Content
نتایج تحقیق نشان داد، میان به کارگیری ابعاد هفت گانه مدل بورک – لیتوین (شامل؛ رهبری، ساختار، فرهنگ، استراتژی، مدیریت، تصمیم گیری، سیاست و انگیزش)، و کسب موفقیت در خصوصی سازی رابطه مثبتی وجود دارد. به این معنا که عدم توجه به ابعاد مدل مذکور، منجر به افزایش نسبت هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی شده و نهادهای مالی به دستاوردهای مثبت خصوصی سازی نائل نمی شوند. از میان ابعاد مدل فوق، مدیریت مهم ترین نقش را در موفقیت یا عدم موفقیت خصوصی سازی، ایفا می کند. در این پژوهش 14 نسبت مهم مالی بعنوان معیاری جهت تشخیص تاثیر اجرای سیاست های اصل forty ثبت شرکت four قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر عملکرد مالی شرکت پالایش نفت تهران (شهید تندگویان) مورد آزمون قرار گرفت.
نتایج پژوهش نشان داد واگذاری شرکت های دولتی از طریق بورس، طی سال های 1373 تا1390 باعث افزایش بهره وری کل شرکت ها نشده است. همچنین از دیدگاه بهره وری منابع تولید، تنها خصوصی سازی باعث افزایش بهره وری نیروی انسانی شده ولی باعث افزایش بهره وری مواد اولیه و بهره وری سرمایه نشده است. از دیدگاه بهره وری عملکردی نیز تنها موجب افزایش شاخص بهره وری سرانه فروش شده، اما از طرف دیگر افزایش شاخص بهره وری سرانه سود را به دنبال نداشته است. این نظام با گردش مناسب وجوه می تواند کارآمدی را در اقتصاد به همراه آورد و در صورت کارکرد نامناسب، فعالیت های دیگر بخش های اقتصادی را با مشکل مواجه می سازد.
2- اطلاعات مالی معتبری برای تعیین و پیش بینی وضعیت مالی دولت و واحدهای تابعه آن تهیه و در اختیار تصمیم گیرندگان قرار می دهد. سایت پاسخ نامه – که در حال مطالعهی آن هستید – به نوعی واژهنامهی جنبی مجموعهی آموزشی متمم است. در صورتی که به توسعه فردی علاقهمند هستید میتوانید فهرست درسها و نقشهراههای یادگیری متمم را بررسی کرده یا اینکه سرفصلهای دوره MBA آنلاین ما را ببینید. مسولین و اعضای موسسه نمیتواند اسرار پروژه های محرم ، اسناد محرم ، آرشیف ابدات تاریخی ، فرهنگی و مناطق نظامی را به مقاصد شخصی و انتفاعی در داخل و خارج کشور انتقال دهند. موسسه بعد از کسب جواز فعالیت میتواند نمبر پلیت موقت را برای وسایط نقلیه خویش طبق اسناد تقنینی مربوط تهیه نماید.
نحوه استناد به مقاله:
اعتراض کننده میتواند اعتراض خویشرا کتباً به کمیسیون حل اختلافات ارائه نماید. موسسه نمیتواند به تشکیل انتفاعی تغیر شخصیت حکمی نموده یا با سایر تشکیلات انتفاعی مدغم گردد. در صورت ادغام یا تغییر شکل ، موسسات ثبت شده جدید مسؤول ایفاء تعهدات موسسه قبلی میباشد. بانکها مکلف اند در مورد افتتاح حساب بانکی و اسعاری برای موسسات تسهیلات لازم فراهم نمایند. (۱) موسسه در دفتر ثبت با یک یا بیشتر از یک لسان رسمی کشور درج شده میتواند .
هزینه های غیرمستقیم بر مبنایی منصفانه به کمک های مالی و برنامه ها، تخصیص داده می شوند. ما در ترجمیک، خدمات تخصصی مختلفی را از قبیل ترجمه تخصصی متون، ترجمه مقاله، ترجمه کتاب، ترجمه همزمان، ترجمه رسمی مدارک، ویراستاری نیتیو مقالات و متون و تولید محتوای متنی و صوتی ارائه میکنیم. اگر اعضای گروهتان احساس میکنند که این تغییر امنیت شغلیشان را تهدید میکند، آنها را هدایت کنید تا نگرانیهایشان را کاهش دهند.
- دوره مدیریت مالی و حسابداری
- هدف اصلی و کلی این مطالعه، شناسایی علائم هشداردهنده وجود مشکلات کنترل داخلی در موسسات غیرانتفاعی می باشد.
- ضمن آن که مقایسه روحیه معلمان و جو سازمانی حاکم بر مدارس دولتی و غیرانتفاعی و ارتباط متغیرهایی چون جنس، سن، سابقه سنوات خدمت، مدرک تحصیلی با روحیه دبیران از دیگر اهداف مطالعه محسوب می شده است.
- هیات دولت بمنظور نظارت و کنترل سازمانهای دولتی از اطلاعات مالی و حسابداری استفاده می کند.
چالشی که مرتبا برای مدیران سازمانهای غیرانتفاعی به وجود میآید، ایجاد تعادل بین نیازهای داوطلبان با کارمندانی است که در ازای کارکردن حقوق دریافت میکنند. این موضوع را همواره در نظر داشته باشید و برای آن تدابیری بیندیشید. اگر سازمانهای غیرانتفاعی، زمان، پول و مشارکت افراد را میطلبند، باید تأثیرگذاری خود را ارزیابی و منتقل کرده و مسئولیتپذیریشان را نشان دهند. اما نتایج بهدستآمده، همیشه به اندازهی سازمانهای انتفاعی، که عملکردشان بر مبنای دلایل منطقی مورد قضاوت قرار میگیرد، واضح نیست. البته شما میتوانید کمیت برخی از جنبههایی همچون جمعآوری کمکهای مالی و درآمد به دست آمده را تعیین کنید و بخشی از این پول را مستقیما صرف انجام مأموریتتان کنید.
هم چنین باشگاه های تربیت بدنی بر اساس تشخیص دولت از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. طبق اصل fifty five قانون اساسی دیوان محاسبات کشور مسئول رسیدگی به حسابهای وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی است. و نتیجه این حسابرسیها در گزارش تفریغ بودجه منعکس و به اطلاع نمایندگان مجلس می رسد. بنابراین حسابرسان دیوان محاسبات کشور به عنوان حسابرس مستقل نیز از حسابداری دولتی در جهت پیشبرد اهداف خود که همان حراست از بیت المال است استفاده می نمایند.
نظرات
این قابل درک است که بیشتر معاملات و فعالیت های یک شرکت غیر انتفاعی ماهیت تجاری نخواهد داشت. افزون بر موسسات و واحدهای غیرانتفاعی، تشکیلات با اهداف انتفاعی نیز ممکن است در قالب موسسه غیرتجاری ثبت و به فعالیت بپردازد . در نتیجه، این گونه امور را بایستی انتفاعی از نوع غیرتجاری به شمار آورد. ویژگی اصلی این دسته از فعالیت های انتفاعی، ارائه خدمات به جامعه است. تمامی درآمد که از تعلیم و تعلم مدارس غیرانتفاعی در پایه های ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و آموزشگاه های آزاد دارای مجوز فنی حرفه ای و دانشگاه های آموزش عالی و مهد کودک ها در نقاط توسعه نیافته است. روستاها و نیز در آمد حاصل از نگهداری سالمندان و معلولین ذهنی و جسمی که بریا نگهداری از آن ها اقدام می شود.
موسسه مکلف است در مورد تورید سامان آلات ، مواد لوازم از خارج ، اجازه قبلی ادارات ذیربط دولتی از طریق وزارت اقتصاد حاصل نماید. (۳) هر گاه ثبت مؤسسه موردتصویب قرار نگیرد ،وزارت اقتصاد مکلف است دلایل عدم ثبت را طور کتبی به درخواست دهنده ابلاغ نماید. (۲) ادارۀ مؤسسات غیر دولتی وزارت اقتصاد بعداز دریافت درخواست ثبت مؤسسۀ خارجی،درصورت نواقص یک نقل(کاپی)اسنادشامل ثبت تغییرات شرکت دوسیه رادرمدت یک هفته به وزارت امور خارجه ار سال مینماید. مراد از عام المنفعه بودن بهرهاي است كه افراد غير معين و غير مشخص از يك فعاليت كسب نمايند اگر چه از نظر تعداد و گستره شمول محدود باشد. نفع عمومي بايست جنبه ارادي داشته باشد و مصاديق شخصي آن تعيين نشده باشد و هر كس كه تحت ‹‹ عنوان مورد قصد›› قرار گيرد بتواند از آن بهرهمند گردد.
رئیس و اعضای هیئت مدیره موسسه نمیتواند اعضای فامیل یا اقارب نزدیک خویشرا مقرر نمایند. موسسه مکلف است در فعالیت های اقتصادی و پروژه های مربوط شرایط ایمنی و محافظوی کار را برای کارکنان خویش فراهم و امتیازات اقلیمی و ساحوی را به آنها بپردازد. عواید حاصله فعالیتهای اقتصادی موسسه بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به منظور منفعت شخصی موسسین، مسولین ، اعضا ، هیئت مدیره و سایر کارکنان و کمک دهنده گان مصرف یا توزیع شده نمیتواند. موسسه در صورتی میتواند به فعالیتهای اقتصادی مبادرت ثبت برند تجاری ورزد که جهت برآورده شدن اهداف غیر انتفاعی آن صورت گیرد. (۴) درصورتیکه دویا بیش ازدومؤسسۀ غیردولتی به عین نام درخواست ثبت را ارائه نماید.حق اولیت به مؤسسه ایکه اولاً درخواست ثبت را ارائه نموده است داده میشود، درینصورت به درخواست دهندۀ بعدی فرصت داده میشود، تانام جدید را انتخاب نماید. مؤسسه مکلف است،در صورت تعدیل اساسنامه،مربوط،طی مدت (سی روز)بعد از تعدیل آنرا توأم با یک نقل تصمیم مجمع عمومی یا سایر ارگانهای صلاحیت آن به وزارت اقتصاد کتباً اطلاع دهد.