Content
طبق ماده 1 دستورالعمل مزبور، متقاضیان ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات غیرتجاری باید اطلاعات مورد نیاز را بر اساس فرم های موجود در سامانه جامع وارد نموده و پس از پذیرش نهایی درخواست، از طریق سامانه نسبت به دریافت کد پیگیری یکتای پرونده تشکیل شده در سیستم ثبت شرکت اقدام نمایند. پلمپ دفاتر توسط اداره کل ثبت شرکت ها وموسسات غیرتجاری انجام میگیرد. سپس شماره ثبت شرکت در آن وارد شده و مهر اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری در آن درج میشود. به این صورت، امکان هیچگونه جابجایی و تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت.
در این قسمت نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است وارد می شود. به منظور ثبت اینترنتی صورت جلسه تغییرات شرکتو مواردی از این قبیل، بخشی تحت عنوان (ثبت صورت جلسه تغییرات) در سامانه جامع ثبت شرکتها پیش بینی گردیده تا مسئول مربوطه شرکت یا موسسه با مراجعه به آن بخش بتواند برای ثبت صورت جلسه تغییرات انجام گرفته، ثبت درخواست نموده و درخواست خود را پیگیری نماید. ادب؛ ارائه خدمات در فضای مجازی را به عنوان راهبرد اصلی جهت بهینه سازی فرایندها و تسریع و تسهیل خدمات برای متقاضیان و حرکت به سمت مکانیزاسیون کامل ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری برشمرد. قبل از فعالیت سامانه پذیرش صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیرتجاری روزانه بیش از 700 درخواست و مراجعه حضوری به این اداره کل صورت می گرفت که با راه اندازی این سامانه این تعداد از مراجعات به نحو چشمگیری کاهش یافته است. در گذشته مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها توسط متقاضی انجام می شد و فرد باید به … ۴ – استارت واحد فنی شرکت برای پذیرش در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور.
مراجعه حضوری متقاضیان ثبت شرکت و موسسه و ثبت تغییرات مربوط به آنها ، علاوه بر اینکه برای این متقاضیان وقت گیر و هزینه بر بود، با تجمع این افراد در ادارات ثبت شرکت ها و درخواست های متعدد آن ها موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود. به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که اداره ثبت شرکت ها از زیر مجموعه های آن می باشد، اقدام به راه اندازی سامانه ای نمود که امروزه تحت عنوان سامانه جامع ثبت شرکتها شناخته می شود. امکانات سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir شامل تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی ثبت تغییرات پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی ثبت نام اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و درخواست کد فراگیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید. ذیلاَ به شرح چگونگی مراحل ثبت الکترونیکی شرکت ها و موسسات غیرتجاری می پردازیم. آنچه که برابر تکالیف قانونی برای این مجموعه مهم است، بهبود فرآیندهای ارایه خدمات با توجه به دو اصل سرعت و صحت خدمات مورد تقاضا است. باید تصریح کرد که یکی از دغدغههای اصلی در خصوص شناسایی اشخاص حقوقی در مراجع ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری، بحث یکسانسازی امور و ایجاد رویه واحد در اقدامات ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری است.
همچنین برای اینکه بتوانیم با شرکتهای ثبت شده دیگر داد و ستد انجام دهیم، باید از صحت ثبت شرکت آنها اطلاع پیدا کنیم که راه آن استفاده از لیست اسامی شرکتهای ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها در سایت های دولتی کشور است. در عصر حاضر اینترنت جایگزین تمامی روش های سنتی شده است ، به طوری که امروزه در زمینه های اداری تمام ادارات و سازمان ها دارای سایت هایی می باشند که سهولت کار متقاضیان را مد نظر دارند . بدین ترتیب ثبت برند تعداد مراجعین به سازمان ها کاهش یافته و افراد قادر می شوند تا بسیاری از کارها را به صورت غیر حضوری انجام دهند و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند . در ادامه این تحول ، نحوه ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها نیز از حالت سنتی خارج شده است و حالا با استفاده از اینترنت ، ثبت شرکت ها به صورت آنلاین انجام می شود که در ادامه قصد داریم به نحوه ثبت شرکت به صورت آنلاین در سایت اداره ثبت شرکت ها بپردازیم .
- باید توجه داشته باشید که نام هایی که پیشنهاد می کنید از قبل نباید توسط شخص دیگری انتخاب شده باشد.
- در مرحله بعد بر اساس اطلاعات وارد شده به کاربران شماره پیگیری اختصاص داده می شود.
- تمامی شرکتها و موسساتی که می خواهند حرفه یا خدمات ویژه فعالیتشان را در دنیای تجارت به مخاطبان خود معرفی کنند، باید مراحل تعیین شده از سوی اداره ثبت شرکتها را طی کنند.
- در صورتی که شرکت شعبه به خصوصی داشته باشد، در این مرحله باید اطلاعات مربوط به آن را وارد کنید که معمولا شرکت ها در ابتدای تاسیس، شعبه دیگری ندارند.
در شرکت های با مسئولیت محدود و موسسات نیازی به انتخاب روزنامه نیست و در شرکت های سهامی خاص می بایست یکی از روزنامه های کثیرالانتشار ذکر شده در این قسمت جهت آگهی های شرکت انتخاب شود. هم چنین روز و ماه سال مالی هر شرکت در این قسمت مشخص می گردد که معمولاَ ثبت تغییرات شرکت یکم فروردین هر سال می باشد. شایان ذکراست دفتر مذکور، قانونی است و به امضای نماینده ی دادستان محل رسیده است. لذا متقاضی پیش نویس را نزد مسئول دفتر برده و مسئول دفتر شروع به ثبت شرکتنامه و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می نماید.
آدرس هر شرکت محل قانونی و نشانی معتبر آن است که در آگهی تاسیس اعلام می شود، تغییر آدرس شرکت بدلیل تغییر مکان فیزیکی دفتر مرکزی یک شرکت صورت میگیرد که باید ثبت و آگهی شود. پس از پذیرش نهایی سامانه یک رسید پذیرش همراه با کد پیگیری به شما می دهد که باید 2 نسخه از آن پرینت بپیرید و به همراه مدارک به اداره پست در قالب پاکت پستی زرد رنگ مخصوص تغییرات، به آدرسی که در رسید پذیرش درج شده ارسال کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت ثبت من my.ssaa.ir در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت ثبت من my.ssaa.ir پاسخ دهند. (منظور از شروع سال، ماه و روز مالی انتخاب آنها بر اساس مراتب مشخص شده در اساسنامه شخصیت حقوقی که ثبت گردیده می باشد. در مرحله دوم، تابعیت، شناسه ملی، شماره تلفن ثابت و کد پستی شخص حقوقی را در سامانه وارد نمایید.
پذیرش اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیرتجاری
در مرحله ی بعد اسامی دیگر اعضاء هیات مدیره را به همراه اطلاعات مربوط به آن ها نظیر نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، تاریخ تولد و …وارد نمایید و در انتها با کلیک بر روی گزینه ی گام بعدی وارد مرحله ی بعد شوید. افراد متقاضی برای دریافت کارت بازرگانی برای استفاده درست از آن بایستی به طور کامل با کارت بازرگانی آشنایی داشته باشند تا درکنار استفاده از نکات مثبت آن درگیر جنبه های منفی این کارت نشوند . نقل و انتقال سهام زمانی صورت می گیرد که شخص قصد خارج شدن از شرکت را داشته باشد یا عضو جدید وارد شرکت شود یا به عبارتی سهامداران شرکت تصمیم بگیرند سهام را بین خود جا به جا کنند ، برای نقل و انتقال شرکت تمامی افراد واگذارکننده سهام و گیرنده می بایست مالیات خود را به ادارات مربوطه پرداخت نمایند. موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت هایی خارج از موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند. تغییر در اعضای هیات مدیره، ورود یا خروج شرکا جدید و هم چنین تعیین و تعریف مجدد سمت های اشخاص. پس از آن شما مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه و پرداخت هزینه چاپ و انتشار تغییرات در روزنامه رسمی شرکت خواهید بود.
کارت بازرگانی مدرک یا مجوزی می باشد که طبق ماده دو قانون واردات و صادرات مصوب دوم تیر ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و دو در دو شکل کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی جهت مراودات تجاری ارائه می گردد. اسناد و املاک کشور به نشانی ssaa.ir بسیاری از خدمات خود را از قالب حضوری به شکل اینترنتی و غیرحضوری درآورده و به کاربران خود ارائه نموده است. پس طی مراحل بالا وارد صفحه تایید صحت اطلاعات خواهید شد که در این مرحله می بایست گزینه تایید اظهارنامه پلمب و مدارک مورد نیاز را انتخاب نمایید. سپس با مشخص نمودن عضو هیات مدیره ، سمت اشخاص هیات مدیره ، مدت تصدی محدود (نامحدود) و تاریخ شروع سمت را در سیستم وارد، وضعیت حدود حق امضا اعضا هیات مدیره و سمت عضو هیات مدیره را مشخص نمایید. برای ثبت شرکت باید مراحل آن را سپری نمایید و مدارک مورد نیاز را تهیه نمایید. اگر برایتان سوال است که برای ثبت شرکت چه باید کرد به شما پیشنهاد می نمایم این مقاله را مطالعه نمایید و یا با کارشناسان موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر تماس حاصل نمایید.
۱.کلیه اشخاص حقوقی که در اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده اند . افرادی که قصد اخذ کارت بازرگانی و یا ارائه اظهارنامه مالیاتی دارند نیز با تکمیل مدارک و اطلاعات مورد نیاز در این سامانه می توانند با طی مراحل مربوطه و پرداختی های نه چندان از این خدمت سامانه بهره مند شوند. سپس، تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی را در سامانه وارد نمایید.
در قانون تجارت، برای میزان سرمایه شرکت بامسئولیت محدود هیچ مبلغی تعیین نشده است. با این حال به صورت عرفی حداقل سرمایه اسمی مبلغ یک میلیون ریال می باشد. تاریخ پایان سال مالی توسط سامانه محاسبه می گردد.بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمپ مبنای شروع سال، ماه و روز مالی نمی باشد. سپس، تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی خود را در سامانه وارد کنید. (پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراه درج شده ارسال خواهد شد).
اطلاع رسانی حالتهای پرونده توسط اداره ثبت شرکتها
مخاطبین این طرح می توانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد و یا شکایات خود را از نحوه اجرای این طرح با سامانه ارتباط مردمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره ۶۶۷۰۹۳۳۰ در میان بگذارند. طبق قانون از سالهای گذشته قانون ثبت شرکت بر این اساس است که شما به صورت سامانه ای باید شرکت خود را به ثبت برسانید باید از طریق مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت شرکت خود اقدامات لازم را انجام دهید. به طور کلی تجار در هر کشوری، تابع قانون کشوری هستند که در آن شخصیت حقوقی به ثبت رسیده است و باید اصول و قوانین کشور خود را رعایت کنند .بنابراین چنانچه تجار غیرایرانی قصد ایجاد شعبهای در ایران را داشته باشند باید طبق قوانین و مقررات ایران و به شرط رفتار متقابلانه اقدام کنند.
توجه داشته باشید که ارسال مدارک تنها از طریق پست و بدون نیاز به مراجعه حضوری می باشد . با ورود اطلاعات نهایی در این زمینه ، سیستم به صورت خودکار تاییدیه پذیرش را از شما خواستار می شود از این رو نیاز است تا متن را به دقت مطالعه نمایید . از اینرو طبق ماده ۱۱ قانون تجارت ،دفاتر مذکور می بایست توسط ادارات ثبت،مهر،امضاء و پلمپ شوند. من جمله آنها راهنمای حقوقی ، راهنمای ورود اطلاعات در حوزه تعیین نام ، قوانین و ممنوعیت های بکار گیری از اسامی ، دستور العمل تعیین نام ، عناوین و اصطلاحات بیگانه ، آیین نامه های اجرایی ، اصلاحیه ها و در آخر لیستی از نام های رد شده و تایید شده در فرهنگ لغت های مورد تایید می باشد .
با تکمیل این فرم با کلیک بر روی گام بعدی صفحه ی مربوط به اشخاص باز می شود. اشخاص ذیل فارغ از حجم فعالیت جزء مؤدیان گروه اول آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق م م محسوب می شوند. در این بخش هر آنچه که باید در رابطه با تعیین نام شرکت ها ، شرایط و ضوابط و دستورالعمل های آن بدانید ، عنوان شده است . دفتر کل ، دفتری می باشد که درون آن ریز هزینه ها ی دفتر روزنامه بصورت هفتگی درج می گردد.