لیست مدارک لازم جهت ثبت برند در سال 1400

این موضوع می تواند مشکلات بسیاری را برای شما به دنبال داشته باشد که به تعدادی از آن اشاره خواهیم کرد. زیرا خواه یا ناخواه تعدادی از مشتری های شما به سمت نام مشابه کشیده می شوند و آن را خریداری می کنند. توجه داشته باشید که شما برای ماندگاری در بازار به مشتری های ثابتی هم نیاز دارید. زمانی مشتری های ثابتی خواهید داشت که یک نام برای خود داشته باشید.

بر این اساس بر طبق ماده 2 قوانین تجارت و ثبت علائم تجاری باید با رعایت کردن تمامی مراحل و شرایط قانونی برای ثبت برند انجام گیرد. هزینه ثبت لوگو نیز مانند هزینه ثبت برند با چند عامل مرتبط است. برای اظهارنامه با توجه به این واقعیت که محصول مورد نظر تاجر در چه طبقه ای وجود دارد و همین طور برای ایجاد اطلاعیه های روزنامه باید هزینه هایی را بپردازیم و ثبت نهایی برند آخرین هزینه ای نیست که تاجر مجبور به پرداخت آن است. اگر بعد از چاپ اطلاعیه لوگوی خود در روزنامه، اعتراضی برای آن وجود داشته باشد، هزینه مربوطه برای بررسی این ادعا هم باید پرداخت شود. برای ثبت علامت تجاری و برند، مدارکی را باید ابتدا تهیه نمایید. قبل از تهیه مدارک لازم بهتر است بدانید بین مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری حقیقی و حقوقی تفاوت وجود دارد.

  • کارتی بنام کارت تجاری که برای صادرات و واردات، ترخیص و سفارش کالا بکار گرفته می شود.
  • درخواست ثبت برند شرکت باید شامل بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگها طرحها و نقش های سه بعدی آن ، برای ثبت درج شود.
  • از دیدگاه وسیع تر ،علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آن ها در سطح جهانی سرمایه گذاری کرده و این ابتکار را ترویج می دهد.
  • ثبت علامت تجاری همه راه برندسازی و شناخته شدن نیست و عوامل دیگری هم چون روش های تبلیغات شرکت، چگونگی مدیریت ارتباط با مشتریان، میزان کیفیت محصولات و خدمات ما نیز در برندسازی بسیار مهم است.
  • پس از اقدام به تکمیل اظهارنامه، بایستی هزینه مربوط به ثبت اظهارنامه را نیز پرداخت کنید تا سامانه اظهارنامه شما را ثبت و روند بررسی پرونده شما را آغاز کند.

اگر برندی ریشه فارسی نداشته باشد و یا در تصویر لوگو از اسم لاتین استفاده شود یکی از مدارکی که باید برای ثبت برند و لوگوی خود ارائه دهید کارت بازرگانی است. از آنجایی که مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است، ابتدا لازم است تعرفی از آن‌ها ارائه دهیم. پس زمانی که اسم برندتان مشخص شد ابتدا استعلام قابل ثبت بودن آن را بررسی کنید. در صورتی که قابل ثبت بود باید مدارک لازم را که توضیح داده ایم را آماده کنید.

اما به طور کلی نمی توانید تمام مراحل کار ثبت برند را به صورت اینترنتی انجام دهید. در برخی از بخش ها لازم است تا به صورت حضوری در مراکز مربوطه مراجعه کنید تا روند کاری شما ادامه داشته و در نهایت به ثبت برسد. با استعلام از برندهای ثبت شده به راحتی می توانید از ارسال برندهای تکراری جلوگیری کنید تا مدارک شما به درستی تحویل مراکز مربوطه داده شود. با پیشگیری این روند شما به راحتی به روند کاری خود سرعت خواهید بخشید.

برند چیست ؟

لذا، اشخاصی که علامت خود را به ثبت نرسانند نمی توانند از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت جلوگیری کنند. به این جهت کلیه تجار و موسسات تجاری، برای حفظ علامت خود از تقلید و تقلب ، علائم خود را به ثبت می رسانند. توجه داشته باشید افرادی که در نام برند آن ها حرف و یا حروف لاتین استفاده نکرده اند نیازی به دریافت کارت بازرگانی و یا ارائه آن نخواهند داشت. ۱٫ هزینه ی واریزی بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت علائم تجاری متفاوت می باشد.

مدارک لازم برای ثبت برند

انتخاب ارقام برای علامت تجاری اگر حاکی از کیفیت جنس نباشد،اصولاَ اشکالی ندارد . مثلاَ انتخاب ۲۲۲ برای نوعی از پارچه یا ارقام ۴۷۱۱ برای ادوکلن ، ولی انتخاب ارقام ۳۰ یا ۴۰ یا ۵۰ برای روغن موتور چون شاید به نظر مشتری حاکی از کیفیت جنس و درجه غلظت آن باشد جایز نیست. پس از وارد کردن اطلاعات لازم، باید، کالا ها و خدماتی که در خصوص آن ها، مجوز فعالیت دارید را انتخاب ثبت برند تجاری کنید. در موسسه ما در صورت درخواست متقاضی، امکان ثبت برند (از جمله ثبت برند پوشاک) بصورت کاملاً تضمینی وجود داره. برای اطلاع دقیق از مواردی نظیر مدت زمان، هزینه ها، مدارک لازم و غیره با ما تماس بگیرید. بله شما امکان ثبت این برند رو دارید و چنانچه برند مورد نظر رو ثبت کنید، با درخواست شما مغازه‌هایی که فرمودین باید از ادامه فعالیت با این برند خودداری کنند.

ثبت ديدگاه لغو پاسخ

برای ثبت برند باید بدانید که پس از طی مراحل ثبت یک گواهی ثبت برای علامت و برند شما صادر می شود که به مدت ده سال اعتبار خواهد داشت. درخواست ثبت برند شرکت باید شامل بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگها طرحها و نقش های سه بعدی آن ، برای ثبت درج شود. ولی اگر علامت تجاری شما به صورت لاتین باشد باید حتما از کارتــ بازرگانی را بگیرد. با توجه به زمان مشخص شده اگر فردی به صورت شخص و یا اشخاصی نسبت به برند شما هیچ اعتراضی نداشته باشند باید نسبت به آگهی نهایی و دریافت برند اقدام نمایید. گواهی امضا جهت عضویت در سایت سامانه مالکیت معنوی که از دفترخانه اسناد رسمی باید دریافت نمایید.

ماده 2 قانون ثبت اختراعات و علائم تجاری اعلام نموده درصورت ثبت برند افراد میتوانند به صورت انحصاری از امتیاز استفاده از آن بهره مند باشند. در صورت تمایل به انجام امور حقوقی توسط تیم مجرب پایش و استفاده از مزایای مشاوره رایگان این موسسه با شماره های مندرج در این سایت تماس بگیرید و یا در بخش مشاوره انلاین درخواست خود را به صورت تخصصی از کارشناسان این موسسه بپرسید . 7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد. ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی بانک ملی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.

پس بسیار مهم است که لوگوی شما راحت در ذهن مخاطب بماند تا مشتری شما را با این علامت بشناسد. در بیشتر موارد خیر، تنها در موارد خاص که حتما در طبقات مشترک نباشند و نوع فعالیت تفاوت زیادی با هم داشته باشند ممکن است امکان اینکه برند مشابه هم پیگیری ثبت تغییرات شرکت ثبت شود وجود دارد. بله، برند شما در صورت نیاز می تواند هم به صورت فارسی و هم به صورت لاتین به همراه علامت شما ثبت شود. بله، این امکان وجود دارد که 2 شخص حقیقی مالک یک برند به صورت مشترک باشند و امتیاز آن متعلق به هر دوی این افراد باشد.

ثبت برند و لوگو دو موضوع متفاوت بوده که مراحل تقریبا مشابهی دارند. در حقیقت برند همان اسمی است که محصولات تجاری با آن شناخته می شود و لوگو علامتی است که با آن نمایان می شود.برند باعث شناخته شدن کالا می شود و در صورتی که کالایی کیفیت خود ثبت شرکت را ثابت کند، تقاضای خرید این برند زیاد می شود. در واقع وقتی برند فراموش می شود، مشتری با دیدن لوگو آن را خواهد شناخت. یکی دیگر از گام هایی که در ثبت برند تجاری موثر است بسته بندی زیبا در محصولاتی است که آن را به مشتریان عرضه می کنید.