نحوه ثبت الکترونیکی انواع شرکت ها و موسسات غیر تجاری

ثبت نمودن شرکت خود نوعی رسیدگی است که متصدیان امر انجام می دهند تا معلوم شود آیا برای بوجود آوردن این شخصیت حقوقی دقت های لازمه شده و مقررات رعایت گردیده یا خیر. بسته به انتخاب نوع دفاتر قانونی، دریافت این دفاتر هزینه های متغیری برای شما به همراه دارد. شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی در ایران به ثبت برسند و یا تغییرات در این نوع شرکتها . پیگیری پرونده اجرا که امکان پیگیر پرونده اجرایی ثبتی را از طریق شماره پرونده و رمز شخصی برای کاربران فراهم می کند. تصدیق اصالت سند، که همانند سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی ، امکان استعلام اصالت سند رسمی را ازطریق شناسه سند و رمز تصدیق آن برای شما فراهم می کند.

  • سه کلمه ی ثبت اطلاعات ، حذف ، انصراف وجود دارد .ثبت اطلاعات برای ذخیره ی اطلاعات در این صفحه می باشد.حذف نیز اطلاعات وارد شده را حذف می کند.انصراف نیز به این معنی است که از تغییر اطلاعات منصرف شده اید.
  • پس از آن با استفاده از کد ثبت شده شرکت می توانید یک آگهی نیز در روزنامه رسمی به چاپ برسانید.
  • این دفاتر در پایان هر سال مالی باید به اداره مالیات تسلیم نماید.
  • همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، شخصیت های حقوقی می توانند از طریق این بخش به خدمات مختلفی دسترسی داشته باشند تا بتوانند اقدام به تاسیس شخصیت حقوقی زیر نظر سازمان اسناد و املاک کشور نمایند.
  • ۷- نوع فعالیت شرکت را از زیر گروه انتخاب کنید و بر روی گزینه ثبت کلیک کنید.

اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بنابر دلایل متعددی ممکن است دست به اعمال تغییراتی در شرکت بزنند که در ابتدا بر حسب نوع تصمیم باید صورتجلسه مربوطه را در مجمع خاصی تنظیم کنند و امضاء تمامی اعضاء نیز ذیل آن باشد . در مرحله سوم، فرمی به شما نمایش داده می شود که در این فرم می بایست که اطلاعات مربوط به شرکت خود مانند مدت فعالیت، شماره تلفن و ایمیل را وارد کنید و سپس، کد پستی محل شرکت را در قسمت مشخص شده وارد نمایید. پس از وارد کردن کد پستی، آدرس به طور خودکار نمایش داده خواهد شد. در این مرحله شما به سایت ثبت شرکت ها وارد می شوید و می توانید از طریق این سایت اقدام به استفاده از خدمات تاسیس شرکت ها کنید. پس از ورود به صفحه اصلی سایت ثبت شرکت ها، از طریق بخش خدمات الکترونیک بر روی گزینه «ثبت شرکت ها» کلیک نمایید و سپس بر روی گزینه تاسیس شخصیت حقوقی کلیک نمایید.

آمار سایت

شرکتها و مؤسسات غیرتجاری در سامانه اینترنتی فوق قابل دسترسی می باشد؛ لذا با توجه به اینکه کلیه فعالیت های ثبت تأسیس و تغییر و… شرکتها و مؤسسات غیرتجاری به صورت اینترنتی انجام می شود مراجعه حضوری به واحدهای ثبتی ضرورتی ندارد. اساسنامه تکمیل شده شرکت یکی از مهم‌ترین مدارکی است که باید برای ثبت شرکت آماده کنید. کپی شناسنامه همه اعضای شرکت که برابر اصل شده باشد هم برای ثبت شرکت لازم است. این افراد همچنین باید گواهی عدم‌سوء‌پیشینه هم به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل دهند. بعد از تأیید تمام مدارک، شماره ثبت شرکت به شما داده می‌شود.

باید نامی مناسب و کوتاه انتخاب کنید تا همه بتوانند آن را تلفظ کرده و بخاطر بسپارند. پس از ثبت اطلاعات عمومی شرکت، باید اطلاعات مربوط به متقاضی را تکمیل کنید. اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی و دیگر مشخصات هویتی باید تکمیل شود. نوع شخصیت حقوقی یا شرکتی را که قصد ثبت آن را دارید انتخاب نموده و دکمه ادامه را بزنید. مراجعه کنند و از طریق این سایت به بخش «پیگیری درخواست» وارد شوند. در مرحله هفتم؛ می بایست که میزان و نوع سرمایه شرکت مد نظر که شامل سرمایه غیر نقدی و نقدی می باشد را وارد کنید و در نهایت به مرحله بعدی وارد شوید.

irsherkat.ssaa/ir

لذا چنانچه در اساسنامه، موضوع شرکت به درستی قید نگردد یا شرکت قصد گسترش فعالیت خود در زمینه های دیگر را داشته باشد، می توانند موضوع خود را تغییر دهد و یا به موضوع قبلی شرکت موضوعاتی را الحاق کند. مجامع فوق العاده و صورت جلسه های نوشته شده در آن ها زمانی دارای وجاهت قانونی برای ثبت و اجرا هستند که حداقل به رای موافق دو سوم افراد حاضر در جلسه رسیده باشند. تعیین سیاست ها، خط مشی و اهداف راهبردی شرکت برای سال مالی جدید.

دفتر کل ، دفتری می باشد که درون آن ریز هزینه ها ی دفتر روزنامه بصورت هفتگی درج می گردد. همانطور که ذکر شد این دفترها به شکل دفتر کل و روزنامه هستند. حتی اگر آن دفتر خالی و سفید باشد و فعالیتی در آن درج نشده باشد. بنابراین امکان هیچ ‌گونه جابجایی و تغییر اطلاعات در آن وجود نخواهد داشت. با سلام موسسه ایلیا از شما برای قدردانی بی نظیرتان سپاس گذار است.

آغاز به کار سامانه پذیرش تغییرات شرکت ها و

در گام بعدی بر اساس اطلاعات وارد شده به کاربران شماره پیگیری اختصاص داده می شود. تاجر باید تمامی دیون و مطالبات و صادرات و وارداتی که در هرروز انجام می‌دهد در این دفتر ثبت نماید. انتخاب نمایید آگهی های شرکت در چه نوع روزنامه ای درج گردد ، چنانچه روزنامه ابرار کم هزینه ترین نوع روزنامه است . در این گام باید نوع شرکت را انتخاب نمایید و سپس نام های پیشنهادی را به ترتیب اولویت از اول تا پنجم را باید به درستی در سامانه وارد نمایید . کلیه این امور به صورت اینترنتی و از طریق این سامانه صورت می گیرد و به مراجعه حضوری شما نیازی ندارد . زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد.

وقایع ازدواج و طلاق که کلیه ازدواج ها و طلاق های ثبت شده به نام شما را نشان می دهد. اسناد رسمی من، که لیستی از اسناد رسمی را که به نام شما می باشد، به شما نشان می دهد. اساسنامه نیز متناسب با نوع شرکت ماده های مشخصی دارد که در صورت نیاز باید اصلاح گردد . هم چنین میزان سهام ، سهامداران را نیز با توجه به میزان سرمایه باید تعیین کنید . اسامی که برای اسم شرکت به کار گرفته می شود باید حداقل سه سیلاب باشد . هم چنین توجه داشته باشید استفاده از نام های تک سیلابی احتمال به ثبت رسیدن اسم شرکت را به صفر نزدیک می کند .

در مرحله بعدی لازم است که شخصیت حقوقی و یا شرکت مد نظر خود را که قصد ثبت آن را دارید، را انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. به طور کلی محدودیت فعالیتی ندارد و قانونگذار شرکت سهامی را هرچند فعالیت آن تجارتی نباشد شرکت بازرگانی و تجاری محسوب می نماید. وجود مالیات بر درآمد در شرکت های سهامی به دلیل اعمال کنترل های قانونی و بر اساس قواعد و قوانین مالیات های مستقیم می بایست ابتدا ۱۰ % از درآمد مشمول مالیات به عنوان مالیات شرکت محاسبه و به ترتیب مقرر در قانون مربوطه به عنوان مالیات پرداختنی در نظر گرفته شود. انحلال به منزله پایان عمر شرکت و عدم ادامه فعالیت می باشد که اعضا اقدام به ثبت انحلال می نمایند،برای اقدام به انحلال ابتدا می بایست یک نفر به عنوان مدیر تصفیه تعیین و معرفی گردد که وظیفه آن رسیدگی به امور شرکت همزمان یا بعد از انحلال و تقسیم دارائی و سرمایه میان سهامداران می باشد. پرداخت هزینه جهت ارسال روزنامه و انتشار آن در روزنامه رسمی کشور.

برای نمونه سرمایه نقدی یا غیرنقدی یا سهام با نام و یا بی‌نام. سهم یا سرمایه ای که برای شرکت یا موسسه تعیین شده است همان تعداد سهام می باشد. اکثر تنظیمات ثبت تغییرات صورتجلسه شرکت‌ها و تغییرات آن شامل تغییر در اساسنامه… … عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و هیئت مدیره برای هر یک از پذیرش جداگانه بگیرند.

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت

امکان عضویت در شرکت تعاونی عام برای همه افراد وجود دارد و قسمتی از سرمایه شرکت توسط فروش سهام به عموم مردم تامین میشود. متقاضی ثبت شرکت باید برای ثبت شرکت اطلاعات خود را از طریق این سامانه ارسال نماید. در گام دوم پس از ارسال اطلاعات متقاضی ثبت لازم است نام های پیشنهادی ارسال گردد. مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دومین همایش ملی بهبود فضای کسب‌ وکار گزارشی از عملکرد و فعالیتهای انجام شده در راستای بهبود فضای کسب و کار در این سازمان را ارائه داد. در گذشته مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها توسط متقاضی انجام می شد و فرد باید به … ۴ – استارت واحد فنی شرکت برای پذیرش در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور.

در این بخش با وارد کردن یکی از اطلاعات شخصیت حقوقی از جمله شماره ملی ، تمامی اطلاعات ضروری که در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی نیز وجود دارد به شما نمایش داده خواهد شد . سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از بخش های متعددی تشکیل شده است که هر یک جهت انجام امری مورد استفاده قرار می گیرند که به صورت جداگانه هر یک را توضیح خواهیم داد . پس از ورود به این بخش، لازم است که افراد نوع ثبت برند تجاری درخواست را بر روی گزینه «تاسیس شرکت» انتخاب کنند و در نهایت با وارد کردن کد پیگیری درخواست، مراحل بررسی درخواست خود را در این سامانه انجام دهند. برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود حداقل سرمایه مورد نیاز ۱۰۰ هزار تومان است. بنابراین عده‌ای برای آغاز به‌کار شرکت سرمایه بیشتری درنظرمی‌گیرند. در بخش «سرمایه شخص حقوقی» سایت اداره ثبت‌ شرکت‌ها باید تکلیف میزان سرمایه شرکت را مشخص کنید.

کلیه امور تغییراتی شرکت ها که من جمله آن ها تغییرات در اساسنامه ( که شامل تغییر آدرس ، تغییر یا الحاق به موضوع ، تغییر نام و … می باشد ) ، هیئت مدیره شرکت ، حق امضاء و … در کنار تکمیل اطلاعات تغییرات ، پذیرش اینترنتی از صفر تا صد در این سامانه انجام می شود . اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یک سامانه کامل برای انجام کلیه امور ثبتی ثبت شرکت شرکت ها طراحی کرده است . پس از طی کردن مراحل لازم، کلیه مدارک مورد نیاز خود ازجمله برخی اسناد، مدارک مربوط به اساسنامه، شرکت نامه و مدارک مربوط به اعضای هیئت مدیره را ارائه می کنید. پس از مراجعه به سامانه مذکور و انتخاب نوع شخصیت حقوقی ، اطلاعات هویتی نماینده ، وکیل ، حوزه ثبتی شرکت ، آدرس شرکت و تاریخ شروع سال مالی را درج نمایید .