این نام برند از ترکیب آی به معنی اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژههای اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود. در زمان استفاده از این کلید ما بهتر است که بتوانیم از پتانسیل کاری که محصول یا خدماتمان انجام میدهد ارتباطی مستقیم با اسم برند بگیریم. پس امیدوار باشید که اگر این مقاله فشرده را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید به احتمال زیاد خواهید توانست البته با کمی تلاش مضاعف ثبت شرکت در کمترین زمان ممکن به انتخاب یک اسم برند قدرتمند دست بیابید. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهادهای مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری میکند. ابزار Business Name Generator با استفاده از این ابزار تنها با وارد کردن کلمه یا کلماتی لیستی از نامهای تجاری ممکن برایتان تولید و نمایش داده میشود. این ابزار همچنین شناسایی نامهای دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص میسازد.
- انتخاب نامی هوشمندانه، ماندگاری برند را در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر میکند.
- برای انتخاب اسم برای برند می توان به جلوه های بصری و ذهنی یک ویژگی خاص در محصول اشاره کرد تا بتوان با تکیه به آن ایده های نو را در انتخاب اسم برند در ذهن تداعی کنید .
- بنابراین پیشنهاد میکنیم هر دو دامنه رو برای سایت خود خریداری کنید و دامنه ها را ریدایرکت کنید.
- اما باید این مورد را هم در نظر بگیرید که اسم پیج اینستاگرامی که بلند تر باشد تلفظ را هم سخت تر میکند و هم اینکه شکل بدی به صفحه پروفایل اینستاگرام شما خواهد داد.
- یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه 64 را در بین one hundred برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار را دارا می باشد.
برای اینکه بیشتر بفروشید و سهم بازار بیشتری را فتح کنید، توصیه میشود که کسبوکارتان را از همان ابتدا دیجیتال کنید و سایت داشته باشید. بهتر است در همان لحظهای که نام برندتان را انتخاب میکنید، این نکته هم یادتان باشد که موجودیت URL با پسوند com یا ir آن را هم چک کنید تا بعداً به دردسر نیفتید. یک سری نکات و توصیههایی وجود دارند که شما با استفاده از آنها میتوانید یک نام مناسب برای شرکت یا استارتآپ خودتان انتخاب کنید تا هم به یاد مشتریها بماند و هم آیینهای از هویت و فعالیت سازمانتان باشد. یعنی بتوان آن را از طریق المان های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برند هایی مثل apple، جگوار، عقاب، ردبول مثال های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم زمان یک تصویر واضح از آن ها در ذهن شکل می گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی های بصری باز است. یکی از راه های انتخاب نام خاص و شیک برای مغازه، استفاده از اسامی شخصیت های معروف است.
از مهمترین نکاتی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه کنید این است که قابلیت ثبت را داشته باشد، یعنی در حین ثبت اسم طوری نشود که مجبور شوید به طور کلی اسم برندتان عوض کنید. بهتر است قبل از انتخاب اسم حتما قوانین و مقرراتی را که برای ثبت وجود دارند را مورد مطالعه قرار دهید. البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق میکند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینههای برندینگ را بهشدت کاهش پیدا میکند. بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثلکایلی جنر(برند محصولات آرایشی) و در ایران مثللیلااوتادی(برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردهاند. اسم برند ایرانی باید با ارزشهای بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنها ارتباط برقرار کند.
انتخاب لوگو
البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید از این عناوین استفاده کنید باید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید. می توانید در این مورد با موسسات ثبتی و حقوقی مشورت کنید. هدف از انتخاب نام متفاوت و خاص برای برند یک مفهوم است که با تعدادی از اسامی روبرو است.
بهترین اسامی خاص برای برند، به عنوان یک نتیجه محرمانه و به یاد ماندنی میباشند. در مورد احساساتی که میخواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید، فکر کنید. با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مربوط به کسب و کار خود، شروع کنید. کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید. اغلب اشخاصی که کسب و کارشان در مغازه می باشند و یا فروشنده می باشند تمایل به ثبت اسم لاتین برای مغازه دارند.
احتمالاً بیش از نیمی از آنها از قبل اِشغال شده باشند! حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید! ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید. قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد میکنیم که حالا که در مراحل راهادازی کسبوکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راهاندازی کسبوکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید! انتخاب اسم برند میتواند فرآیندی خستهکننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی در طی 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی میکنند!
انتخاب اسم مناسب یکی از مهمترین قدم ها
اما از طرفی اگر مشتریانتان نتوانند اسم برند شما را به راحتی بنویسند، خواندن و به خاطر سپردن آن دشوار باشد یک جای کار را اشتباه رفتهاید. سایت اسم یار بهترین سایت پیشنهاد اسمبرای کسب ثبت برند تجاری و کارهای ایرانی به نشانی می باشد. وجود دارد که شاید شما با آنها آشنایی کامل دارید، اما تمامی مخاطبان سایت شما به این پسوندها آشنایی ندارند و برای جستجوی سایت شما دچار مشکل خواهند شد.
سالهای سال است که بسیاری از برندهای معتبر دنیا و ایران توانستهاند از قابلیت تصاویر برای ساخت اسم برند خود بهره ببرند. اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد. برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. در حال حاضر میتوانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسمها را تست کنید.
یا com.؟ در این قسمت به مقایسه این دو دامنه می پردازیم. اگر سایت شما در یک مکان مشخص فعالیت دارد، می توانید از نام آن استفاده کنید؛ برای مثال tehranfood بیانگر رستورانی در تهران است. ” که به معنی مشاور است برای نام وب سایتتان استفاده کنید. اگر در زمینه شکلات فعالیت دارید، میتوانید از chocolate_shop استفاده کنید. اما ممکن است کاربر خط تیره را فراموش کند یا chocolatefrance.com نیز به سبب طولانی بودن و تلفظ دشوار آن، ممکن است فراموش شود. نام دامنه باید به گونه ای انتخاب گردد که هنگام معرفی به مشتری، به راحتی آن را فهمیده و بتواند بدون اشتباه آن را تایپ کند.
گزینه های بیشتری برای انتخاب اسم وجود دارد، چون دامنه com. همچنین ممکن است نام مورد نظر شما از قبل ثبت شده باشد. اگر دیدید که دامنه مورد نظر شما با پسوند .com قبلا به ثبت رسیده و با پسوند .ir خالی است (و یا حتی اگر .ir ثبت شده و .com خالی است) از آن نام صرف نظر کنید. زیرا امکان سئو برای سودجویان با استفاده از نامی که برای شما نیست و با پسوند دیگری به ثبت رسیده مهیا خواهد شد و با رونق کسب و کارتان شما را دچار مشکل خواهند کرد. به تداعی ذهنی نام دامنه خود در ذهن مخاطب توجه داشته باشید.
مثل دیجی استایل که نام فروشگاه آنلاین پوشاک هست و همه میدونیم که پوشاک و مُد ربطی به صنایع دیجیتال نداره اما نام، پیام اصلی خودش را به خوبی منتقل میکنه. پیام اینه که “این فروشگاه آنلاین وابسته به موفقترین برند فروش آنلاین در ایران هست.” از بین کسب و کارهای ایرانی مثلا تغییرات شرکت شیپور یک نمونه خوب از این نوع نامگذاری تصویری هست. در حالی که رقیب اصلیش یعنی دیوار اسمی داره که نمیشه به راحتی شیپور تبدیل به تصویر بشه و در برندینگ استفاده بشه. این امکان وجود دارد که شما اسمی را درخاطر داشته باشید که به نظر خودتان بسیار جالب و حتی بامزه باشد.