Content
بین المللی و قابل استفاده برای کل جهان است اما ir. گزینه های بیشتری برای انتخاب اسم ثبت شرکت در تهران وجود دارد، چون دامنه com. همچنین ممکن است نام مورد نظر شما از قبل ثبت شده باشد.
- اما باید بدانید که نام برند از نام شرکت متفاوت است.
- این گالری هرساله میزبان نمایشگاه های متنوعی می باشد که طرفدارهای زیادی هم دارد.
- حداقل 50 کلمه که تمایل دارید ترکیبی از آنها را در نام دامنه سایتتان استفاده کنید، پیدا کرده و روی کاغذ بنویسید.
- اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آنها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند.
به منظور سهولت در مذاکرات و مکاتبات وسوسه انگیز است که نام تجاری را مخفف کنیم. اما به عنوان صاحب یک کسب وکار کوچک، منابع و توان بازاریابی کافی را نداریم تا به بازار و مشتریان خود آموزش دهیم که کلمات مخفف ما به چه معنا و مفهومی می باشند. مطمئن شوید که هم از افراد راست مغز و هم از افراد چپ مغز استفاده کردهاید.
البته یک مزیت بزرگ این نوع نامگذاری هم پیدا کردن یک نام دامنه ثبت نشده هست. یک مثال خوب از خوش آهنگ بودن نام، جرینگ هست که خدمات مالی پرداخت ارائه میکنه. مثلا اگر اسنپ اسمش یک کلمهای نبود چطور میتونست اسنپ فود / اسنپ کیو / اسنپ باکس و … در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما نامهای سه سیلابی که می توانید برای شرکت خود انتخاب نمایید گرد اوری شده است. زمانی که شما موفق به ثبت یک نام تجاری شوید عملا تا زمانی که شما نخواهید هیچکس نمیتواند این نام را از شما بگیرد . مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است.
آن طور که من تحقیق کردم، یک پروژه ساخت نام تجاری شرکتی در کشور همسایه ما ترکیه قیمتی حدود دلار دارد که رقمی معادل 200 میلیون تومان میشود. خاص ترین مجموعه وارداتی مبلمان و صنایع دستی هندوستان و کشمیر را تنها در گالری تاج محل تماشاگر باشید. براساس آخرین اخبار بدست رسیده، بدنبال شیوع کرونا در جهان، تعطیلی موزه های هنری و گالری های سنگاپور صورت می گیرد.
مثلا شرکت “ارتباطات تأمین شمس نوین” مالک برند ” رایتل” است. ساخت نام برند زیبا جذب و متفاوت نیاز به دانش و مهارتی دارد که مبتنی بر استراتژی مدیریت برند است. نظر شما رو تایید میکنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود….
این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تکتک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. فهماندن تکتک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی میطلبد و از آنجا که شما مثل شرکتهایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخففشده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمیکند. چکیدهای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح دادهایم و پیشنهاد میکنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقالههای جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.
نام چند ایرانی در بین نامزدهای زیباترین چهره سال!
روی نام شرکت که چندسیلابی است زیاد وقت صرف نکنید چون خیلی مهم نیست. این روشی است که امروزه بسیاری از شرکتهای ایرانی روی آن تمرکز دارند. ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. از قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی در کنار یکدیگر که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارایه می دهند در ذهن مصرف کننده نگرشی در مورد آن نام تجاری شکل می گیرد که می تواند برخرید آن نام تجاری تاثیر بگذارد.
مهم نیست که چه تصمیمی بگیرید یا چه روابطی پیدا کنید، همیشه مطمئن شوید که ایده هایتان را دارید به چالش می کشید. اگر به تازگی کسبوکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشنتر میکنید. پس یکبار برای همیشه با صرف کمی وقت و خواندن این مقاله به خودتان (و صد البته جیبتان!) لطف کنید؛ چون ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا یک اسم مناسب برای برندتان انتخاب کنید. کمی در مورد اسم مناسب و رابطه آن با برندتان و فعالیتهای هر روزه کسب وکارتان فکر کنید.
سامانه ثبت شرکت و ثبت برند تجاری نیک
کلمات،احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید. این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر میکشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر قرار میدهند (از جمله انتخاب اسم برند). هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان میتواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد. البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق میکند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینههای برندینگ را بهشدت کاهش پیدا میکند.
خصوصا در مورد دامنه این نکته را حتما رعایت کنید. چون سوابق یک دامنه بد در گوگل، زمان، انرژی و هزینه زیادی تغییرات شرکت برای شما در بر خواهد داشت. در دوره آنلاین کسب و کار اینترنتی پولساز در این موارد توضیحات زیادی دادم.
برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نامهای تجاری در دسترس هستند. احتمالاً بیش از نیمی از آنها از قبل اِشغال شده باشند! حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از ثبت برند قبل رزرو شدند، ناامید نشوید! ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید.