چگونه یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنیم؟

رویکرد مورد نظر برای محصول یا خدمتتان را به کمک شواهد و فیدبک های به دست آمده انتخاب کنید. اسامی مختلف را به کمک فیلترهای مثل مشتریان بتا، مدیران بازاریابی و اجرایی سایر شرکت ها و همچنین نخبگان دانشگاهی تست نمایید. لیستی بلند از گزینه های اسم برند که در هر یک از رویکردهای گوناگون بالا یا سایر رویکردها قرار دارند، تهیه کنید. خوشحال می‌شویم داستان ساخت برندتان را برایمان بفرستید، تا برای کسانی که تازه می‌خواهند نام برند خود را انتخاب نمایند دید روشن‌تری نسبت به موضوع پیدا کنند. البته باید به این نکته هم توجه نمایید که بعضی اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند و نباید از آن‌ها استفاده نمایید.

گفتیم یه نام برند مناسب چه ویژگی‌هایی رو باید داشته باشه که هم تو ذهن مخاطب تصویر خوبی شکل بگیره و هم با هدف اون برند هماهنگ باشه. در ادامه چند گامی که برای انتخاب نام برند باید طی کنین رو گفتیم که این مراحل می‌تونه کارتون رو برای انتخاب سریع و مناسب آسون‌تر کنه. در آخر ایده‌هایی رو گفتیم که شما هم می‌تونین از اون ها استفاده کنین و برندتون رو به یکی از برندهای مطرح تبدیل کنین. اسم برند باید منحصربه‌فرد، به یاد موندنی و متفاوت از اسم‌های دیگه باشه. فکر نکنین اگه اسمی مشابه یه اسم تجاری معروف انتخاب کنین می‌تونین خیلی زود به جایگاه خوبی تو بازار برسین.

  • اما با کمی فکر کردن، وقت صرف کردن و البته مشورت گرفتن از یک تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک می‌توانید اسم خوبی انتخاب کنید.
  • بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت برند و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت است.
  • بهتر است در ابتدا برای انتخاب نام تجاری خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید تا همین زمان را صرف تغییر نام تجاری کنید.
  • با در نظر گرفتن این معیارها با اندکی صبر، حوصله و تحقیق می‌توانید به یک انتخاب درست و متمایز دست پیدا نمایید.

دقت کنید که احتمالاً افراد از شما می‌پرسند این نام بابت چیست؟ و شما باید مقاومت کرده و نگویید. گنجینه بسیار خاصی از اسامی به شما خواهد رسید و کار شما را به شدت جلو می‌اندازد. برندهایی مثل تپ‌سی اپلیکیشن تاکسی‌یاب نیز همین گزینه را به کار گرفته‌اند. زیروتن، لباس کودکان بین 0 تا 10 سال نیز فقط از اعداد کمک گرفته است.

سایت پیشنهاد دهنده اسم برند

در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. بعد از این‌که این اسامی را مشخص کردید، متوجه می‌شوید که تعدادی از این اسم‌ها را بیشتر دوست دارید. پس این موضوع کمک می‌کند تا حد و حدود اسم مناسب‌تان را پیدا کنید. می‌توانید در انتهای کار تعدادی از این اسم‌ها را رای‌گیری کنید تا بهترین اسم ممکن را مشخص کنید.

پیشنهاد اسم برند

شما در این موتور جستجو می‌توانید کلیدواژه انتخابی خود را وارد نموده و با انتخاب‌های قابل ثبت دامین خود مواجه شوید. انواع و اقسام دامنه‌ها از دات‌کام گرفته تا دات‌اورگ، دات‌کو و تغییراتی که خود سایت برای شما انجام می‌دهد را نشان می‌دهد. قدم بعدی این است که وارد سایت واژه‌یاب شده و به نظر ما با پرداخت وجه اشتراک بسیار اندک این سایت کاربر ویژه شوید. در این زمان شما می‌توانید با تایپ کلیدواژه‌های انتخابی با گنجینه‌ای از خانواده ثبت برند تجاری این نام در فرهنگ لغت‌های مختلف، زبان‌ها و گویش‌های متفاوت، لاتین، عربی، قرآنی، مترادف‌ها و … روبرو شوید. سپس در مرحله بعدی این 5 خط را به یک خط کاهش داده و در صورت امکان تنها در سه کلمه، مهم‌ترین کلیدواژه‌های کسب و کار خود را مشخص نمایید. همچنین ما نیز اسم سایت و مجموعه‌مان را سال‌ها پیش هزار مدیر گذاشتیم، ترکیبی حرف‌عددی از عدد هزار به معنای بزرگی و مدیریت کسب و کار که اساس کار برند سازی ما را در بر می‌گیرد.

نمونه اسم شرکت

تازه با وب رمز آشنا شدید؟ می توانید با کلیک بر روی لینک زیر وارد صفحه ثبت نام شوید. بهتر است قبل از شروع جلسه این مقاله را با اعضای جلسه به اشتراک بگذارید، تا با دید بازتری وارد طوفان فکری شوند. طوفانی فکری به جلساتی گفته می‌شود که در آن، هرکس آزادانه ایده‌هایی را که به ذهنش می‌رسد، بیان می‌کند. یک نفر مسئول نوشتن ایده‌ها روی یک بورد یا کاغذ می‌شود و در آخر با حذف کردن موارد غیرمرتبط و ضعیف، می‌توان به ایده‌های خوبی رسید. از سایت واژه‌یاب برای یافتن معنی کلمات و پیدا کردن ایده‌های جدید استفاده کنید.

اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرز‌های جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدوده‌ی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سال‌های آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقه‌ای بروید. باید گفت یکی از بهترین مجموعه های ثبت شرکت، مجموعه ثبتی آراکس هست.

بهتر است نام‌هایی انتخاب کنید که املای مشخص و دقیقی دارد. زیرا حتی اگر مصرف‌کننده نام تجاری عجیب و غریب شما را که در جایی نوشته شده است ببیند بازهم ممکن است هنگام جستجو به خاطر نیاورد که آن ثبت شرکت را چگونه هجی کند. در حالیکه این موارد ظاهرا طولانی‌تر از نام‌هایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایین‌تر از این برندها قرار دارند. چنانچه سوال، پیشنهاد و نظری دارید، حتماً آن را مطرح کنید.

به هر حال مشتریان همیشه برندی را انتخاب می‌کنند که قدیمی‌تر و معروف‌تر است؛ و شما فقط یک نسخه کپی از برند اصلی به نظر می‌رسید. از طرف دیگر ممکن است برند اصلی از شما شکایت کند و کلی پول از شما بگیرد. اگر نام برند شما معنی داشته باشد و در ضمن به شرکت شما هم ارتباط داشته باشد، تصویر بهتری از شما در ذهن و قلب مشتریان بر جای می‌گذارد. مثلا تیوب‌های شکلاتی شوکوپارس که همیشه از بوفه مدرسه می‌گرفتیم و خیلی خوشمزه بود، تا همیشه به یادمان می‌ماند. نام های ریتمیک بسیار جذاب بوده و گزینه ای مناسب برای اسم برند می باشند.

شما نیز اگر برای برند خود به دنبال اسامی هنری هستید بهتر است با مشاوران متخصص در این عرضه مشورت کرده و بر اساس نوع و موضوع فعالیت خود اقدام به گزینش اسم هنری خاص برای برند خود کنید . خیر، ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، پیگیری ثبت تغییرات شرکت الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند . سلام چند اسم برای موسسه ام میخام لطفا راهنمایی کنید و پیشنهاد بدید .. من اسم پیشروان حق رو انتخاب کردم اما شریکم اون رو قبول نداره.. با سلام و خسته نباشید.میخواستم یه شرکت تجاری توی شیراز ثبت کنم یه راهنمایی برای تعیین نام شرکت میخوام.متشکرم. برای کسب اطلاعات با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید .

بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید . یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد. حتی در مواردی که ترجمه برند های ثبت شده را به عنوان اسم برند انتخاب نمایید و این امر موجب گمراهی مشتریان دیگری گردد ، قابل ثبت نیست . حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید. البته برای طوفان فکری روش‌های دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما می‌توانید انتخاب اسم برند را‌ از روی چند دسته‌بندی‌های انجام دهید. این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر می‌کشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر قرار می‌دهند (از جمله انتخاب اسم برند).

روش خلاقانه ای برای انتخاب اسم برند تجاری و دامنه اینترنتی است که روش های سنتی را به چالش می کشه. اگر درمورد انتخاب نام تجاری دو دل هستید می‌توانید از فناوری برای انتخاب مناسب کمک بگیرید. به عنوان مثال برای یافتن نام دامنه منحصر به فرد می‌توانید از Namium استفاده کنید. یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه من نیز Shonify است که از همه این ابزارها می‌توانید کمک بگیرید تا نام تجاری مناسب خود را انتخاب کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ضمن بررسی همزمان در دسترس بودن دامنه، به ایده مورد نظر خود نیز برسید. تو مقاله‌ای که مطالعه کردین در مورد انتخاب نام برند و اهمیت اون صحبت کردیم.