در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگیها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامهی این مقاله گفته میشود را بهخوبی انجام دهید میتوانید نام مناسب شرکت را بهسادگی پیدا کنید. البته در همهی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نامهای عجولانه پرهیز کنید. در حقیقت بهجود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتداییترین کارها برای خلق یک برند موفق است.
زیرا حتی اگر مصرفکننده نام تجاری عجیب و غریب شما را که در جایی نوشته شده است ببیند بازهم ممکن است هنگام جستجو به خاطر نیاورد که آن را چگونه هجی کند. در حالیکه این موارد ظاهرا طولانیتر از نامهایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایینتر از این برندها قرار دارند. تصور کنید که شما با چرم های درجه یک محصولات بسیار با کیفیتی را تولید می کنید و همین کیفیت شما باعث جذب مشتری های بسیاری شده است. شما می توانید برند چرم خود را به دو صورت به ثبت برسانید. مدارکی که در این دو حالت نیاز دارید با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل به طور جداگانه ای آن را شرح می دهیم.
ثبت شرکت در اصفهان
حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. البته میتوانید در سوشیالهای خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزهای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبانتان بخواهید تا دوستانشان را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث میشود تا اسمهای پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر میشود. ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمیدانید اسم مناسب شرکت کدامیک از این نامهاست.
- ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد.
- فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نامهای لاتین توجه کنید.
- بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید .
اگر برای کسبوکار اینترنتیتان نام انتخاب میکنید، حتماً باید از آزاد بودن دامنۀ آن مطلع شوید. دامنه به عبارتی آدرس سایت شماست که مشتریان با آن شما را پیدا خواهند کرد. در مورد اینکه چه چیزی باعث ایجاد نام خوب برای برند میشود، تئوریهای زیاد و مطالعات کمی وجود دارد!
کارآمدی نیروها را افزایش دهید و پیشرفت را ببینید! 10 راهکار کاربردی
در صورتی که مجوز ندارید از جواز تاسیس می توانید استفاده کنید. اما نگران نباشید، برای رفع ابهام این سوال پاسخ مناسبی را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه فاکتورهای موثر به هزینه ثبت یک برند چرم را توضیح خواهیم داد.
اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد . در این ویکیپدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و همتراز با عنوان مقاله قرار دارند. در برند ثبت برند تجاری شخصی میتوان مالکیت برند را به نام افراد مختلف ثبت کرد. برندسازی یکی از ارزشمندترین چیزهایی است که صاحب یک کسب و کار میتواند داشته باشد.
توی تمام ویدیوها و محصولات و اموزشهام اون کلمه آورده شده. سعی میکنیم در بهروزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم. و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است. نظر شما رو تایید میکنم تا اگر کسی نظری داشت به ثبت شرکت در تهران شما کمک کنه. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. چکیدهای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح دادهایم و پیشنهاد میکنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید.
یک تصویر بصری ایجاد کنیدکه مخاطبان شما به آسانی بتوانند آن رابه یاد بیاورند. مهم نیست که چه تصمیمی بگیرید یا چه روابطی پیدا کنید، همیشه مطمئن شوید که ایده هایتان را دارید به چالش می کشید. معمولا افرادی که برای کار خود مغازه یا فروشگاه دارند، به دنبال یک اسم برای مغازه می باشند.
ضمناً ما در پروژه دیگری که چند سال پیش داشتیم برای مدرسه کسب وکاری در استان فارس نام حرفعددی 30 حامی را انتخاب کرده و ساختیم. به این صورت توانستیم با کمترین مشکلی دامنههای اینترنتی موجود را کسب کنیم. برند دوم دنیا در سال 2019 یعنی گوگل، اسم برند ارزشمندش را بر همین اساس ساخته است.
استفاده از تکنیک های ذهنی برای یافتن مفاهیم
یک برند خوب باید بتواند هم از نظر ذهنی و هم از نظر دیداری و شنیداری ویژگی محصول یا خدمت مربوطه را در قلب و ذهن افراد تداعی کند. وقتی ما هیچ اِلِمان یا نامی برای تداعی کردن ویژگیها خود نداشته باشیم، نباید انتظار این را هم داشته باشیم که افراد جذب محصولات، خدمات یا تخصص ما شوند. هرچقدر نام تجاری بهتری برای کسبوکار، محصولات یا خدمات خود انتخاب کنیم، تغییرات شرکت بهتر میتوانیم در ذهن مردم بمانیم. حتی اگر انتخاب نام برند جدید را به دلیل تجربیات بد گذشته مشتری در نظر دارید و سعی دارید که یک شروع مجدد داشته باشید ، اما در فرایندها، نیروی انسانی و محصولاتتان هیچ تغییری رخ نداده است ، مسیری را اشتباه میروید. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند.