راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید. بعد از این‌که این اسامی را مشخص کردید، متوجه می‌شوید که تعدادی از این اسم‌ها را بیشتر دوست دارید.

  • اولی یعنی جستجوی اطلاعات، دومی یعنی تمام وب و در آخر گوگل هیچ معنای خاصی ندارد و کلمه ابداعی است.
  • نامی برای برند خود انتخاب کنید که مطمئن باشید در حافظه مخاطب می‌ماند.
  • تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد.
  • این نوع نام ها برگرفته از یک اسم واقعی و موجود در فرهنگ لغت هستند که کسب و کار ارائه شده را توصیف می کنند.
  • راهنمای نحوه ثبت برند(نام تجاری) +مدارک لازم جهت ثبت برند نمی توانید برای نام تجاری خود از علایم مشهور و شناخته شده استفاده نمایید.

زمانی که صحبت از راه اندازی یک کسب و کار است در واقع برندسازی با انتخاب اسم مناسب اهمیت بسیاری پیدا می کند. برای انتخاب یک نام خوب لازم نیست حتما به مشتریان بگویید دقیقا چه کاری انجام می دهید نام هایی که به داستان برندی جذاب باشند معمولا بسیار قدرتمند هستند. انتخاب نام برند میتواند از هر زبانی باشد، و اما توصیه می کنیم نام­ هایی را که تلفظ ساده و ساختار زبانی مناسبی دارند، انتخاب کنید. بسیاری از شرکت های موفق یک تلفظ منحصر به فرد را با تن صدای برند خود همراه ساخته اند، که عموما دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت (در سایر زبان ها یا گویش ها) است.

قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. در این گام به‌سادگی و باخیال راحت می‌توانید اسم برند و محصول خود را در سایت مرکز مالکیت فکری ثبت کنید.

این اسم سازمانی است که چندی پیش برای تغییر اسم برند قدیمی‌ خودش به ما یعنی مجموعه هزار مدیر مراجعه نمود. به همین صورت برایان تریسی مدرس موفقیت نیز روی سایت فروشگاهی و آموزشی خودش از نام و فامیل شخصی خود بهره برده است. خوشخواب، برند معتبر ایرانی دیگری است که بر همین اساس نام برندش را انتخاب ثبت تغییرات شرکت کرده است. آمازون استعاره از عظیم‌ترین رودخانه دنیا و امروز نام سایتی که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است. این مجموعه را در سال 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسب‌وکارها تأسیس کرده‌ام. منتها به نظر بنده کلمه «دلوسه» کلمه ای مازندرانی به معنی دلخواه و آنچه دلت میخواهد است.

چند نکته برای انتخاب اسم برند در ایران

به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. دوست عزیز برای راهنمایی با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. توسط اطلاعات تماس با ما با کارشناسان ارتباط برقرار کنید. تماس تلفنی با موسسه برقرار کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید.

اسامی خلاقانه برای برند

در این داستان‌های باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها پیدا کنید. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب‌ و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی می‌کنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند. این کار می‌تواند به‌تنهایی ضربه‌ای به برند و شرکت شما برند که سال‌ها درگیر آن باشید. اگر قصد افتتاح آرایشگاه مردانه یا بوتیک دارید و به دنبال کمک برای انتخاب اسم مغازه مناسب هستید، لیست اسامی مناطق شهری، اسامی پسران، شهرها و گل ها مناسب کار شما می باشد.

انواع تکنیک های انتخاب نام برند :

همین‌طور در پروژه سی‌حامی، عدد ۳۰ برگرفته از کلمه سیمرغ اسطوره‌ای است و این عدد از ناکجاآباد سر بر نیاورده. مثال دیگر یک شرکت ساخت لوگو در ایران است با نام بعد چهارم که به خوبی از عدد در نامشان بهره گرفته‌اند. برای ساخت برخی نام‌‌های برند معروف جهان از ترکیب حرف و عدد استفاده شده است که به نام‌های آلفانامریک شناخته می‌شوند.

کلید چهارم: از اسم کالا یا خدماتتان ایده بگیرید

اگر محدودیت قانونی ندارید، به معانی نام انتخابی خود به زبانی دیگر که نام­ گذاری را خاص، به یاد ماندنی و جذاب می کند، فکر کنید. مانند نام برند “می ماس ” که نام یکی از قمرهای سیاره کیوان بوده و در عین حال هم آوا با ” ماست “به عنوان یکی از محصولات این شرکت نیز می باشد. یک یا چند جلسه با حضور گروهی از افراد خلاق شامل متخصصین برندینگ، طراحان، توسعه دهندگان وب و دارندگان کسب و کار در راستای طوفان فکری برای انتخاب نام تجاری تشکیل دهید. هدف از این جلسه دستیابی به ایده های گوناگون اشخاص مختلف است. حواستان باشد که در این جلسات به منظور جلوگیری از محدود کردن گفتگوها یا جهت دادن به آنها به هیچ عنوان به در دسترس بودن دامین فکر نکنید و تا آنجا که می توانید ایده جمع آوری کنید.

این موضوع هر چه بیشتر به ما نشان می‌دهد باید تا جایی که می‌توانیم از نام‌هایی با قابلیت تصویری استفاده کنیم تا نیاز به ترجمه برای مشتریانمان هرچه کمتر شود. مثلا در ثبت شرکت در تهران فارسی و حتی در انگلیسی نام‌هایی که با صدای «آ» به پایان می‌رسند، معمولا موفق از آب درمی‌آیند. یادتان باشد در تجانس آوایی مهم‌ترین بخش صدا است و نه املای حروف.

۱۷- در نهایت اینکه نامی انتخاب کنید که دوستش داشته باشید و از شنیدن آن هیجان زده شوید. انتشار مطالب این وب سایت فقط با لینک مستقیم به آن مجاز است. یک پیش‌نویس خلاقانه و قدرتمند، پیشاپیش معیارهای ثبت برند لازم را برای قضاوت درباره مفاهیم مختلف را در اختیارتان قرار خواهد داد. حال یک تصویر واضح از زمین بازی به شما کمک می‌کند تا دستورالعمل‌هایی را برای پروژه نام‌گذاری خود تهیه کنید.

شارژمان نام یک اپلیکیشن بسیار معروف در ایران که مدیریت شارژ ساختمان را بر عهده دارد. هم در ایران و هم در خارج از ایران، این روشی بسیار کارآمد و حرفه‌‌ای است. در این دسته از نام برندها، همان‌طور که از اسمش هم مشخص است ما از قابلیت ترکیب دو یا چند قسمت واژه کامل یا نیم واژه استفاده می‌نماییم. احتمال این که بخشی از مشتریان شما توقع داشته باشند که خود شخص شما به آن‌ها خدمات بدهید یا روی کار آن‌ها نظارت داشته باشید. مریم رئوف، مجموعه معروف آرایشگاهی بانوان است که از اسم و فامیل شخصی خودش برای این برند استفاده می‌نماید.