مدارک لازم برای ثبت برند، لوگو و علائم تجاری در سال 1400

برای صادرات یا واردات محصول حتما باید برند بین المللی داشته باشید تا بتوانید در سایه آن فعالیت های خود را به انجام برسانید. قوانین ثبت کردن برند و نام تجاری به صورت جهانی با توجه به اینکه چه محصولی را در چه کشوری ثبت خواهید کرد، متفاوت خواهد بود. البته سیستم مادرید می تواند به تاجر امکان فعالیت تجاری در هشتاد و پنج کشور را بدهد و در صورت عضویت، نیازی به فرستادن تقاضا به تک تک این کشورها نیست.

برای مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه مراحل و هزینه ثبت علامت و نشان تجاری و ثبت شرکت فوری و کم هزینه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. انتخاب یک نام مناسب که این نام ویژگی های یک برند را مو به مو داشته باشد. به عنوان مثال نام برندینگ نباید نام افراد مشهور و مکان های جغرافیایی معمول و مشهور باشد. در مراحل ثبت برند نام نشان و علامت نباید مشابه نام های انتخابی در یک صنف باشد. می توانید با مشاوران برندینگ در خصوص نحوه ی استعلام نام برند مشورت بگیرید، سایت های بسیاری به صورت رایگان و آنلاین این کار را برای شما انجام داده و به راحتی و در کمترین زمان ممکن می توانید نام تجاری مد نظر خود را استعلام بگیرید.

  • برای انتخاب یک نام درست و داشتن اطلاعات لازم و کافی می توانید از مشاوران دپارتمان ثبت برند تهران ثبت استفاده نمایید.
  • لطفا شماره تماس خود را ارسال نمایید تا با شما تماس گرفته شود.
  • طبقه اولشامل مواد شیمیایی صنعتی، آزمایشگاهی و همچنین مواد شیمیایی مورد استفاده در عکاسی، کشاورزی، نگهدارنده های غذایی، چسب های صنعتی، رزین های مصنوعی، مواد مورد استفاده در لحیم کاری و آبکاری، ترکیبات دباغی، مواد اطفای حریق و … است.
  • ۸- آخرین مرحله در ثبت علامت ، جمع آوری و دسته بندی تمامی مدارک و روزنامه های رسمی اول و دوم و ارائه آنها به مرکز مالکیت معنوی برای تحویل سند نشان تجاری خود می باشد.
  • در هر دو مورد اگر در علامت تجاری از حروف لاتین استفاده شده، متقاضی باید کپی کارت بازرگانی را ارائه دهد در غیر این صورت نیازی به ارائه آن نمی باشد.
  • هر برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند.

البته باید خاطر نشان کرد که برند قابل خرید و فروش و انتقال به دیگران هم هست و حتی می توان به مدت مشخصی ان را اجاره داد. شرایط این موارد هم در قانون تعریف شده که باید اطلاعات و قوانین حقوقی ان را به خوبی بدانید. پس از انجام فرایند ثبت اظهارنامه ثبت برند در سایت و بارگذاری مدارک و تصویر لوگو در سایت باید حداقل 15 روز منتظر باشید تا نتایج بررسی کارشناسان برای شما اعلام گردد. جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر و رایگان در زمینه ثبت لوگو و علامت تجاری ورتبه پیمانکار در کوتاهترین زمان با کمترین هزینه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

پس ابتدا طبقات برند را بخوانید تا بدانید که برند شما در چه طبقه ای باید ثبت شود. از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که در ابتدا کشور مورد ثبت برند تجاری نظر خود را انتخاب کنید. ما در ثبتینو به صورت رایگان به شما مشاوره می دهیم تا هم کشور مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

انتخاب نام برند

در این صورت پس از طی این موارد سامانه برگه ای را نمایش خواهد داد که شما می توانید آن را پس از پرینت به یکی از دفاتر اسناد رسمی برده و مراتب بعدی که شامل گواهی امضا و تایید اطلاعات کاربری می باشد را انجام دهید. در نهایت نام کاربری و رمز عبوری به شما داده خواهد شد که برای پیگیری های بعدی به کارتان خواهد آمد. نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد. علائم تجاری علامت هایی هستند که برای معرفی کالا و محصول از لحاظ کیفیت و ضمانت مرغوبیت جنس آن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مدارک لازم برای ثبت برند

میخواستم بدونم برای ثبت برند در زمینه کنسرو تن ماهی باید از کجا و کدوم سازمانها مجوز فعالیت بگیرم ممنونم جواب بدین. برند‌هایی که ثبت می‌شوند تا ۱۰ سال اعتبار دارند و پس از پایان ۱۰ سال نیز یک مهلت ۶ ماهه وجود دارد تا نسبت به تمدید برند برای مدّت ۱۰ سال دیگر اقدام شود و این پروسه برای دوره‌های متوالی تکرار می‌شود. سپس باید اقدام به واریز هزینه مربوطه نمایید که پس از سپری شدن حدوداً یک هفته، روزنامه چاپ و به آدرس شما ارسال می‌شود. در صورت وجود مشابهت بین برند مورد نظر شما و برندی که قبلاً در همان طبقه ثبت شده است، تقاضای شما رد خواهد شد. ثبت برند و انجام صحیح و حرفه‌ای مراحل آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برای اینکه مراحل ثبت برند بدون دردسر طی شود، لازم است که کلیه مدارک مورد نیاز از جمله مجوز فعالیت فراهم شود. پس از ثبت علامت تجاری صاحبان تجارت میتوانند با خیالی آسوده آن را تبلیغ کنند. در پایان تکمیل هر یک از مراحل، نهایتاً دکمه اتمام را کلیک نموده و کد رهگیری ثبت برند خود را دریافت می نمایید.

چای را از کشاورزان خریداری می کنید و در بازار به فروش می رسانید. این محصول شما با چه نامی باید در بازار معرفی شود؟ آن را چای بنامند؟ در این صورت چه تفاوتی بین محصول شما و دیگر محصولات مشابه در بازار وجود دارد. پس از پرداخت این هزینه و گذشت یک هفته، روزنامه نوبت دوم چاپ شده و به آدرس شما ارسال می گردد.در این مرحله شما پرداخت هزینه حق الثبت را هم دارید. برای تشکیل این پرونده باید تصویر برابر اصل همه مدارکی که قبلا هنگام ثبت اظهارنامه در سایت بارگذاری کرده اید، را در اختیار کارشناسان قرار دهید. علامتی که حاوی آرم پرچم کشور ایران یا سایر کشورها باشد یا سایر موارد مندرج در قانون جزو علامت های ممنوع برای ثبت برند است که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است. ثبت برند به معنای رسمیت بخشیدن به نام تجاری در نزد نهادهای دولتی و قضایی و انحصاری کردن آن از طریق ثبت رسمی و قانونی است که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

شما چه به صورت غیر حضوری و چه حضوری که بخواهید با مجموعه ای همکاری کنید باید حتما قرارداد برند مهر شده روی سربرگ آن مجموعه با شما بسته شود. پس حتما به این نکته توجه کنید زیر فرآیند ثبت برند قدری پیچیده و زمان بر است و اگر قراداد نداشته باشید ممکن است در آینده به مشکل بخورید. اندازه قلم، اندازه کادر و حتی رنگ آگهی بر روی هزینه آن تاثیر می گذارد. کمترین مبلغ برای ثبت یک آگهی در روزنامه کثیرالانتشار 154 هزار تومان می باشد.

ثبت علامت

با این کار شما اظهارنامه لازم برای نام تجاری خود پر کرده و اسناد را بارگذاری خواهید کرد. این مرحله به این دلیل وجود دارد که اگر فردی به هر علتی ادعایی حقوقی در باره برند شما داشت، بتواند ادعای خود را به گوش مسئولین برساند و در صورت امکان آن را ثابت کند. بعد از این مرحله، تایید یا عدم تایید برند را ثبت شرکت با شما در میان خواهند گذاشت. دو مرحله از مخارجی که برای ثبت علامت تجاری بر عهده تاجر است، مرحله ایجاد آگهی درباره ی آن است. وقتی اظهارنامه برای اداره مالکیت معنوی فرستاده شد و کارشناس های این اداره تشخیص دادند که علامت تجاری مطابق قوانین انتخاب شده، تاجر باید درخواست خود را به اطلاع عموم برساند.

این در حالی است که برای طبقات اضافی هم باید حق الثبت بیشتری بپردازید. برای ثبت برند حقیقی این مبلغ ده هزار تومان و برای برند حقوقی 20 هزار تومان می باشد. پس از طی این مراحل ، مراتب در روزنامه رسمی با قید نام و نشانی صاحب علامت و کالاهایی که در آن ها از علامت استفاده می شود آگهی می گردد . چنانچه ظرف ۳۰ روز از تاریخ نشر آگهی اعتراضی از طرف اشخاص ذی نفع به عمل نیاید اداره ، ثبت برند و علامت تجاری مورد تقاضا را به نام متقاضی در دفتر مخصوص پیگیری ثبت تغییرات شرکت به ثبت رسانیده و گواهی ثبت را به درخواست کننده تسلیم می نماید. نحوه ثبت برند از طریق سامانه مالکیت معنوی به آدرس ipm.ssaa.ir و پر کردن اظهارنامه ثبت علائم تجاری می باشد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است. شایان ذکر است، از آنجا که ثبت برندی که قبلا، توسط یک شخص حقیقی یا حقوقی دیگر به ثبت رسیده، ممنوع می باشد، قبل از هر اقدام باید، اقدام به استعلام برند مورد نظر نمود تا از منحصر به فرد بودن و عدم ثبت موارد مشابه آن، مطلع گردید.

این کار هزینه بالایی دارد ولی برای جلوگیری از سو استفاده برند های بزرگ الزامیست . در مرحله دوم برند مورد نظرتان را در صورتی که قبلا ثبت نشده باشد می توانید به صورت شرکتی ( یعنی برند متعلق به شرکت است نه شخص ) ثبت کنید که آن هم حدود 45 روز تا دریافت تایید نهایی زمانبر خواهد بود. سامانه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را آغاز نموده است. ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.