آیا برای ثبت برند در این مرحله لازمه که اول جواز بگیریم؟ یا قبل از اقدام به جواز، میشه برندمون رو ثبت کنیم؟. در این صورت شما حتی در صورت آگاه شدن از این موضوع نیز نمی توانید برای مقابله با آن اقدام قانونی نمایید چرا که زمانی مطابق قانون تجارت کشور استفاده از برندی خاص منحصر به شرکت شماست که با طی روال قانونی آن را به ثبت رسانده باشید. پس برای حفظ محبوبیت برند و محصولات خود ثبت برند را فراموش نکنید. بعد از اینکه ثبت برند بلامانع تشخیص داده شد و اصل مدارک یا کپی برابر اصل آن به اداره تحویل داده شد، در سامانه ثبت برند به شما اجازه داده می شود که حق الثبت برند را پرداخت نمایید. چاپ آگهی درخواست ثبت برند بدین سبب صورت می گیرد که هر شخص حقیقی یا حقوقی نسبت به ثبت آن اعتراض داشته باشد حقوق مدنی وی اجازه اعتراض به ثبت را می دهد. پس از اقدام به تکمیل اظهارنامه، بایستی هزینه مربوطه به ثبت اظهارنامه را نیز پرداخت کنید تا سامانه اظهارنامه شما را ثبت و روند بررسی پرونده شما را آغاز کند.
- در واقع همان مزیت هایی در ایران برای شما دارد، در کشور دیگری هم خواهد داشت.
- البته کامل شدن تمام مراحل مرتبط با آن به طور متوسط دو ماه طول می کشد اما اگر متقاضی طی این راحل اشتباهی کند، مجبور به طی کردن دوباره مراحل پرونده می شود و این زمان چندین برابر این زمان ادامه پیدا می کند.
- گاهی اوقات، یک علامت تجاری ثبت شده که در میان مشتریان از شهرت خوبی برخوردار است.
- ثبت شرکت ، ثبت برند ، اخذ کارت بازرگانی و اخذ رتبه بندی در کمترین زمان با ثبت کریم خان برای مشاوره با شماره تماس بگیرید.
- هزینه های پرداختی در اداره روزنامه به صورت آنلاین است و نیازی به فیش واریزی در بانکها نیست .
- ثبت اظهارنامه هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت که هزینه این اظهارنامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت می باشد.
با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است. اگر علامت تجاری ثبت نشود، شرکتهای رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازهای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایهگذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود. اگر یکی از رقیبان از علامت تجاری یکسان یا مشابه علامت تجاری استفاده کند، ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به همان شرکت است و در نتیجه کالای رقیب را خریداری کند. این امر نه تنها سود شخص/شرکت را کاهش خواهد داد و مشتریان را گمراه خواهد کرد بلکه به شهرت و وجهه آسیب خواهد زد – بخصوص اگر محصول رقیب کیفیت نازلی داشته باشد. هر علامت تجاری نیاز به چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت.
مراحل ثبت برند تجاری
پس از این مرحله در خواست متقاضی در کارتابل قرار گرفتن درخواست در کارتابل کارشناس تغییرات قرار کرده و تمامی مدارک و متن درخواست مورد بررسی سازمان قرار می گیرد. لازم به ذکر است که اگر در روند تمدید ثبت نام تجاری، نقصی وجود داشته باشد از سوی سایت تحت یک پیامک و یا ارسال ایمیل، ابلاغیه ای تحت عنوان اصلاح داده های ثبتی ارسال می شود. اما در صورتی که نقصی در روند ثبت نام برند تجاری اینترنتی رخ ندهد؛ تاریخ اعتبار در کارتابل معاون قرار گرفته و به سوی مدیر ابلاغ می شود که بعد از آن باید متقاضی به صورت حضوری جهت دریافت گواهینامه تمدید ثبت نام برند به سازمان مالکیت معنوی رجوع کند. ثبت شرکت (نام تجاری) در کشورهای دیگر دنیا امکان پذیر بوده و باید پیش از هر اقدامی، برند مورد نظر را در داخل کشور مبدا به ثبت رساند.
استعلام قابلیت ثبت علائم تجاری فرآیندی تخصصی و بر اساس تجارب پیشین می باشد، به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می کنیم که به صورت رایگان این کار را به ما واگذار کنید. برندهایی که ثبت میشوند تا ۱۰ سال اعتبار دارند و پس از پایان ۱۰ سال نیز یک مهلت ۶ ماهه وجود دارد تا نسبت به تمدید برند برای مدّت ۱۰ سال دیگر اقدام شود و این پروسه برای دورههای متوالی تکرار میشود. نخیر، جهت ثبت برند وجود شرکت لزومی ندارد و هرکس می تواند به اسم خود یک برند را ثبت کند و شروع به فعالیت کند. در این روش هزینه ثبت علامت در ۲۶ کشور عضو مادرید به غیر از مالاتا که عضو کنواسنیون مادرید نمی باشد در حدود ۵۰۰۰ فرانک سویس خواهد بود.
علائم تجاری قابل ثبت
طبقه 17 – لاستيك، كائوچو، صمغ، آزبست (پنبه نسوز)، ميكا (سنگ طلق) و كالاهاي ساخته شده از اين مواد كه در طبقات ديگر ذكر نشدهاند؛ پلاستيك داراي شكل و قالب خاص براي استفاده در توليد ساير كالاها؛ مواد بستهبندي، درپوشگذاري، انسداد و عايقبندي؛ لولههاي قابل ارتجاع غيرفلزي. طبقه 5 – مواد داروئي و بيطاري؛ مواد بهداشتي براي مصارف پزشكي؛ مواد رژيمي براي مصارف پزشكي، غذاي كودكان؛ انواع گچ شكستهبندي، لوازم زخمبندي؛ مواد پركردن دندان، موم د ندانسازي؛ ضدعفوني كنندهها؛ مواد نابودكننده حشرات موذي؛ قارچ كش، مواد دفع نباتات هرزه. طبقه four ثبت برند تجاری – روغنها و گريسهاي صنعتي؛ روانكنندهها، تركيبات گردگيري، مرطوب كردن و جذب رطوبت؛ انواع سوخت (شامل سوخت موتور) و مواد روشنايي؛ انواع شمع و فتيله چراغ. علامت جغرافیایی نشانی است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن به وسیله آن منطقه بوده به کار می رود. در صورت تشابه زیاد علامت و برند دو موسسه به طوری که کالا و خدمات دو موسسه از هم قابل تمایز نباشند.
مزیت های ثبت برند شرکت
برند قابل انتقال می باشد اما برای آن که این انتقال نسبت به اشخاص ثالث معتبر تلقی گردد نحوه انتقال برند از صاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد. تکمیل مدارک اعلام شده که هم در این مقاله و هم در جلسه قرارداد به متقاضی اعلام می شود که با توجه به همت تکمیل متقاضی تعیین می گردد. دریافت گواهینامه یا تصدیق برند ثبت شده و انحصار ۱۰ ساله برند. بهتر است که اسمی را که انتخاب می کنید از نظر نگارشی آسان باشد, منحصر به فرد باشد, آینده نگری در آن نهفته باشد. ثبت تغییرات شرکت جلوی این سوء استفاده را برای افراد سود جوی متقلب می گیرد.
برای هر برند طبقه هایی وجود دارد که ثبت هر طبقه هزینه خاصی را به دنبال خواهد داشت. در مطالب بالا گفتیم که هزینه ثبت یک برند به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد و در این قسمت قصد داریم در رابطه با این فاکتورها مطالبی را بیان کنیم. دقت داشته باشید که گفتیم چاپ تقاضای ثبت برند نه چاپ آگهی ثبت برند. با استعلام برند قبل از ثبت در وب سایت ما، می توانید به راحتی و بدون صرف زمان یا هزینه، از وجود یا عدم وجود مشابهت در برند پیشنهادی خود با سایر برندهای ثبت شده تا به حال اطمینان حاصل کنید.
فرآیند ثبت برند آنلاین بدون حضور شخص متقاضی و صرفاً با یک تماس توسط کارشناسان مجرب ثبت برند ایلیا ، کاملاً تخصصی انجام می گردد. برای انتخاب شرکت ثبت برند باید به مواردی همچون رزومه های موفق و نیز سابقه موسسات ثبت برند توجه کنید که بهترین و گویا ترین روش برای اشنایی با نحوه انجام امور حقوقی این نوع شرکت ها می باشد. به سبب قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، برندی قابل ثبت است که نوین و ابتکاری و گمراه کننده نباشد. از سویی مشاهده خواهیم کرد که اشخاصی که سال ها خدمت رسانی کرده اند و برند خود را به ثبت نرسانده اند چطور در کم ترین زمان می توانند مورد سواستفاده قرار گرفته و یا شخصی دیگر به نام خود آن را ثبت کرده و از اعتبار آن شرکت بهره ببرد . باید بدانید که ثبت برند دارای اصول و مقررات خاص خود است که بدون آگاهی از این اصول و مقررات نمی توان روند ثبت برند را طی نمود.
اگر تولیدکنندهای بدون اجازه از نام تجاری شما استفاده کند میتوانید از طریق مراجع قضائی اقدام نموده و خسارت سوء استفاده از نام تجاری خود را طلب کنید. بدین ترتیب، حفاظت علائم تجاری مانع تلاشهای متقلبان برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائهی خدمات نامرغوب میشود. برای ثبت برند اشخاص حقیقی، کپی کارت ملی و شناسنامه به علاوه کپی کارت بازرگانی و مجوز فعالیت الزامی است. و برای اشخاص حقوقی کپی آگهی روزنامه به چاپ رسیده شده به علاوه کپی کارت ملی و شناسنامه اعضای هیئت مدیره سازمان الزامی است. برند همان علامت تجاری معتبری است که هر شخصی در بازار کار و تجارت خود از آن به عنوان نشان و علامت تجاری محصول و خدمت خود استفاده می کند. لذا باید این نشان و علامت تجاری براساس قوانین اداره ثبت شرکتها و علائم و اختراعات به ثبت رسمی برسد تا حق انحصار آن فقط مربوط به خود شخص و محصول و خدمت وی باشد.
همینطور دقت بالایی در طی این مسیر نیاز است و افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، کار خود را به متخصص می سپارند. ثبت علامت تجاری یا همان برند همیشه با کلمات است، البته می توان از زبان لاتین استفاده کرد اما برخلاف برند، لوگو می تواند به صورت نماد، کلمات یا به صورت ترکیبی باشد. برند تجاری در یک بازه ده ساله قابل استفاده است و در این مدت صاحب برند تنها فردی است که می تواند از مزایای آن استفاده کند. اگر با گذشت ده سال هنوز به تجارت با این برند تجاری ادامه می دهید باید آن را تمدید کنید. معمولا یک بازه زمانی شش ماهه به صاحب برند داده می شود تا برند تجاری خود را تمدید کند. بعد از آن سایرین می توانند برای گرفتن این علامت تجاری درخواست دهند و یا صاحب قبلی آن باید از اول برای ثبت آن اقدام کند.