص شناسایی فروشگاه شما را آسان تر می کند. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی باشد و معنادار باشد. ولی اگر شما می‌خواهید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید یا اینکه در حال حاضر اطلاعاتی از مشتریان خود ندارید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای بیشتر برای نام‌های کاندیدتان موکاپ ها و صفحات فرود طراحی کنید. به ذهن سپردنش برای مخاطبان راحت نیست چون ذاتاً یک کلمه مخفف شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‌کند. سعی کنید نام برندتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که تصویری جذاب در ذهن مخاطب بسازد.

  • همواره این نکته را در نظر داشته باشید، زیبایی در سادگی است.
  • توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام­ گذاری برند وبرندینگدست کم نگیرید!
  • و یاعنوان کمپین تبلیغاتی Sloganبه‌اندازه‌ای ساده هستند که حتی یک کودک هم می‌تواند آن‌ها را از هم تشخیص دهد.
  • دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام.
  • او هنگام انتخاب نام برند از یک تکنیک ساده اما بسیار موثر استفاده می‌کرد.

یک صاحب رستوران مشهور در تگزاس کافه خود را ‘Sugar Bag’ به معنای کیسه شکر نامید زیرا اولین چیزی که برای کافه جدیدش خرید یک کیسه قند بود. اگر تصمیم دارید از نام خود برای نام تجاری پیگیری ثبت تغییرات شرکت استفاده کنید باید مراقب باشید. نیازی به گفتن نیست که بسیاری از کافی‌شاپ‌ها هستند که از نام / نام خانوادگی بنیانگذار استفاده می‌کنند، که این استراتژی را کمی کلیشه می‌کند.

قدم سوم اسم‌های کاندید را با دقت بررسی کنید

اگر احتمال فروش نهایی در بازارهای خارجی وجود دارد، باید تلفظ نام تجاری خود را نه فقط در زبان خودتان، بلکه در زبان های دیگر هم در نظر بگیرید. ابتدا با مشاوران ما صحبت کنید تا بهترین پیشنهاد به شما داده شود، پس از گرفتن مشاوره رایگان می بایست برای تکمیل مدارک خود اقدام کنید. پس از تکمیل مدارک ادامه کار را به ما بسپارید و منتظر آماده شدن برند خود باشید. تصور کنید که شما با چرم های درجه یک محصولات بسیار با کیفیتی را تولید می کنید و همین کیفیت شما باعث جذب مشتری های بسیاری شده است. در پاسخ باید بگوییم که می توان این کار را انجام داد، اما ثبت نکردن برند عواقب بدی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

چجوری اسم برند انتخاب کنیم

معمولا از سوی مدیران یک سازمان زمان زیادی صرف طراحی، تولید و کنترل کیفی یک محصول تا پیش از عرضه آن به بازار می‌گردد، اما عرضه تحت چه نامی ؟ اینجاست داستانبرندسازی(برندینگ) آغاز می‌شود . نامی که به راحتی به یاد بیاید، اما مخاطب کاربرد آن را به خاطر نیاورد، حتما در برندینگ آن ضعف بزرگی وجود داشته است. اگر نامی که انتخاب میشود دارای معنا نیز باشد به این یادآوری کمک بسیار زیادی می‌نماید. زیرا هرچه اسم برند سخت‌تر باشد، اصطلاحا در ادبیات برندینگ به آن “برند بدقلق” گویند . برندی که عمق و وسعت مناسب را حتی با صرف زمان و هزینه پیدا نمی‌نماید. ما می‌دانیم که آلفابت(الفبا)، یک سری از حروف است که به زبان و ارتباطات شکل می‌دهد.

با در نظر گرفتن امتیازات، انتخاب نام برند خیلی راحت‌تر می‌شود. اگر نام برند شما معنی داشته باشد و در ضمن به شرکت شما هم ارتباط داشته باشد، تصویر بهتری از شما در ذهن و قلب مشتریان بر جای می‌گذارد. مثلا تیوب‌های شکلاتی شوکوپارس که همیشه از بوفه مدرسه می‌گرفتیم و خیلی خوشمزه بود، تا همیشه به یادمان می‌ماند.

نام کسب و کار شما نباید متفاوت از محصول یا خدمات شما باشد و در انتخاب اسم برند به این مساله توجه داشته باشید. در نهایت، به نظرات و افکار خود در ثبت برند زمینه‌ها و فرصت‌های جدید بیاندیشید و احترام بگذارید. با کاوش در زبان محاوره جدید، کلمات اختراع شده و زبان عامیانه، به دنبال ایده خود باشید.

اگر شما نتوانید به صورت قانونی برندتان را ثبت کنید، هرچه برای ثبت نام تجاری‌تان وقت گذاشته‌اید به هدر می‌رود. بنابراین پیش از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند برای کسب و کار مطلع شوید. یکی از بهترین این اقدامات کمک گرفتن از خلاقیت خودتان است! یک کاغذ و قلم بردارید و از قوه خلاقیت خود کمک بگیرید و هر اسمی را که به نظرتان مناسب برند شماست بر روی کاغذ یادداشت کنید. در نهایت چندین اسم را کاندید کرده و با نظرسنجی از چندین نفر بهترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید. اگر هم زمان کافی ندارید یا خودتان به تنهایی نمی‌توانید راجع‌به انتخاب اسم برند تصمیم گیری کنید، بهتر است از یک سایت انتخاب اسم برند کمک بگیرید.

بله، در صورتی که تصمیم بگیرید برند چرم خود را ثبت کنید می بایت مجوز فعالیت داشته باشید. در صورتی که مجوز ندارید از جواز تاسیس می توانید استفاده کنید. اما نگران نباشید، برای رفع ابهام این سوال پاسخ مناسبی را برای شما آماده کرده ایم.

انتخاب نام برند قاعده و فرایند مشخصی ندارد

اسم‌های مناطق جغرافیایی هم از مواردی هستند که در انتخاب اسم‌های تجاری و نام برند پرطرفدارند. آمازون در حالی که نامی جغرافیایی است، همزمان یک نام استعاره‌ای از بزرگی و فراگیری و همچنین نامی تصویری است که رود بزرگ آمازون را به خاطر می‌آورد. دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است. اگر برای برندتان ثبت شرکت شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید. برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است.

وبینار چه‌جوری برای برند، محصول یا خدمات جدیدمون اسم انتخاب کنیم؟

او قصد داشت بر خلاف کامپیوترهای زشت موجود بازار مثل آی‌بی‌ام و دی‌ای‌سی کامپیوتری زیبا و اغواگر بسازد. حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب می‌کنیم حتما باید خوش‌آوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم. یادتان باشد نامی که برای برند انتخاب می‌کنید، نباید صدایی شبیه به واژه‌ای با معنی منفی یا زشت داشته باشد. برای مثال جف بزوس مالک آمازون ابتدا قصد داشت نام سایتش را کادابرا به معنای اجی مجی لاترجی بگذارد اما شباهت آوایی این نام به واژه کاداوِر به معنی جسد باعث شد قید این نام را بزند.

از همین‌رو برای رسین به نتیجه‌ای دلخواه باید سعی و حوصله به خرج بدهید و اطمینان حاصل کنید که انجام تمامی این کارها ارزشش دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به بخش تماس با ما الفبای تبلیغ مراجعه کنید. مطمئنم حالا که دانستید ارزش اسم برندتان می‌تواند تا ۸۰ درصد ارزش کسب وکارتان باشد ادامه این مقاله را با با اشتیاق و دقت بیش‌تری می‌خوانید تا بتوانید اسم برند هرچه قدرتمندتری انتخاب کنید. من هم سعی کرده‌ام دانش و تجربه چندین سال پژوهش و فعالیتم در عرصه برندسازی را به کار ببندم و مقاله‌ای جامع در این باره برایتان بنویسم که اصول و کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند را به صورت فشرده برایتان بیان کند.

هر چه ارزش نام و نشان تجاری در ذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت می تواند در سایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. سبب ایجاد مشهوریت و معروفیت میان شرکت،خدمات و محصولات می گردد. اما در آخرین قسمت شما می‌توانید از یک راه میان‌بر برای انتخاب نام دامین قابل ثبت یا حتی نام برند خود استفاده نمایید. حال در این مرحله شما رسیده‌اید به تعداد زیادی نام که باید بسیاری از آن‌ها را فیلتر نمایید.