انتخاب اسم پیج مناسب برای برند سازی در اینستاگرام

برخي از اسامي شركت در طول زمان جز و دارايي هاي اصلي شركت محسوب میشوند ، كه اين موضوع خود به تنهايي مي تواند ميليون ها دلار به ترازنامه شركت هديه و كمك نمايد . از اين رو، خلق يك نام با شرايطي كه قابليت سر زبان ها افتادن و به ياد ماندن را داشته باشد، بايد به عنوان نخستين مرحله فرايند برندسازي و جايگاه سازي برند ثبت برند تلقي گردد و نبايد جنبه خلاقانه آن فراموش شود. همچنین ما چندی پیش کارگاهی برگزار کردیم که در این کارگاه به بیان ۷کلید طلایی ساخت نام تجاری اشاره کرده‌ایم. اصطلاح تنبل، زرنگ، خنثی اصطلاحی است که ما در کتاب نام‌های تجاری تنبل، زرنگ، خنثی ساخته‌ایم. دومین الگوی پیشنهادی ما استفاده از نام‌های تجاری تصویری است.

اما این مورد مربوط به بعد از خرید محصول توسط مشتری میباشد و شما برای اعتماد سازی باید پشتیبانی خوبی داشته باشید. پس هر کاری که میتواند باعث بیشتر دیده شدن برند شما کمک کند استفاده کنید تا پیش از پیش محصولات شما به سر زبان ها افتاده باشد. برای برند سازی در اینستاگرام باید فعالیت مستمری داشته باشید به صورتی که فالوور های خود را حداقل روزی یک بار به پیج خود سوق دهید البته نباید بیش از حد اقدام به پست گذاری کنید.

می‌دانم کاری سخت و در برخی از اوقات چه بسا ناممکن است، خصوصا زمانی که قصد داشته باشید این نام‌های انتخابی را به صورت رسمی ثبت نمایید که در آن زمان کارتان با کرام‌الکاتبین است. این مجموعه را در سال 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسب‌وکارها تأسیس کرده‌ام. مالکان برخی برندهای مشهور جهان خودشان با تغییر برخی واژه‌های مرتبط با برندشان نام‌های برند زیبا و خاص خلق کرده‌اند. مثلا سس دلوِسه نامش را از واژه دلیشِز به معنی خوشمزه اقتباس کرده است. زیراکس برند اول دستگاه‌های فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد. در حالی‌که رقبایی در این بخش فعالیت می‌کنند که حدود یک قرن سابقه دارند، اما بعید می‌دانم زیاد به این بانک‌ها گفته شود که کم‌تجربه هستند.

این که ما بتوانیم از اعداد یا ترکیب اعداد با حروف برای خود نامی قدرتمند و خاص بسازیم. این کلید خصوصاً این روزها که به شدت انتخاب اسم برند و خصوصاً اخذ دامنه‌‌های اینترنتی سخت شده است برای ما می‌تواند بسیار چاره‌ساز باشد. انتخاب اسم برند به‌درستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد حرفه‌ای در حوزه کسب‌‌و‌کار است.

  • از بین انواع رنگ نیز ، رنگ‌ های سازمانی خود را انتخاب نمایید.
  • لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسم‌های خیلی بهتری پیدا می‌کنید.
  • آیا من باید نام واقعی خود را به عنوان نام برند استفاده نمایم یا از یک نام دیگر استفاده نمایم.
  • لطفا شماره تماس خود را ارسال نمایید تا با شما تماس گرفته شود.

مثال دیگر یک شرکت ساخت لوگو در ایران است با نام بعد چهارم که به خوبی از عدد در نامشان بهره گرفته‌اند. می‌بینید که برخی از این نام‌های دارای شخصیت حیوانی یا افسانه‌ای هستند که علاوه بر قابلیت تصویری بودن قدرت بیش‌تری به آن‌ها می‌دهد. زیرا استفاده از شخصیت حیوانی یا انسانی خود یکی از کلیدهای ساختن نام برند قدرتمند است. مثلا زمانی که هنگام رانندگی با چراغ قرمز مواجه می‌شویم مغز بدون نیاز به ترجمه فرمان ترمز می‌دهد. چه‌بسا اگر که قرار بود ما برای این موضوع فکر کنیم یا نوشته‌ای را بخوانیم کار از کار گذشته بود. یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است.

شاید انتخاب یک اسم که همه این ویژگی‌ها را داشته باشد، کمی سخت به نظر برسد. اما با کمی فکر کردن، وقت صرف کردن و البته مشورت گرفتن از یک تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک می‌توانید اسم خوبی انتخاب کنید. البته مواظب باشید که در این قضیه وسواس زیاد به خرج ندهید و کلی وقت و هزینه صرف این موضوع نکنید. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد. بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد.

برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنی‌دار باشد؛ ملاک داوری هم لغت‌نامه دهخدا است. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید.

چه اسمی را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنیم؟

نام‌‌های خنثی اگر که سایر عناصر برندسازی مثل ایده‌، استراتژی‌، شعار، لوگو، حواس پنج‌گانه و مدیریت و رهبری در یک برند به خوبی رعایت شده باشند، شاید بتوانند برندی قدرتمند را به ثمر برسانند. همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نام‌های تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دسته‌بندی نوین خودم را شرح دهم. جمع‌بندی آن‌چه در این کتابم توضیح داده‌ام این است که نام‌ها از نظر قدرت تجاری به سه دسته زرنگ، تنبل و خنثی تقسیم می‌شوند. من با بررسی‌هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که بسیاری از اسامی برند وجود دارند که به تنهایی نیروی خاصی برای برندشدن نداشتند؛ اما برندهایی با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند بسیار موفق شوند! حتما این نام‌ها ضعیف نبودند چون یک برند نمی‌تواند با استفاده از نامی ضعیف چنین موفق شود. برای مثال برند لوازم‌خانگی کنوود اصلا هیچ کارخانه‌ تولید لوازم خانگی بزرگی در دنیا ندارند.

اسامی خاص برای برندسازی

نام کشور پاکستان نیز برگرفته از پنجاب، افغان، کشمیر و ستان به معنای بلوچستان و پسوند مکان است. این تصمیمی بود که ده‌ها سال پیش، انگلیسی‌هایی که مسئول جداسازی پاکستان از هندوستان ودند برایشان گرفتند. سرواژه‌هایی که در کنار هم یک نام صدادار را می‌سازند، گاهی با معنی و گاهی هم بدون معنی خاصی! اما به هر صورت این نام صدادار بوده و قابلیت برند شدن دارد. اما پیشنهاد می‌کنم تا پیش از این که این مقاله را کامل بخوانید، تصمیمی جدی در این باره اتخاذ ننمایید. احتمالاً همین الان که مشغول خواندن این صفحه هستید، یکی دو گزینه اختصاری شده اسم خودتان یا شرکتتان را در ذهن دارید.

اسم‌های برگرفته از زبان‌های خارجی

شاید این مرحله کمی طول بکشد و شما را درگیر کاغذبازی‌های اداری کند. کافی است به سایت ثبت برند تجاری مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه، مدارک موردنظر را بفرستید و منتظر ثبت نهایی برندتان شوید. باز هم از بین موارد باقی مانده نظرسنجی کنید تا در نهایت سه اسم ثبت شرکت در تهران باقی بماند. از بین این سه اسم هم ممکن است یکی دو تا توسط افراد دیگری گرفته شده باشد. اگر دیدید همه اسامی قبلا گرفته شده‌اند، به نام‌هایی که قبلا نوشته بودید برگردید. گفتیم در مرحله قبلی ۱۰-۱۵ مورد از اسامی که امتیاز بیشتری گرفته‌اند را انتخاب کنید.

به طور مثال برای کسب کار شما، لذت، سلامت، چشیدن، سریع و….. در انتها باید به چیزی حدود ۲۰ نام با پتانسیل بالا برسید. در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید. امیدوارم با به‌کارگیری این اصول بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان برگزینید. حالا که با کلیدهای طلایی انتخاب نام برند آشنا شدید می‌توانید برای برند خودتان دست به کار شوید. همین حالا قلم و کاغذ را آماده کنید و هرآن‌چه در مورد برندتان می‌دانید روی کاغذ بنویسد.

مهم‌ترین چالشی که با آن روبه‌رو بوده‌اید چیست؟ به نظرتان چه فاکتورهای دیگری در انتخاب نام برند اهمیت دارند؟ منتظر نظرات و پیشنهاداتتان هستیم. تا این بخش دیدید که برای انتخاب یک اسم برند زیبا باید به چه نکاتی توجه کنید. اما تنها دانستن این نکات مهم نیست؛ برای این کار باید یک سری مراحل را طی کنید و در عین حال به ویژگی‌های گفته شده هم توجه داشته باشید. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد.

برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید. ولی هر اسمی که میخوام بذارم ثبت تغییرات شرکت قبلش گذاشتن و کلیم مخاطب داره. پیشنهاد می‌کنم از بین دوستان و اعضای خانواده نظرسنجی کنید.

اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد. برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند. نام‌های تجاری اپل، آمازون شامل این دسته هستند که با توجه با اسمشان تصویری در ذهنمان ایجاد می شود.