پس کلا هزینه های ثبت با توجه به مواردی مانند قیمت چند نوبت آگهی، هزینه های بررسی، هزینه وکیل و یا مابالتفاوت هزینه ها جهت ثبت در تمام یا بخشی از طبقات مختلف را شامل می شود. احتمال این وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا تکمیل نباشد، در این مرحله نیاز است تا پیگیری شود و برای رفع نقص اقدام شود. و دیگر احتمالات که بصورت جزئی در این مرحله به شما اعلام می شود. پس از رفع نقض و مشکل مانند مرحله نوع ۱ که تایید بود عمل می شود. البته در هنگام ثبت برند تان باید تصمیم بگیرید و انتخاب نمایید که برندتان در چه طبقه ای می خواهید ثبت شود. عین علامتی که پیش از این به نام شخص یا شرکت دیگری ثبت شده باشد و یا شخص دیگری قبلا تقاضای ثبت داده و تاریخ تقاضای آن فرد مقدم باشد و یا دارای حق تقدم ثبت باشد.
- به همین دلیل دیگر رغبتی به خرید محصول شما نخواهند داشت و این موضوع باعث می شود که وجه کاری شما خراب شده و باز هم سود مالی شرکت کاهش داشته باشد.
- شما میتوانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت نشان تجاری و ثبت شرکت با مشاورین ما در ارتباط باشید .
- موسسه ثبتی ذهن ناب در این مقاله قصد دارد تا شما را با مراحل مختلف ثبت علامت تجاری و همینطور مدارک مورد نیاز برای این مسئله و هزینه مورد نیاز ثبت علامت تجاری آشنا سازد، لطفاً در ادامه همراه ما باشید.
- در این صورت شما حتی در صورت آگاه شدن از این موضوع نیز نمی توانید برای مقابله با آن اقدام قانونی نمایید چرا که زمانی مطابق قانون تجارت کشور استفاده از برندی خاص منحصر به شرکت شماست که با طی روال قانونی آن را به ثبت رسانده باشید.
- در اینجا بایستی به کمک یک وکیل ثبتی برای اخذ انحصار آن اقدام نمایید.
- روند کاری ثبت علامت تجاری خود را نیز می توانید با ارجاع به همین سامانه اینترنتی، بخش ثبت درخواست ها پیگیری نمایید.
اهمیت این بحث زمانی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد که اشخاص و موسسات صنعتی، تجاری و غیر آن که در خارج از ایران واقع هستند تصمیم به ثبت علامت خود در ایران داشته باشند. شرایط ثبت، بیشتر ناظر به خود علامت تجاری می باشند تا شخص متقاضی ثبت آن. بااین حال، در رابطه با متقاضی ثبت این سوال مطرح است، که اشخاص صلاحیتدار برای ثبت علامت تجاری و کسب حق مالکیت بر علامت چه اشخاصی میباشند. آیا همه چنین حقی دارند یا لازمه ثبت علامت، فعالیت تجارتی و رعایت شرایط و تشریفاتی میباشد.. یکی از اسباب و کسب حق مالکیت بر علامت تجاری، ثبت آن علامت میباشد.
علامت یا نام تجاری که عینا یا به شکلی گمراه کننده مشابه یا ترجمه علامت یا نام تجاری برای همان نوع کالا ، خددمات و طبقه ، اما متعلق به موسسه یا فرد دیگری باشد. برای جلوگیری از ثبت جداگانه در دفتر هر کشور یا ناحیه ،نظام بین المللی ثبت WIPO علائم را اجرا می کنند.این نظام توسط یک عهد نامه اداره می شود. اگر کالای شما در حوزه و طبقات مواد غذایی، آرایشی و یا داروها قرار دارد باید ثبت شود. اگر برندی که انتخاب می کنید قابلیت جدا کردن کالای شما از بقیه کالاها را نداشته باشد، تایید نخواهد شد. هم چنین شکل و شمایل فضای تبلیغاتی شما هم چون وب سایت در ثبت برند از تاثیر زیادی برخوردار است، پس سعی کنید بسته زیباسازی سایت خود را فعال کنید تا زمانی که مشتری وارد سایت شما می شود، احساس خوشایندی به وی دست بدهد. مالکیت معنوی از آثار این ایده یعنی کالاهای تولیدی حمایت می کند بطوریکه این کالاها و تجارت آن ها به صورت اختصاصی در اختیار صاحب برند خواهند بود.
ویژگیهای ثبت علامت تجاری چیست؟
برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت برند و ثبت لوگو و مشاهده تمامی جزئیات مربوط به آن، همین مقاله را مطالعه بفرمایید. مطابق با قانون، از تاریخ انتشار روزنامه رسمی مرحله اول برای اشخاص ثالث ۳۰ روز فرصت وجود دارد که اگر ثبت علامت تقاضا شده را مغایر با حقوق قانونی خود میدانند نسبت به ثبت آن رسماً اعتراض نمایند. در گام بعدی باید با ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری شوید. بهترین شیوه جهت ثبت علامت تجاری که هیچ گونه مشکل و یا مغایرتی با شرایط مذکور نداشته باشد ارتباط با مشاوران و کارشناسان موسسه ی حقوقی ثبت فردا است که به بهترین و تخصصی ترین روش های ممکن ثبت علامت تجاری خود را بدون هدر دادن زمان و هزینه انجام دهید. اداره ی مالکیت صنعتی، اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در این قانون بررسی می کند و چنانچه نواقصی در آن ها مشاهده نماید مراتب را جهت رفع نقص به متقاضی ابلاغ می کند.
شما چه به صورت غیر حضوری و چه حضوری که بخواهید با مجموعه ای همکاری کنید باید حتما قرارداد برند مهر شده روی سربرگ آن مجموعه با شما بسته شود. پس حتما به این نکته توجه کنید زیر فرآیند ثبت برند قدری پیچیده و زمان بر است و اگر قراداد نداشته باشید ممکن است در آینده به مشکل بخورید. در چنین حالتی دیگر مشکلات گفته شده در بالا برای شما به وجود نمی آید و این موضوع اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. با توجه به این مطالب به سادگی می توان به اهمیت ثبت برند پی برد. اما باید بگوییم که باز هم ابهاماتی در رابطه با ثبت یک برند وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.
اسناد واجب برای ثبت برند شامل مواردی است که هویت صاحب حقیقی برند و سهامداران صاحب حقوقی آن را ثابت می کند. همینطور اگر برند را برای یک فرد حقوقی ثبت کنید باید اسناد اصلی شرکت را هم در بین اسناد دیگر ارائه کنید. ماده63 ـ باپیشبینی درقانون بودجه سالانه تامعادل پنجاه درصد(50%) از درآمد ارزی ناشی از اجراء مفاد کنوانسیونهای مربوط به ثبت بینالمللی مالکیت صنعتی که از تاریخ تصویب اینقانون عاید میگردد، برای ارتقاء و تجهیز اداره مالکیت صنعتی و ارتقاء کیفی آن در قانون بودجه سالانه اختصاص مییابد. تصمیمات اداره مالکیت صنعتی توسط اشخاص ذینفع قابل اعتراض است و دادخواست مربوط باید ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ تصمیم به ذینفع و یا اطلاع او از آن، به دادگاه صالح تقدیم گردد. تجدیدنظرخواهی از آراء و نحوه رسیدگی، تابع مقررات آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی است.
با ثبت برند افراد سرمایه گذار اعم از حقیقی یا حقوقی (سایر شرکت ها) تمایل بیشتری برای همکاری با شرکت پیدا می کنند. ثبت اظهارنامه هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت که هزینه این اظهارنامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت می باشد. پس از اتمام این 10 سال به مالک برند فرصت 6 ماهه ای برای تمدید داده می شود که در صورت عدم اقدام به تمدید، برند مذکور می توان به نام شخص حقیقی یا حقوقی دیگری ثبت شود. طبقاتی که در نظر دارید را طبق مجوزی که متقاضی جهت ثبت علامت دارد انتخاب و ثبت نهائی را بزنید. فقط درصورت تائید اظهارنامه علامت تجاری درخواستی و بلامانع بودن از نظر مشابهت و مغایرت, ادامه کار مقدور می باشد. همچنان که در فوق نیز اشاره داشتیم، برند یا علامت تجاری، کلمه، نماد یا عبارتی می باشد که جهت شناسائی محصول تولید کننده و یا فروشنده خاص از آن بهره برده می شود و سبب تمایز آن ها از سایر محصولات می گردد.
معمولا مدت زمانی که برای این کار در نظر گرفته شده است چیزی در حدود ۶۰ روز است و ممکن است برخی از افراد اصلا از کارهای اداری و گذراندن وقت خود در صف اداری خوششان نیاید پس می توانند صفر تا صد این کار را به دست مشاورین ما بسپارند تا در کوتاه ترین زمان، ثبت علامت شما را انجام دهند. اولین گام این است که اظهارنامه خود را تکمیل کرده باشید، تکمیل کردن اظهارنامه نیاز به تجربه و تخصص دارد و بهتر است جهت مشاوره در این زمینه با مشاورین ما ارتباط بگیرید. بعد از این که اظهارنامه خود را تکمیل کردید آن را تحویل اداره ثبت علائم تجاری دهید در این نوبت کارشناسان حاضر در اداره ثبت علائم تجاری نسبت به تایید و یا رد کردن این اظهارنامه اقدام می کنند و به شما اطلاع می دهند.
شما میتوانید با تماس با کارشناسان هانا ثبت به صورت رایگان راهنماییهای لازم را برای ثبت علامت تجاری دریافت کنید. علاوه بر خدمات استعلام ثبت علامت تجاری، هانا ثبت شما را در تمامی مسیر ثبت علامت تجاری، مراحل و شرایط آن راهنمایی کند. با استعلام برند شما میتوانید اطمینان پیدا کنید که آیا مراجع علامت تجاری مد نظر شما را رد میکنند یا مورد تایید قرار میدهند. مهم ترین دلیل راه اندازی سامانه ثبت برند پایدار ثبت جلوگیری از پرداخت هزینه های گزاف به موسسات ثبتی و حقوقی برای ثبت برند ،ثبت شرکت و اخذ ایزو می باشد. با توجه به اینکه خدمات ثبتی و حقوقی قیمت تعریف شده و مصوبی ندارند، اکثر اوقات کاربر، مشمول پرداخت سودهای نجومی به عنوان هزینه ثبت برند به موسسات دیگر می گردد. سامانه پایدار جهت جلب اعتماد کاربران عزیز با حداقل سود، تمامی خدمات ثبتی را به مشتریان خود ارائه می نماید.
پرسشهای متداول درمورد ثبت برند لاتین
اگر وکیل و نماینده رسمی متقاضی، کار ثبت علامت تجاری را انجام می دهد، باید مدارک نماینده قانونی نیز تهیه و ارائه گردد. پس از فراهم آوردن مدارک لازم برای ثبت قانونی برند لاتین باید به مرکز مالکیت معنوی کشور مراجعه کرد. علامتی که به عنوان علامت تجاری ارائه می شود، نباید از قبل به ثبت رسیده باشد در صورت ارائه علامت از قبل ثبت شده امکان ثبت آن وجود ندارد. برای ثبت تغییرات تشخیص محصولات مختلف از یکدیگر، قوانین کلیه کشورها محصولات تجارتی و صنعتی را به طبقات مختلفی تقسیم کرده اند که صاحب علامت در موقع ثبت علامت خود با مشخص کردن طبقه یا طبقات محصولی که قصد ثبت آن را دارد، مشخص خواهد کرد و بدین وسیله از تعرض دیگران به برند خود جلوگیری می کند . مدارکی که در ادامه برای شما آوردهایم را بایستی تکمیل کرده و برای ارائه آماده کنید.
four.ارائه10 نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در اندازه های ده در ده سانتی متر. زمان انتخاب برند توجه فرمایید اسم موافق با موازین و قوانین باشند. اگر برندی که ثبت شرکت در تهران می خواهید ثبت کنید داری لوگو نیز باشد، بهتر است از طرح های ساده و قابل درک و هوشمندانه استفاده نمود. یعنی فرد به دلیل وجود تشابه اسمی با آن منطقه در انتخاب جنس و نوع کالا خطامی کند .
علامت زمانی دارای وجه ممیزه خواهد بود که، وظیفه تعیین منشاء کالا را که جلوگیری از اختلاط، فریب و اشتباه میباشد، انجام دهد. اگر علامت تجاری مشتری را نسبت به آنچه میخرد، از اشتباه مصون دارد، در این صورت بایستی علامت را ممیز و ممتاز از سایر علائم دانست. ثبت شرکت سرمایه گذاری – انواع شرکت های سرمایه گذاری و مدارک و نحوه ثبت… هزینه آگهی ثبت شرکت – چگونگی محاسبه آگهی ثبتی تاسیس شرکت ها در ایران…
ماده 131 ـ با توجه به بند د ماده forty قانون، مالک علامت میتواند با پرداخت هزینه مقرر، درخواست تمدید اعتبار ثبت علامت را برای دورههای متوالی ده ساله بنماید. درخواست تمدید ثبت ظرف یک سال قبل از انقضای مدت اعتبار ثبت علامت در هر دوره، به عمل خواهد آمد. تبصره ـ در صورت عدم درخواست تمدید ثبت ظرف مهلت یادشده، امکان درخواست آن ظرف مهلت 6 ماه پس از پایان اعتبار ثبت علامت، با پرداخت جریمه تأخیر به میزان نصف هزینه ثبت علامت وجود دارد، والا ثبت علامت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد. ماده 119 ـ مرجع ثبت چنانچه پس از بررسی، ایرادات و نواقصی را در اظهارنامه و ضمائم آن مشاهده نماید، مراتب را به صورت مکتوب و با قید جزییات به متقاضی ابلاغ میکند تا ظرف مهلت مقرر اقدام به رفع نقص نماید. چنانچه متقاضی در مهلت مقرر قانونی به هر علتی نتواند نقایص اعلامی را رفع نماید، مرجع ثبت، اظهارنامه را رد و مراتب را کتباً با ذکر علت یا علل رد به متقاضی ثبت ابلاغ خواهد کرد. تبصره ـ مهلت رفع نقص برای اشخاص مقیم در ایران 30 روز و برای اشخاص مقیم در خارج از کشور 60 روز از زمان ابلاغ محاسبه میشود.
هزینه ای هم بابت فسخ یا خاتمه باید بپدازید که به ازای هر طبقه این هزینه هم بیشتر خواهد شد. اطلاعاتی از قبیل آدرس، کد پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت افرادی که در شرکت حق امضا دارند. زمانی که برند شما شناخته شود خیلی از هزینه ها کاهش می یابد و فروش شما بسیار افزایش می یابد . همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید.