تمایل شدیدی به بین مالکان شرکتها وجود دارد که نام خود را به عنوان برند شرکت خود استفاده نمایند. مثلا در شهر اردبیل ، بیشتر از 100 شرکت از کلمه “آرتا” استفاده نمودهاند. احساس زرنگی نکنید ، به دنبال کوتاه کردن مسیر موفقیت خود نباشید و نام برندهای معروف و معتبر دیگران را استفاده ، قرض و یا با تغییر ، به مالکیت خود در نیاورید. این مدیران مثال IBM را میآورند و به دنبال اینگونه نامگذاری هستند. انتخاب نام ، بسیار جدی است ، با جدی گرفتن آن ، ریسک آتی خود را کاهش دهید. یک انتخاب اشتباه میتواند تاثیر معکوسی بر بازاریابی شما داشته باشد.
- به هنگام ثبت علايم تجاري، يكي از اساسي ترين عوامل قبول يا رد اظهارنامه ثبتي، تفاوت يا اشتراك طبقات كالاها و خدمات است.
- نام تجاری اشخاص حقیقی (تجارتخانههای فردی یا جمعی) هنوز آییننامهای خاص و ادارهای مخصوص جهت ثبت این دسته از نامها تصویب و دایر نشده است.
- چنانکه مثلاً دولچه گابانا هم در کشورهای عرب زبان با اسم دولشی اند غابانا داره کار میکنه و فروش خوبی داره.
- تا اینجا با ویژگیهای یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگیهای که گفتیم هم باشد.
- با استفاده از BlueHost یا GoDaddy می توانید به راحتی بررسی کنید.
اگر شما یک لوگوی به یادماندنی داشته باشید مصرفکنندگان از طریق آن نام تجاری شما را به خاطر خواهند آورد. فقط کافی است به نام برخی از برندهای معتبر حاکم بر سراسر جهان فکر کنید. سلام می توانین از اسامی مانند پترو پالا صنعت آویژه استفاده نمایید . سلام یک اسم واسه فروص فالوور اینستاگران و لایو کامنت و… اشخاص دیگر بر این باورند که اسم های خلاقانه و ابداعانه بیشتر در ذهن باقی می ماند و برخی بر این باورند که این اسم ها سریع تر فراموش می شوند.
پس برای اینکه با این موارد و اشتباهات مواجه نشویم بهنر است فهرستی از نام های انتخابی تهیه کرد و از نظر دیگران نیز بهره مند شوید. حال که با انواع کلمات مناسب برای اسم برند آشنا شدید، لازم است در مورد برخی محدودیت ها نیز آگاهی پیدا کنید. مثال دیگری که می توان به آن ثبت برند اشاره کرد برند دیجی کالا است که در ابتدا حوزه فعالیت آن مربوط به فروش کالاهای دیجیتال بوده و امروزه می توان اقلام سوپرمارکتی را نیز از آن خریداری نمود. برای این کار میتوانید با سازمان ثبت احوال و مراکز مربوطه در تماس باشید و از آخرین اطلاعات آنها بهره ببرید.
همانند مک دونالد که یک برند تجاری جهانی می باشد.زیرا فهرست غذایی آن با عنایت به فرهنگ هر کشور تغییر می نماید ولی اپل یک برند تجاری بین المللی می باشد که در همه جای جهان محصول را با همان کیفیتی که دارد ارائه می نماید. برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، پس از توضیح درباره انتخاب اسم و …. با این مقدمه، ما هم قصد نداریم نکات مد نظر خود را در قالبباید / نباید ارائه کنیم و اصرار کنیم که مجموعهای از اصول نامگذاری برند وجود دارد. اتفاقاًمعتقدیم که تجویزهای قاطعانه در انتخاب نام تجاری و اسم برند، ناپخته و استثناپذیرند. بنابراین در ادامه صرفاً سعی خواهیم کرد چند پیشنهاد را مطرح کنیم که ممکن است هنگام تصمیم گیری به کارتان بیاید و به انتخاب نام تجاری مناسب کمک کند. حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید.
استانداردهای انتخاب نام تجاری
بسیاری از افراد نام تجاری یا برند را مترادف با مارک میدانند؛ که البته تصور نادرستی است. در بازار امروز که مملو از هزاران محصول و خدمات است، تنها یک نام تجاری باعث میشود که محصول خاصی از شلوغی بازار خارج شود و توجه افراد را به خود جلب میکند. یک نام تجاری با بازاریابی و تبلیغ درست میتواند باعث ایجاد وفاداری، اعتماد، ایمان، حق بیمه یا جذابیت بازار شود. هر چه ارزش نام تجاری بیشتر باشد، ارزش خود محصول هم افزایش مییابد تا حدی که افراد فکر میکنند محصولاتی که نام تجاری خاص و معروفی دارند، کیفیت بهتری هم دارند. حال که با ایده های یافتن نام برندی جذاب و متفاوت آشنا شدید نوبت به شروع فرایند نام گذاری می رسد. “نام گذاری برند” انتخاب یک نام به سلیقه و علاقه مدیریت از میان لیست گزینه های نام برند نیست، بلکه بخشی از فرایند برندینگ بوده و قوانین خاص خود را دارد.
و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است. نظر شما رو تایید میکنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. چکیدهای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح دادهایم و پیشنهاد میکنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقالههای جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.
البته گاهی اوقات از نام های ترکیبی استفاده کرده ایم و جواب گرفته ایم. چاشنیک که برای یکی از سایت ها از ان استفاده کرده ایم به معنی چاشنی نیک است اما در نگاه اول یک کلمه دیده می شود. همین طور چیدانه نام سایتی مربوط به دکوراسیون و ترکیبی است که به صورت یک کلمه دیده می شود. یکی از این شرکت هاست که شاید اسم آن زیاد به گوش مان نخورده باشد اما نام محصولات آن را زیاد می شنویم.
برند موفق، برندی است که خدمات و مزایای مشخصی داشته باشد. که مصرف کننده از این طریق از امتیازات و ارزش های منحصربه فردمحصول آگاه شده و برند بیشتر شناخته شده و قدرتمند می شود. موضوع برند و عوامل انتخاب نام تجاری، دو عامل مهم و موثر در سطح بین المللی هستند. الزامیست از منظر دقیق تر و حساس تری به تجزیه و تحلیل و بررسی این عوامل پرداخت. شناخت انواع کلمات یکی از نکات مهمی است که به انتخاب اسم مناسب برای برند کمک زیادی میکند. اسمهای معمولی به شدت در فضای کسب و کار اشباع شده اند و توجه مخاطب را به خود جلب نمی کنند.
برای انتخاب نام برند از سایر زبان ها استفاده کنید
حتی اگر هم نام تجاری مهم هم باشه، در عموم موارد نمیتونه شاخص پیش بینی کنندهی جدی در موفقیت باشه. چون انبوهی از عوامل مهمتر وجود دارند که کمتر مورد توجه قرار ثبت شرکت در تهران میگیرند. همانطور که بیزنستان باید رویکرد فروش متفاوتی داشته باشد تا بتواند از رقیبانتان متمایز باشد، نام تجاری شما هم باید این متمایز بودن را نشان دهد.
تحقیقات بازار به شما کمک می کند مشکلات احتمالی یک نام را شناسایی کنید (مانند نام تجاری دیگر) و به شما شناختی از رقابت ، مخاطبان و انواع نام های موفقیت آمیز می دهد. پس از شناسایی کامل بازار، می توانید یک نام تجاری تاثیرگذار ایجاد کنید. با بررسی این عوامل می توان به فرصت های بزرگی برای موفقیت در بین سایر علایم تجاری و در حتی در سطح بین الملل دست یافت. قبل از هر چیز لازم است تا تعریف دقیقی از نام تجاری/برند ارائه دهیم. من حمید حکاکی هستم و از شما بسیار سپاسگذارم که در برندگاه حضور پیدا کردهاید.
قدم اول هویت بنیادین برند خود را تعریف کنید
هنگام نام گذاری تا آن جا که امکان دارد دید مثبت داشته باشید. مثلاً رنگ سفید در ایالات متحده یک مفهوم دارد و در کشورهای آسیای شرقی معنای دیگری را القاء می کند. مسئله دیگری که بد نیست در نظر داشته باشید آدرس ایمیل کار شماست که باید بسیار شبیه و نزدیک به نام تجاریتان باشد. نام شرکت باید ایجاد اشتیاق کند ، نوآوری داشته باشد و از خلاقیت موسس و مدیران شرکت خبر دهد. 1399 © کلیه حقوق برای سایت فروشگاه برند مشاور محفوظ است. 2- علاقهمندان ميتوانند، جهت مطالعه كليه قوانين راجع به علايم و اسامي تجاري به كتاب «مجموعه قوانين مالكيتهاي فكري» كه توسط آقاي شيرزاد اسلامي (وکيل پايه يک دادگستري) تدوين شده و انتشارات مجد آن را منتشر كرده است، مراجعه فرمايند.
دقیقا از آنهای سوال کنید که از شما چیزی نمیدانند تا ببینید اسم تجاری مورد نظرتان تصور مورد نظر شما را ایجاد میکند یا خیر. درک پاسخ این سوالها به شما کمک ثبت تغییرات میکند تا نام بهتری انتخاب کنید و مطمئن شوید که اسمی منحصر به فرد و معتبر خواهید یافت. در تجارت، به فراموش نشدنی بودن نام تجاری، “چسبندگی” گفته میشود.
برعکس انتخاب اسمهایی مثل Apple یا Blackberry در تمام جهان یک معنی دارد. بعضی از صاحبان نام تجاری در نام گذاری سعی می کنند به نوعی کسب و کار خود را در نام مورد نظر توصیف کنند و با این کار ویژگی های محصول خود را نشان دهند . این مورد نیز یک سازنده نام تجاری ساده است که با فشردن دکمه مورد نظر نام خای تجاری تصادفی را در اختیار شما قرار می دهد. در این حالت شما می توانید یک لیست از اسامی ارائه شده تهیه نموده و سپس بررسی کنید کدام نام برای شما مناسب تر خواهد بود. توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام گذاری برند وبرندینگدست کم نگیرید! پس سعی کنید جستجوی عمیق تری در این مباحث داشته باشید و به نام شخصیت ها بسنده نکنید تا نام های منحصر به فرد و هیجان انگیز بیشتری را بیابید.