چنانچه نگران انتخاب اسم مناسب هستید ما به شما راهنمای کامل اناخاب نام برند را خواهیم گفت تا با به کاربردن هر کدام از نکته ها به شما کمک کنیم تا نام منتخب خود را پیدا کنید. معیارهای متفاوتی برای نحوه انتخاب نام تجاری موفق وجود دارد. به کار گرفتن خلاقیت و داشتن استراتژی صحیح مهمترین معیارهای این حوزه هستند.
توجه به پنج اصل طلایی انتخاب نام برند در کنار کیفیت محصولات و خدمات و مدیریت کارآمد، موفقیت کسبوکار شما را تضمین میکند. انتخاب نام برند در ایران تابع قوانینی است که بیتوجهی به آنها موجب اتلاف وقت و سرمایه متقاضیان خواهد شد. این اسم میتواند فارسی یا لاتین و بسیار استعاری یا کاملاً ساختگی باشد، اما نکتۀ بسیار مهم در انتخاب یا ساخت نام برند هماهنگی آن با کالاها و خدمات است. ساختن یک نام تجاری زیبا و منحصربهفرد نیاز به آموزش و صرف زمان دارد. در این مقاله، اصول نامگذاری برند را به طور کامل شرح دادهایم.
اما این بدان معنی نیست که نامی تصادفی یا مبهم برای کسبوکار خود انتخاب کنید. این وبسایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در ثبت برند اختیار شما قرار میدهد. نیازی نیست که به تنهایی برای انتخاب نام تجاری خود تلاش کنید. مطمئنا میتوانید برخی ایدهها را مطرح کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید.
شرکت کسلکننده ، سرمایهگذاری جدید ایلان ماسک است که نسبت به تسلا حالت رسمی و منطقیتری دارد. این نام تجاری زیبا با معنای دوگانهاش، توجه هر شنوندهای را به خود جلب میکند. برای طراحی و مشاوره در مورد لوگو و نام برند خود می توانید از تیم حرفه ای ما کمک بگیرید. جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد. همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود. سبب ایجاد مشهوریت و معروفیت میان شرکت،خدمات و محصولات می گردد.
چطور اسم برند را انتخاب کنیم ؟
با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید . من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست. قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد میکنیم که حالا که در مراحل راهادازی کسبوکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راهاندازی کسبوکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید! از آن جا که برند، حس درونی و درک باطنی مشتری است پس سرمایه ایی حسی و ناملموس است بنابراین از عناصر ملموسی برای تقویت ویژگی ها و ارزش های برند استفاده می کنیم که به آن ها عناصر حسی هویت برند می گوییم.
معمولاً لوگوهای تصویری بسیار قویتر از لوگوهای کلمه ای هستند، به همین دلیل بهتر است به نام تجاری فکر کنید که سمبل شیء یا چیزی باشد. قبل از اینکه چند نمونه نام تجاری برای کار خودتان کاندید کنید، بهتر است تحقیقی درمورد نامهای تجاری که رقیبانتان انتخاب کرده اند داشته باشید. شباهتهای بین برندهای مختلف را مشخص کنید و سعی کنید نام انتخابی شما شبیه به آنها نباشد. گاهی اوقات کلمات آنطور که نوشته میشوند، خوانده نمیشوند و افراد برای جستجو آن شرکت در اینترنت دچار مشکل میشوند. یا اینکه برند به نام تجاری خوبی تبدیل شده تا آنجا که حتی گاهی معادل فتوکپی از آن استفاده می شود، احتمالاً در ابتدای تولد آن مشکلات تلفظی داشته است. انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید.
- ضمن این که ما ارتباطی بین سیمرغ و کلمه حامی به معنای حمایتکننده ایجاد نموده و این نام را بر این اساس ساختیم.
- اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد .
- در این مرحله شما باید در حدود three تا 5 خط کسب و کار اصلی خود یا کاری که قصد دارید برای آن نام انتخاب کنید را توضیح دهید.
- با این حال ، نکته منفی این است که شما را متصل میکند و انعطافپذیری را برای تنوع بخشیدن به محصولات یا خدمات شما کاهش میدهد.
بر این اساس می توان گفت موثرترین و کارآمدترین ابزار ارتباط با مشتری نام تجاری است، از این رو باید به بهترین نحو انتخاب گردد. نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل بهکارگیری باشد. ذهن تغییرات شرکت انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند.
نامهایی مثل دیور، آدیداس، وردپرس، اپل، یاهو، نوکیا و … محال است که از ذهن ما پاک شوند. صرف نظر از بحث تبلیغات این برندها، این نامها طوری انتخاب شدهاند که تلفظشان راحت است، سریع به ذهن سپرده میشوند و متمایز و منحصربهفرد هستند. فقط با پرداخت 990 هزار تومان ، پلتفرم مسابقه ما این امکان را به شما می دهند که یک اسم برند شگفت انگیز ، سریع و مقرون به صرفه ایجاد کنید.
خاص و منحصر به فرد باشد تکراری نباشد
این کلید خصوصاً این روزها که به شدت انتخاب اسم برند و خصوصاً اخذ دامنههای اینترنتی سخت شده است برای ما میتواند بسیار چارهساز باشد. فرآیند انتخاب اسم برند بسیار مهم و حساس هستش با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. در انتخاب نام برخی برندها از واژههای ایرانی (فارسی یا زبانهای سایر اقوام ایرانی) استفاده شده است.
افزایش بازدید سایتوبرمز با نزدیک ۲۰ سال سابقه ارائه خدمات وب، تبلیغات گوگل ادز و خدمات سئو را به طور حرفهای به عنوان راهکاری مناسب جهت افزایش بازدید سایت و رونق کسب و کارهای اینترنتی ارائه میدهد. اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد . چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند . از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند!
به طور کلی، هر قدر نام برند عمومی تر باشد، راحت تر می توان از آن برای رده های دیگر محصول استفاده کرد و در انتخاب نام برای محصولات جدید از آن بهره مند شد. به عنوان مثال، نام آمازون به طور ضمنی یادآور یک رود خروشان در آمریکای جنوبی است و به این دلیل می تواند به عنوان برند برای بسیاری از محصولات یا خدمات به کار گرفته شود، زیرا به هیچ محصول یا خدمت خاصی منحصر نیست. نامها حتی میتوانند برند شما را حرفهای یا غیرحرفهای بازتاب دهند. اسمهایی مثل اپل تمایز و خاص بودن را بازتاب میدهند و اسمهایی مانند BlueHost کاملاً نشان میدهند که این کسبوکار به شکل تخصصی در زمینه ارائه خدمات هاستینگ فعالیت دارد. دیگر مثل روز روشن است که توجه به قوانین web optimization میتواند روی رتبهی سایت و البته فروش بیشتر تاثیر بگذارد؛ پس ترجیحاً نامی را انتخاب نکنید که سئو کردن آن، زمان و هزینۀ زیادی نخواهد. از برخی نامها، مثل تکنولوژی، فانتزی، شهید، ایران، فیلتر، نظام، شهروند، آسانسور و … نمیتوان در ترکیب نام شرکت استفاده کرد، چون ممنوع هستند.
تو این شرایط هم ناامید نشین چون انتخاب اسم برند ممکنه یکم طولانی و سخت باشه ولی چون قراره برای سالیان طولانی زمان و پولتون رو برای اون هزینه کنین ارزشش رو داره. انتخاب اسم برای برند با وجود اسمهای تجاری زیاد، باعث شده است تا برخی از شرکتها اسم خود را اختراع کنند. اسمهای اختراع شده میتوانند بسیار قدرتمند و منحصربهفرد باشند.
به عنوان نمونه برند باید فاقد کلمات غیر متعارف باشد و از چارچوب و قواعدی خاص برای انتخاب نام برند بهره گیرید . برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی ثبت شرکت با کارشناسها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنیدار باشد؛ ملاک داوری هم لغتنامه دهخدا است.
و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس. من کارشناس طراحی و چاپ پارچه هستم و قصد دارم در اینستا و.. اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه.. میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه..