کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند

هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند می‌شود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است. از تلاش‌هاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت. پس باید در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت شاید در نگاه اول مهم نباشد اما در موفقیت یک برند نقش ویژه‌ای دارد. البته تو این مورد هم یه استثنا وجود داره، اگه فرد شناخته‌شده، هنرمند یا سلبریتی هستین انتخاب نام برند از روی نام خانوادگیتون اتفاقاً خیلی هم هوشمندانست.

اگر خودتان به تنهایی نمی‌توانید یک نام تجاری مناسب برای برندتان پیدا کنید باید از بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. انتخاب اسم برند شاید کار ساده‌ای به نظر برسد اما همین که شروع به انتخاب اسم برای برندتان کنید متوجه خواهید شد که این کار چندان نیز ساده نبوده و چالش‌های زیادی دارد. انتخاب کردن یک نام تجاری برای برند زمانی دشوارتر می‎شود که قصد داشته باشید این برند را به صورت رسمی به ثبت برسانید.

وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد. از نمونه اسم برند ایرانی اقتصادی می‌توان شرکت اتکا به معنی اداره تدارکات کارمندان ارتش مثال زد. برای انتخاب یک اسم برند ایرانی با کمی حوصله و آشتی با کتاب‌های باستانی می‌توانید اسامی منحصر به فردی پیدا کنید. خوشبختانه از آنجایی که ما ایرانی‌ها منابع بسیار غنی از اسطوره و افسانه در فرهنگمان داریم، خیلی از این اسم‌ها دست نخورده باقی مانده‌اند.

  • در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد.
  • شاید لازم باشید این مقاله را چند بار دیگر با دقت بخوانید.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های اسم خوب این است که بصری و قابل تصور کردن باشد.
  • برای مثال اسم بنیانگذاران یا اشخاص تاریخی و یا حتی تخیلی.
  • پس این موضوع کمک می‌کند تا حد و حدود اسم مناسب‌تان را پیدا کنید.
  • نام استارت آپ شما نامی است که شما همیشه آن را می‌شنوید، می‌گویید، می‌نویسید و درمورد آن فکر می‌کنید.

ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. نام های توصیفی شفاف و قابل درک هستند اما می توانند برای برند مضر هم باشند زیرا ممکن است با رشد برند، فعالیت های متنوع تری به آن اضافه شود که با نام انتخابی قبلی همخوانی نداشته باشد. ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

برای برند خود از بین اسامی دختر ایرانی نامی برگزینید

در این مقاله ما به نحوه انتخاب بهترین نام و هم چنین کارا ترین نام برای برند شما خواهیم پرداخت . برای دستیابی به اسامی خاص برند پیشنهاد می شود در ادامه همراه ما باشید . بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت برند و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت برند ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت است. ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید.

اسم برند ایرانی

گزینه‌ی دیگری که در انتخاب نام برند پیش روی شما قرار دارد مخفف‌سازی است. مردم حتما نام‌های پیچیده و طولانی را به یاد نخواهند آورد. به خاطر همین مسئله است که برخی اسم‌های طولانی را مخفف می‌نماییم و یاد با بهره‌گیری از برخی تکنیک‌ها کوچک‌سازی و یا تفکیک ، به نام برندی جدید و ساده دست‌ی مییابیم. اما باید بدانید که نام برندی که از این خاصیت استفاده می‌نماید باید در حوزهبازاریابیوتبلیغاتبسیار قویی‌تر عمل نماید تا مفهوم درستی از برند را در ذهن مخاطب ایجاد نماید.

کارآمدی نیروها را افزایش دهید و پیشرفت را ببینید! 10 راهکار کاربردی

مثلا عمه خانم ما نوزاد جدید فامیل که اسم سبُک تَکین (نامی ایرانی در شاهنامه) را روی او گذاشته بودند، استکان صدا می‌زد! اگر دوست ندارید چنین اتفاق خنده‌داری برای شما هم رخ بدهد، از انتخاب اسم‌های عجیب و ناملموس خودداری کنید. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ثبت شرکت در تهران ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد. ابزار Business Name Generator با استفاده از این ابزار تنها با وارد کردن کلمه یا کلماتی لیستی از نام­های تجاری ممکن برایتان تولید و نمایش داده می­شود. این ابزار همچنین شناسایی نام­های دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص می­سازد.

همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است.

و این ویژگی باعث شده استفاده از اون‌ها و تلفظ و به خاطر سپردنش برای مردم آسون‌تر بشه. در ادامه میگیم یه برند ایده‌آل باید چه ویژگی‌هایی رو برای اسم برندش در نظر بگیره. البته برای این کار می‌توانید تغییرات شرکت و به نظر ما باید از عالی‌جنابان گوگل و ویکی‌پدیا کمک بگیرید. شما گاهی با خواندن تاریخچه کسب وکارتان یا مواردی از این دست می‌توانید به کلمات نابی برای انتخاب اسم برند دست بیابید.

از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید.