مطابق تبصره ها و قوانین اداره ثبت نام تجاری استفاده از الفاظ بیگانه، به عنوان نام تجاری ممنوع می باشد. اما مختصر نویسی و معادل نویسی الفاظ فارسی به زبان بیگانه مجاز می باشد. به طور مثال دیجی کالا، اولین کلمه ی خود را اختصار دیجیتال گرفته است. استفاده از برخی کلمات توصیف کننده و یا اعداد در نام تجاری ممنوع می باشد. به طور مثال در صورتی که در حوزه فروش شکلات فعالیت دارید؛ اختصاص نام شیرین به عنوان نام برند غیر ممکن می باشد. علاوه بر این واژه هایی مانند «سریع»، «برترین»، «مدرن» یا «نوآورانه» بهاحتمال زیاد مردود خواهند شد.
- بنابراین اولین اقدامی که برای شرکت انجام می گیرد انتخاب نام و یک برند مناسب است تا با استفاده از آن بتوان بازاریابی و تبلیغات بهتری در زمینه فعالیتتان انجام دهید و آن را به مخاطبان و مشتریان معرفی کنید.
- بله؛ اشخاص حقیقی یا شرکت های حقوقی مقیم خارج از کشور، می توانند جهت ثبت برند خود در ایران، به شخصی مقیم اینجا وکالت کامل داده تا ابلاغ ها را دریافت و اقدامات لازم جهت ثبت علامت تجاری را انجام دهد.
- البته شما می توانید پس از پایان اعتبار طی یک مهلت ۶ ماهه نسبت به تمدید برند خود اقدام کنید.
- ثبت نام تجاری یعنی برند برای مواردی که مسئولیت های عظیمی را ایجاد می کنند واجب است و بدون داشتن برند اجازه تجارت قانونی این نوع کالاها را پیدا نمی کنید.
در این فرم اطلاعات مالک برند که ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد و مدارک لازم برای تغییرات شرکت و اطلاعات و توصیف برند باید وارد شود. ما تمامی مراحل ثبت برند را در کم ترین زمان در اداره مالکیت صنعتی به سرانجام خواهیم رساند تا اهدافتان را محقق سازیم . به عنوان مثال فرق بین یک برند که در 2 طبقه قرار است ثبت شود با برندی که در تمایمی طبقات یا مثلا 10 طبقه قرار است ثبت شود متفاوت است.
مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری
پرچم ها و نشان های سلطنتی٬ علائم رسمی دولت و نشان کشور ها و سازمان های بین المللی که نمونه آن ها به دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی اعلام شده است معمولاً قابل ثبت نیستند. برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح، علامت، نشانه، نماد، عدد، طرح یا ترکیبی از این ها که برای محصول یا خدمات اشخاص حقیقی ثبت برند یا حقوقی به کار می رود و آن ها را از هم متمایز می سازد. در مورد اظهارنامه های ثبت علایم تجاری که به علت مشابهت در نام در طبقه درخواستی مردود اعلام شده اند چه راهکاری برای ثبت علامت پیشنهاد میفرمایید ؟ بعضی از علایم درخواستی جهت ثبت دارای سه کاراکتر (حرف) بوده و ایجاد مشابهت اجتناب ناپذیر مینماید.
بله شما امکان ثبت این برند رو دارید و چنانچه برند مورد نظر رو ثبت کنید، با درخواست شما مغازههایی که فرمودین باید از ادامه فعالیت با این برند خودداری کنند. سوالم این هست که آیا بر این اساس، یک قرارداد سفارش کالا از یک شرکت ثبت شده به عنوان مدرک دال بر فعالیت عمل میکند؟ و اگر جواب خیر است لطفا توضیح بیشتر در مورد این بند بدهید. میخواستم بدونم برای ثبت برند در زمینه کنسرو تن ماهی باید از کجا و کدوم سازمانها مجوز فعالیت بگیرم ممنونم جواب بدین. در صورتی که پاسخ هر کدام از موارد بالا مثبت هست، باید از طریق مراجعه به مراجع قانونی و از طریق ارائه دادخواست یا شکوائیه (بسته به مورد) و پیگیری مورد، از حقوق قانونی خودتون دفاع کنید.
با انجام این کار شما به پورتال مرکز مالکیت معنوی وارد میشوید تا مابقی اقدامات را انجام دهید. دقت کنید که شما هر بار برای ورود به پورتال نیاز به رمز و پسورد دارید پس آن را فراموش نکنید. وقتی صحبت از مدت زمان ثبت برند به میان می آید باید به این مورد توجه شود وقتی که در سامانه اظهارنامه برند خود را ارسال می کنید، اظهارنامه ارسال شده در نوبت و در صف بررسی کارشناسان و رئیس اداره علامت های تجاری قرار می گیرد. یکی از دغدغه های متقاضیان ثبت برند و علامت تجاری جستجو برای انتخاب شرکت ثبت برند مجرب و کاربلد برای واگذاری امور حقوقی و اخذ مشاوره های مناسب در راه ثبت برند خود می باشد . اختصاص بخش ثبت برند این موسسه به مشاوره رایگان حقوقی به متقاضیان ثبت برند از جمله مزایای ثبت برند و علامت تجاری خاص در ایلیا می باشد.
خیر؛ مطابق قوانین اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری، ثبت برند معاف از مالیات است. اولین گام برای شروع هر فعالیت تجاری، انتخاب و ثبت برند (نام تجاری) آن جهت جلوگیری از کپی برداری رقبا می باشد. یکی از دلایلی که صاحبان سرمایه باید برای کسب و کار خود یک نام تجاری انتخاب کنند این است که محصولات و خدمات آن ها بتوانند توسط مشتریان شناخته و خریداری شوند. ثبت برند نیز می تواند مستقیما بر اعتبار هر نوع کسب و کاری اثر گذاشته و صاحب برند این امکان را خواهد داشت تا توسط دولت حمایت شده و مشتریان بیشتری را به سمت برند خود جذب نماید. ثبت اظهارنامه مهمترین و اصلیترین مرحله در ثبت برند و علامت تجاری است. ثبت اظهارنامه علامت تجاری، دارای four ثبت شرکت مرحله کلی بوده که هر کدام از این مراحل جزئیات خاص خود را دارند.
چگونگی ثبت موسسه آموزشی
اگر تصمیم دارید که ثبت برند خود را برون سپار کنید حتما با موسسات معتبر همکاری کنید. یک مجموعه که بشود به آن اعتماد کرد باید ویژگی هایی داشته باشد که مهم ترین آن این است که با شما قرارداد برند معتبر ببندد. اندازه قلم، اندازه کادر و حتی رنگ آگهی بر روی هزینه آن تاثیر می گذارد. کمترین مبلغ برای ثبت یک آگهی در روزنامه کثیرالانتشار 154 هزار تومان می باشد. در چنین حالتی دیگر مشکلات گفته شده در بالا برای شما به وجود نمی آید و این موضوع اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.
علامت مورد نظر می تواند شامل یک کلمه ترکیبی، عدد، سمبل و … باشد. این نکته بیانگر آن است که با برند شدن یک شرکت سطح انتظارات نیز بالا می رود و مردم با خرید از یک برند انتظار کیفیت بالا، خطرپذیری کم و سپردن مسئولیت به تولید کننده است. این آگهی برای این است که کلیه افراد به مدت یک ماه فرصت داشته باشند تا به این نماد اعتراض وارد کنند و اگر شباهتی وجود دارد سازمان مطلع شود.
انتخاب نام برای موسسه آموزشی
در ادامه به نکاتی که باید در هنگام انتخاب نام برند تجاری یک شرکت، دقت شود؛ توضیحاتی داده شده است. اگر شما نیز می خواهید نام شرکت و برند خود را جهانی کنید پس با ما همراه باشید. با ثبت علامت تجاری محصولات و یا خدمات متمایز و قابل تشخیص می شوند. ثبت نام برندهای محصولات تجاری برای مصرفکنندگان نیز شرایط سالمی را به وجود میآورد تا به دور از بازار سیاه اجناس تقلبی با خیالی آسوده و با آگاهی کامل، در شرایطی منصفانه و سالم به انتخاب کالاهای مرغوب و مورد نیاز خود بپردازند. توجه کنید که وقتی از واژه های مواد غذایی استفاده می کنیم در واقع آب یا سایر نوشیدنی ها را هم در نظر داریم.
تعیین طبقات بین المللی کالا و خدمات مدنظر که قصد ثبت برند در آن را دارند. یکی از اولین سوالاتی که همیشه و همواره پرسیده می شود، هزینه ثبت برند است. ایجاد فروشگاه اینترنتی قطعا فروش شما را چند برابر خواهد نمود ولی متاسفانه شاهد سوء استفاده از نام و علامت تجاری و حتی نام دامنه در فضای مجازی هستیم، توصیه ما همواره ثبت برند فروشگاه اینترنتی در اولین قدم بوده است. شرکت هایی تاسیس می شوند و مبادرت به ایجاد و مدیریت این رستوران ها می کنند. اعم از زنجیره ای بودن یا نبودن نیز باید مجوز های لازم را داشت.