Content
زیرا که در این صورت باعث اذیت و تکراری شدن در چشم مخاطب های خود خواهید شد. باید قبول کنیم که الان اکثر اسم های کوتاه و مفهوم دار توسط دیگر کاربران در اینستاگرام گرفته شده است و به همین دلیل ما مجبور هستیم از نام هایی در کنار اسم اصلی و مورد نظر خود استفاده کنیم. از این رو شما میتوانید در کنار اسم پیج مد نظر خود از نام های مربوط به عنوان پسوند نیز استفاده کنید. قبل از هر چیزی باید هدف خود از ایجاد اکانت در اینستاگرام را تعیین کرده و سپس بر اساس آن یک اسم پیج برای اینستاگرام خودتان انتخاب کنید. برندسازی گردشگری از زمانی مطرح شد که گردشگری به عنوان یک صنعت معرفی گردید.
پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمیتوانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. مشخص کردن زمینه تخصصی پیج ثبت شرکت میتونه به شما در انتخاب نام درست کمک زیادی کنه. من با مقدای بررسی اسم های زیر رو به شما پیشنهاد می کنم با این حال شما می تونید ترکیب های دیگه ای هم بسازید.
بهتر است در ابتدا برای انتخاب نام تجاری خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید تا همین زمان را صرف تغییر نام تجاری کنید. مطمئنا در برخی موارد بهتر است شما از دو کلمه استفاده کنید اما این دو کلمه نیز بهتر است کوتاه باشد. به اسامی برندهایی مانند Quick Sprout و یا حتی Waffle House نگاه کنید. با وجود دو کلمهای بودن اما هردوی آنها کوتاه هستند و هنگام تلفظ زبان را اذیت نمیکنند.
اسم برند شما باید هم بهصورت قانونی و هم دامنههای اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید بهصورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشتهاید، به هدر رفته است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آوردهایم).
نکات مهم در انتخاب نام خاص برند
پیش از انتخاب این نام ، شاید صدها یا هزاران اسم توسط شما یا مشاورتان موردبررسی قرار گرفته است. اما اگر قصد دارید که برندی برای بیان یک سبک زندگی جدید ایجاد نمایید و هرگز هم قصد فروش آن ندارید ، نام خود را به عنوان نام برند خود برگزینید. حفاظت از اسم برند راحتتر است و رضایت مالک را در بر دارد.
- به عنوان مثال برای یافتن نام دامنه منحصر به فرد میتوانید از Namium استفاده کنید.
- جالب است بدانید که این موضوع در کشورهای غربی جا افتاده و بهعنوان یک روش نامگذاری برند کاربرد دارد.
- برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید .
- برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگیهای خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی میکند.
- قدم دیگری که باید قبل از شروع طوفان مغزی یا قرار دادن قلم روی کاغذ بردارید، این است که منظره رقابتی را برای برند خود ترسیم کنید.
- در این مطلب به معرفی چندین اسم شیک برای گالری هنری می پردازیم تا برای انتخاب اسم گالری شیک و زیبا مورد استفاده شما قرار بگیرد.
حتما بررسی کنید و ببینید دامنههای اینترنتی و شبکههای اجتماعی به نام برندهای انتخابی شما ثبت نشده باشد. ممکن است برخی از آنها قبلا انتخاب شده باشند و بنابراین حذف شوند. اگر اسم سختی انتخاب کنید، ممکن است خیلی از افراد نتوانند آن را تلفظ کنند و حتی خیلی زود آن را فراموش ثبت تغییرات شرکت کنند و اسم دیگری را به اشتباه بگویند. مثلا عمه خانم ما نوزاد جدید فامیل که اسم سبُک تَکین (نامی ایرانی در شاهنامه) را روی او گذاشته بودند، استکان صدا میزد! اگر دوست ندارید چنین اتفاق خندهداری برای شما هم رخ بدهد، از انتخاب اسمهای عجیب و ناملموس خودداری کنید.
اسمی انتخاب کنید که در سادهترین حالت ممکن بتوان آن را ادا کرد، چه به صورت خواندنی و چه نوشتنی. اسامی که مخفف حرف اول چند کلمه هستند، معمولا تایید ثبت دریافت نمیکنند. اسامی انتخابی نباید به عناوین ایثارگران و شهدا ارتباطی داشته باشد.
۱ نام برند خود را کوتاه انتخاب کنید
نامی که تا سالها بعد از انتخاب آن راضی باشید و حاضر باشید بابت تبلیغات و برندسازی دیجیتال آن هزینههای زیادی بدهید. برای اینکه افراد نظرات مناسبی ارائه دهند و وقت زیادی گرفته نشود، میتوانید ثبت برند تجاری یک سری قانون از قبل تعریف کنید و بگویید که اسامی کاندید بر این اساس انتخاب شوند. برای برخی اسمها میتوان خیلی راحت طراحی لوگو انجام داد و المانهای گرافیکی ساده و به یاد ماندنی طراحی کرد.
فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آنها دارای یک backstory جالب هستند. به عنوان مثال، سامسونگ به معنی ۳ ستاره به زبان کرهای و لگو به معنی بازی خوب در زبان دانمارکی است. به عنوان مثال در میان استارتآپهای ایرانی میتوان به نام جاباما (سامانه رزرو آنلاین هتل، ویلا و اقامتگاه) به عنوان یک نمونه اسم برند کوتاه و توصیفی، اشاره کرد. یکی از ویژگیهای بارز نام برند جاباما این است که توانسته ماموریت کامل برند خود را در قالب اسم برند به مخاطبان معرفی کند. اسم تجاری همان اسمهای بازرگانی، اسامی شرکتها و … است که شرکت تحت آن عنوان فعالیت حقوقی و قانونی دارد و قانون نیز از آن اسم ثبتشده در برابر استفاده دیگران حمایت میکند. در مقابل اسم برند ترکیبی از خواص و ویژگیهای ملموس و ناملموس است که به بازار معرفی میشود و نیازی به ثبت کردن آن نیست.
سلام من با یه اسمی دارم چند ساله کسب و کارم رو پیش میبرم . دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروههای کوچکی از افراد مختلف تست میکردید مشخص میشد تلفظش سخته.
در دنیای تجارت حرفهای اسم برند به تنهایی ۲۰ تا ۸۰ ارزش کل برند را به خود اختصاص میدهد! حتما شگفتزده شدید و میگویید چطور ممکن است ۸۰ درصد ارزش یک برند فقط متعلق به نام آن باشد! اما این موضوع کاملا واقعیت دارد و اتفاقی است که برای برخی از برندهای جهانی تراز اول مثل کوکاکولا افتاده است. در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده میگیرند و نام برند پیشنهاد مینمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده میگیرند را جای تاسف دارند. اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نامهای برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربهدیر بهروزرسانی میشود . گاه نامی که بههیچعنوان قابل ثبت نیست ، توسط فردی دیگر ثبت میشود.
در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود.
پس در حین انتخاب نام تجاری و مشورت با اعضای تیمتان، اسامی انتخابی را در گوگل و اینستاگرام جستجو کنید و ببینید که قبلا توسط فرد یا شرکتی انتخاب نشده باشد. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد. در هنگام انتخاب نام برند باید به همهی آن قوانین دقت کنید تا در ادامهی مسیر به مشکل نخورید. اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهندهی تجربه، ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد.