انتخاب نام برند

نامگذاری برند و محصول قسمت حیاتی فرآیند مدیریت برند است و مواردی از قبیل جایگاه یابی ، طرح و نشان ( لوگو ) ، بسته بندی و سایر ویژگی های سازمانی را تحت تاثیر قرار می دهد. چرا که بعضی ازآنها واقعا بکر و عالی و پتانسیل بالایی برای برند کردن دارن؛ امیدوارم که بتوانیم کمکی در این راه به شما کرده باشیم و در کمک برای انتخاب اسم مغازه به شما خوش قول باشم.. برای پیدا کردن نام مناسب برای کسب و کار خودتان بایستی یکی از مسیرهای زیر را بروید و از روش های زیر یکی را انتخاب کنید؛ چرا که برند های که ما می شناسیم از یکی از روش های زیر را به کار برده اند. اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد. برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند.

  • در این داستان‌های باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها پیدا کنید.
  • به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد .
  • همچنین می توانید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و موضوعی را در سایت و برای درخواست کمک از انجمن Wordlab ارسال کنید.
  • حال که لیست نام‌های مدنظرتان به تعداد مشخص و محدودی رسیده است، نوبت ان است که آیا این نام در شبکه‌های اجتماعی نیز قابل ثبت است یا خیر.

در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد. شما می‌توانید از اسم‌های نوستالژیک استفاده کنید تا با برانگیختن حس‌وحال و خاطره‌ای خاص برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. بهتر است که از دامنه .com به جای سایر دامنه‌ها مانند .ir و .org استفاده کنید.

اگر شما یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنید، می‌توانید به موفقیت آن امیدوار باشید اما یک نام اشتباه و نامناسب می‌تواند همان ابتدای کار شما را با شکست مواجه کند. برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید . برای انتخاب اسم برند بهتر است به این نکته که اسم برند انتخابی نباید طولانی باشد توجه کنید . یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود .

ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. این ثبت شرکت در تهران مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

چرا نام‌گذاری انتخاب نام آسان نیست ؟

در واقع نام‌های خوب ، استراتژیک هستند و نیاز به آزمودن و اثبات دارند. بنابراین هنگامی‌که شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب می‌نمایید – قوانین همچنان یکسان است. با این حال، آنچه ممکن است این کار در ثبت تغییرات شرکت ابتدا آسان به نظر آید اما به سرعت به عملی فوق‌العاده چالش‌برانگیز تبدیل می‌شود. این الزامات در عین حال شما را از مزیت های متعددی بهره مند می سازد و سبب می شود تا برند بیشتر در ذهن مشتریان محصول یا خدمت شما قرار بگیرد .

سایت انتخاب نام برند

در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد. اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما را به مخاطب و مشتریان نشان می‌دهد. پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند.

آماده‌اید که با انتخاب یک اسم متفاوت، حرفه‌ای شروع کنید؟

اگر دوست ندارید چنین اتفاق خنده‌داری برای شما هم رخ بدهد، از انتخاب اسم‌های عجیب و ناملموس خودداری کنید. بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و ثبت برند کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم.

انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. به هر حال شکی نیست به یاد داشته باشید که امروزه بدون فضای مجازی ایجاد برند معنا ندارد. حتی برند های قدرتمند نیازمند تدوین برنامه بازاریابی اینترنتییا همان بازاریابی دیجیتال هستند. و در این بین تعداد زیادی اسم پیشنهادی به عنوان کاندید چه کمکی به شما می کند؟!

حتی اگر انتخاب نام برند جدید را به دلیل تجربیات بد گذشته مشتری در نظر دارید و سعی دارید که یک شروع مجدد داشته باشید ، اما در فرایندها، نیروی انسانی و محصولاتتان هیچ تغییری رخ نداده است ، مسیری را اشتباه می‌روید. برای ساخت برند زیبا ، جذاب و متفاوت برای محصولات و خدمات خود می‌توانید از مشاوره حرفه‌ ای برند ما استفاده نمایید و یا از مطالب متفاوت سایت ما بهره ببرید تا در مسیر ساخت نام برند گام‌های منطقی و صحیح بردارید. از برخی نام‌ها، مثل تکنولوژی، فانتزی، شهید، ایران، فیلتر، نظام، شهروند، آسانسور و … نمی‌توان در ترکیب نام شرکت استفاده کرد، چون ممنوع هستند. لیست کامل اسامی ممنوعه را در سایت ثبت برند می‌توانید ببینید. ضمن اینکه اگر هر سال یکساله دامنه خود را تمدید کنید در صورت خطای انسانی و فراموشی بالاتر می رود و ممکن است سایت شما با قطعی مواجه شود یا دامنه سایتتان را از دست بدهید. برای مشاوره در مورد طراحی لوگو، طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و اپپلیکیشن موبایل میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

پس زمانی که از آشنایان خود در انتخاب کمک می گیرید توجه داشته باشید که یک نام ممکن است بدلیل متفاوت بودن بیشتر به چشم بیاید و به همین دلیل می تواند در میان نامهای دیگر بیادماندنی و موثر تر باشد. افرادی را دعوت کنید تا به شما در تهیه لیستی بلند از اسامی کمک کنند. یک نام ضعیف حتی می تواند در گسترش کسب و کار شما به بازار های دیگر نیز تاثیر منفی بگذارد. این روشی قدرتمند برای فرهنگ سازی یا موقعیت شرکت، محصولات و خدمات شماست تا نسبت به بقیه رقبا در بازار تمایز داشته باشید. شما می توانید از این طریق ضمن فرهنگ سازی، محصولات، خدمات و شرکت خود را نسبت به رقبای خود در بازار متمایز کنید. تمامی این شرکت ها ممکن است خدماتی عالی را ارائه کرده و سالها تجربه و نمونه کار هایی برجسته داشته باشند.

مهم این است که این اسم معیارهای انتخاب اسم برند را رعایت نماید. شما از طریق انتخاب نامی که معنادار است، می‌توانید تصویر و ماهیت برندتان را به مخاطبان القا کنید. مثلاً کسب‌وکار شما به‌صورت تخصصی در زمینه تولید مواد غذایی سنتی (مثل کشک محلی، سبزی محلی، تنقلات و …) کار می‌کند؛ با انتخاب یک اسم سنتی و اصیل، می‌توانید تصویر خوبی را در ذهن مخاطب خود بسازید. برند ساوا (به معنی ناب و خالص) یک نمونه خوب در این مورد است.

نامی برای برند خود انتخاب کنید که مطمئن باشید در حافظه مخاطب می‌ماند. نامی که برای برند انتخاب می‌شود باید قابلیت ثبت رسمی داشته باشد. برای روند شروع صحیح با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. یک لیست از نام های مناسب (از نظر خودتان) تهیه کنید و از دیگران نظر بخواهید نامی که بیشترین امتیاز را آورد میتواند مناسب باشد. ویا از اسامی ترکیبی روغن، اویل(به زبان انگلیسی)، یاغ(به زبان ترکی)،رون(به زبان کردی) با کلمات فراگیر مانند آقا، مستر، گستر،فرا استفاده کنید.