موسسه خیریه سمر در مسیر مبارزه با سرطان و حمایت از افراد درگیر با بیماری سرطان، گواهینامههای مختلفی کسب کرده است. این گواهینامهها نشان میدهند که این موسسه بصورت کاملا قانونی، شفاف، مسئولیتپذیر و پاسخگو فعالیت میکند. سازمان ها و موسسات خیریه باید از کجا مجوز بگیرند را از سایت هاب گرام دریافت کنید.
- هدف ما ارئه خدمات VIP و مشاوره رایگان به مدیران محترم شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری با بهره گیری از بهترین فناوری های اطلاعاتی، ارتباطی، اتوماسیون و نیروهای انسانی متخصص و کارآمد است.
- در مرحله اول لازم است ثبت نام الکترونیک در سامانه اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری انجام گردد.
- از این رو ما در متن زیر به ارائه تمامی موارد و نکات مربوط به ثبت موسسات خیریه می پردازیم.
- در مراحل بعد مدارک ثبتی شرکت ( تقاضانامه، صورتجلسه مجمع موسس و اساسنامه ) از سایت در دونسخه چاپ شده و توسط همه اعضا امضا می گردد.
تبصره ۲- محدوده جغرافیایی فعالیت تشکل محلی موضوع ماده (۲۱) یک روستا یا محله شهری است. تبصره ۱- سطح منطقهای حداقل دو و حداکثر پنج استان است و سطح بینالمللی به خارج از مرزهای ایران گسترش دارد. ماده ۳- محدوده جغرافیایی فعالیت هر تشکل، یکی از سطوح ملی، منطقهای، استانی، شهرستانی یا بینالمللی است. مدت اعتبار ثبت برند تجاری مجوز خیریه و انجمن، ۵ سال است و پس از آن دوباره تمدید می شود. کارکنان دولت در صورت ارائه آخرین حکم کارگزینی خود از ارائه گواهی های عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری معاف خواهند بود. چنان چه موسسه متعلق به خود افراد باشد ارئه ی کپی سند مالکیت و اگر اجاره ای باشد ارائه ی کپی اجاره نامه الزامی می باشد .
فراخوان تست بازیگری 1400
رشد ثبت موسسه آموزشی و فعالیت با کیفیت آن ها در این زمینه بی هدف نبوده و البته هدفمند و مفید واقع شده است. برای ثبت هر گونه شرکت شما با مراجعه به موسسه ی ثبتیکال می توانید در کوتاهترین زمان این کار را به انجام برسانید .این موسسه کل هزینه ها را در پایان کار دریافت می کند . سازمانهای بینالمللی مورد تایید کارگروه موضوع ماده (۲۳) و سایر دستگاههای ذیربط از طریق تفاهم یا عقد قرارداد با آنها. ماده ۲۱- تقاضای ایجاد تشکلهای محلی که توسط حداقل سه نفر از اهالی بالای هجده سال ارایه میشود برای ثبت اطلاعات به بخشداری محل فعالیت ارایه میشود.
تبصره – منظور از غیردولتی، عدم وابستگی به دولت و نهادهای حاکمیتی، عدم دخالت دولت و نهادهای حاکمیتی در تاسیس، اداره و استمرار و همچنین عدم فعالیت مقامات و مسئولان و کارکنان دولتی و نهادهای حاکمیتی با استفاده از جایگاه حقوقی خود، به عنوان موسس یا عضو است. آیین نامه داخلی ماده بیست و ششم قانون تنظم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۹۵ درباره اخذ مجوز خیریه، مطالعه شود. در خصوص عدم نیاز به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و گواهی عدم اعتیاد برای افراد سرشناس و معتمدین محلی و موارد مشابه که در امور خیریه شرکت داشته و نزد مردم و خیرین استان از اعتبار ویژه برخوردارند، کمیسیون ماده۲۶ استان، تصمیم گیری می کند. 5- موسسه غیر دولتی موظف است برای ارائه خدمات به خانوارهای غیر قابل بازتوان منتقله به آنها تا یکصد خانوار یک فرد مجرب و آشنا به مسائل اجتماعی بکار گرفته و به سازمان بهزیستی معرفی نماید و به ازاء هر 75 خانوار اضافی یک نفر دیگر را به سازمان معرفی کند .
مواردی که در این اساسنامه پیش بینی نشده است وفق عمومات قانون تجارت عمل خواهد کرد. انتشار هرگونه مطبوعه ای پس از کسب اجازه از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و تحصیل پروانه انتشار با رعایت کامل قانون مطبوعات انجام می شود. کلیه مدارک، پرونده ها، و نوشته ها، در دفتر مرکزی موسسه نگهداری می شود. واقع است ودر صورت لزوم می تواند پس از موافقت نیروی انتظامی،در سایر نقاط داخل یا خارج کشور شعبه نمایندگی یا دفتر دایر نماید. پس از فیلیپین، هند دومین جامعه بزرگ کاتولیک آسیا را دارد.مقامات به دنبال سرکوب کارزارهایی هستند که اظهار دارند برای گرویدن هندوها به مسیحیت و اسلام فعالیت کردهاند.
در واقع از طریق این سامانه درخواستها تکمیل و ارسال می گردد و تا حدود زیادی مکاتبات از این طریق انجام می پذیرد. به طور کلی کارشناسان دایره تایید نام، ظرف دو روز تایید یا رد نام های پیشنهادی را ابلاغ می نمایند. اگر شما نام ها را با مشورت و راهنمایی مشاور انتخاب نمایید، هزینه فرصت این دو روز، مثبت خواهد بود.
۳- برگزاری طرحهای کمک به نیازمندان به صورت متمرکز در جامعه هدف. هزینه های جاری وپرسنلی موسسه با تایید موسسه حسابرسی مستقل یا ناظر مالیاتی، کمتر از ۱۰ درصد منابع مالی را شامل شده و درحد متعارف باشد. مراجع نظارتی موظفند در خصوص ایجاد سامانه تلفنی برای دریافت و رسیدگی به شکایات و پیشنهادات مردمی اقدام نمایند. هیئت امناء یک نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان بازرس علی البدل برای مدت یک سال انتخاب خواهند نمود. پیشتر گزارشهایی از حمله به اقلیتهای مذهبی در سراسر هند منتشر شده بود.گروههای تندروی هندو امسال جشنهای کریسمس را در بخشهایی از کشور برهم زدند.
داشتن مکان ثابت و مناسب که به تایید بهزیستی استان رسیده باشد. موسسات خیریه ، نقش مهمی در بهبود و ارتقای سطح زندگی اقشار آسیب پذیر و بالتبع زندگی جوامع دارد. 6- داشتن مکان ثابت و مناسب که به تایید بهزیستی استان رسیده باشد.
ثبت موسسات غیر دولتی یا غیرانتفاعی
این یکی از شناختهشدهترین موسسههای خیریه کاتولیک در سراسر جهان است. مدیر محترم سایت bemehrbani.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید. سهم هر یک از دستگاهها در جمعآوری و ساماندهی معتادان متجاهر خراسان رضوی، از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مشخص شد. متقاضی هم هویت و مشخصات موسس را احراز و یک نسخه از مدارک را دریافت می کند.
ح- تعیین سیاستهای حمایتی برای توانافزایی و توسعه کمی و کیفی تشکلهای استانی. چ- تعامل با دستگاههای اجرایی استان درخصوص نحوه واگذاری امور اجتماعی قابل واگذاری استان. ج- بررسی ثبت شرکت و تصمیمگیری در مورد گزارشهای ارایهشده از سوی دبیرخانه شورای استانی درباره عملکرد یا تخلفات تشکلهای استانی. ت- حمایت از مشارکت تشکلهای استانی در فرآیند توسعه پایدار استان.
اشخاص حقیقی دارای پروانه معتبر از سازمان بهزیستی کشور ( اعم از پروانه فعالیت و پروانه مسئول فنی) در صورت عضویت در موسسات غیردولتی از ارائه گواهی های مربوط به عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری معاف می باشند. به منظور دریافت مجوز خیریه یا تاسیس هر نوع انجمن، بایستی به سایت بهزیستی دات آی آر مراجعه کنید. روش کار به این صورت است که نماینده قانونی مؤسسات غیرتجاری غیردولتی (مثلا هلدینگ ملاصدرا) باید برای اخذ پروانه تأسیس به ادارات بهزیستی شهرستان محل مؤسسه مراجعه و مدارک خود را طبق مفاد آئین نامه تکمیل کرده و ارائه دهد. به عبارت دیگر تامین آورده اولیه برای تاسیس موسسات خیریه ، به منظور حصول اطمینان از توانمندی مالی بنیانگذاران برای اجرای موضوع فعالیت و حمایت از گروههای هدف ، مورد توجه است . قوانین مرتبط با ثبت موسسه خیریه از قوانین ثبت شرکت تبعیت میکند با این تفاوت که کلیه امور ثبتی آن علاوه بر قوانین ثبت شرکت باید منطبق با قوانین و آیین نامه های ارگان ارائه دهنده مجوز لازم نیز باشد. خواهیم گفت که ثبت موسسه خیریه نیاز به صدور مجوز از وزارت کشور دارد، و این سامانه از طرف آن نهاد ایجاد شده است.
فرم درخواست تاسیس موسسه، باید در ۲ نسخه توسط اعضای هیات مدیره تکمیل شود. فرم درخواست تاسیس موسسه، باید در 2 نسخه توسط اعضای هیئت مدیره تکمیل شود. متقاضیان تاسیس موسسات خیریه باید درخواست کتبی خود را با اسامی پیشنهادی برای موسسه خود جهت تایید به اداره بهزیستی استان ارئه دهند و پس از تایید نام موسسه و اهداف موسسه در معاونت تخصصی، نام موسسه را در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ثبت نمایند. جلسه هیئت مدیره در ساعت ۱۸ روز چهار شنبه تاریخ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ در محل موسسه تشکیل و طبق ماده ۲۱ اساسنامه نسبت به تعیین سمت اعضاء اصلی و انتخاب مدیر عامل اخذ رای نموده و با امضای صورت جلسه قبولی خود را نسبت به احراز پست های تعیین شده اعلام نمودند.
موسسات خیریه میتوانند به صورت دولتی یا غیردولتی و خصوصی (مردمنهاد) تشکیل و به فعالیت انساندوستانه مشغول شوند. اگر این امکان برای شما وجود دارد حتما سعی کنید از محل خیریه دیدن کنید. این کار باعث میشود از وجود خارجی آن مطمئن شوید و با خیال راحت کمکهای خود را به آن موسسه خیریه اهدا کنید. خیریههای معتبر امکان بازدید از موسسات خود را برای افراد فراهم می کنند و آنها می توانند در صورت تمایل، به طور حضوری کمک های نقدی و گاه غیرنقدی خود را اهدا نمایند. سرمایه موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و خیریه ای دست کم سی میلیون ریال و موسسات غیردولتی انتفاعی شصت میلیون ریال می باشد. سپس اعضای اصلی و علی البدل وبازرسین به تکمیل و امضای فرم صورتجلسه مجمع عمومی می پردازند.
با افزایش تعداد موسسات خیریه که همگی مدعی خدمت به اقشار آسیب دیده جامعه هستند، برای نیکوکارانی که دغدغه رسیدگی به امور این اقشار را دارند، تشخیص خیریه معتبر از نامعتبر، امری دشوار شده است. گاه موسساتی به نام خیریه، به بهانه کمک به افراد آسیب پذیر جامعه همچون کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و بیماران کم بضاعت مبالغی از خیرین جمعآوری می کنند که هرگز به دست آنان نمی رسد. در این مقاله به بررسی چگونگی تشخیص خیریه معتبر و چگونگی ثبت خیریه می پردازیم. مدیر پیگیری ثبت تغییرات شرکت عامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد و حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیئت مدیره الزامی است. 3- مدیر عامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد و حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیئت مدیره الزامی است. ۳- مدیر عامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد و حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیات مدیره الزامی است.