ثبت تغییرات

در صورتی که اعضا با یکدیگر هم نظر باشند، باید صورتجلسه ای تنظیم شود که در آن سهم تمامی سهامداران ذکر شود. در صورت جلسه هایی تحت عنوان مجمع عمومی عادی سهامداران فرصت این را پیدا می کنند تا با مدیران شرکت به ارائه نظر پرداخته و تصمیمات کلی و راهبردهای سالانه شرکت را اتخاذ کنند. این مجمع مطابق با اصول اساسنامه به صورت سالانه و در چهار ماه اول آغاز سال مالی جدید برگزار می گردد و حضور سهامداران در آن الزامی است. با سلام وقتی زده ارسال شده برای صدور آگهی یعنی باید با برگه ی پیش نویس آگهی به اداره ثبت مراجعه، آگهی تغییرات رو تحویل بگیرید و وارد سایت روزنامه رسمی بشوید و هزینه آگهی رو با شماره مکانیزه ای که بالای آگهی تغییرات هست پرداخت هزینه بکنید تا چاپ شود. از لحاظ کاربرد مجمع عمومی عادی در مقایسه با مجامع عمومی دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است که این مجمع عمومی طبق اساسنامه سالیانه یکبار تشکیل می شود و زمان برگزاری آن حتما باید در اساسنامه به دلیل حضور یافتن سهامداران قید شود. در واقع منظور از مجمع عمومی عادی شرکت این می باشد که تصمیمات کلی که توسط مدیران گرفته می شود و روش انجام امور به اطلاع و تصویب شرکا رسد باید مجمع عمومی عادی تشکیل شود در این مجمع سهامداران فرصت این را به دست می آورند تا نظرات خود را اعلام کنند.

هیئت مدیره متشکل از 2 تا 5 نفر از افراد خوشنام و فعال میباشد که از بین صاحبان سهام یا شرکا به وسیله مجمع عمومی عادی انتخاب میشود و به نمایندگی از شرکت کلیه امور را پیگیری میکند که مدت نظارت آنها معمولا کمتر از 2 سال می باشد . در این مرحله باید اطلاعاتی مانند نوع صورتجلسه (شامل مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و…)، مشخصات شخصی فرد متقاضی، تعیین وکیل، تاریخ برگزاری جلسه و… پس از این که فیلد پذیرش موقت را انتخاب کنید، یک شماره 19 رقمی به شما اختصاص می یابد. اداره ی کل شرکتها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده ی اصلی، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار اطلاع رسانی شود.

  • چون ثبت این تغییرات زمان و عمر فرد را به خود اختصاص می دهد و هزینه هایی را برای متقاضی ثبت ایجاد می کند، کاربر برای اینکه از پیش رفتن ثبت تغییر در برنامه زمانی خاص مطمئن شود باید پیگیری هایی انجام دهد.
  • به عبارت دیگر بعد از ایجاد تغییر در شرکت، باید صورت‌جلسه‌ای در مورد آن تنظیم و تکمیل شود و در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها در قسمت صورت‌جلسه تغییرات بارگذاری شود و به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها برسد..
  • شرکت تضامنی، شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت تعاونی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مختلط سهامی و شرکت غیر مختلط سهامی.

با خواندن این مقاله ثبت کاف با روال انجام این کار آشنا شوید. خیر، تنها با تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه و ثبت آن در سامانه ثبت شرکته ا افزایش سرمایه انجام خواهد شد . برای ثبت این شرکت‌ها باید پروانه ثبت برند بهره‌برداری، جواز تأسیس و پروانه ساخت را ارائه داد. شرکت غذا و دارو از نوع شرکت‌های مسئولیت محدود و سهامی خاص هستند. و در نهایت هزینه آگهی تغییرات شرکت تعاونی در روزنامه رسمی پرداخت می‌شود.

این موارد، وضعیت خاص جدیدی را در شرکت ایجاد می کنند و شرکت را دچار تغییر می سازند. و پس از ثبت در دفاتر ثبت شرکت ها و امضاء ذیل آن توسط نماینده آن شرکت منحل شود. اصل صورت جلسه ی انحلال شرکت که به تایید همه شرکا و مدیر تصفیه رسیده باشد. که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد به اطلاع صاحبان سهام برسد.

فرآیند ثبت تبدیل شرکت سهامی خاص به عام

تعداد صورتجلسات به نوع تغییراتی که در شرکت اعمال می‌شود بستگی دارد. در صورتی که نیاز به استعلام دقیق آن دارید می‌توانید از متخصصین مؤسسه ثبت کاف کمک بگیرید. تأیید نام انتخابی توسط مسئول تعیین نام اداره ثبت شرکت‌ها بعد از تحویل مدارک. شرکتهایی که از پیش بدون مجوز از بانک مرکزی فعالیت کرده اند، برای ثبت تغییرات نیازی به دریافت مجوز قانونی از این بانک ندارند. طبق قانون اگر شما دارای شرکت سهامی عام باشید، می توانید این شرکت را به انواع شرکت ها از قبیل سهامی خاص، شرکت تضامنی، شرکت با مسئولیت محدود و غیره تبدیل نمایید. ثبت صورتجلسه و ارسال آن برای سامانه اداره ثبت قدم اول شرکت ها برای ایجاد تغییرات رسمی و اساسی در شرکت ها است.

ثبت تغییرات شرکت

شماره جلسه فعلی و اینکه آیا برای تصمیم در مورد ثبت تغییرات شرکت جلسه بعدی هم وجود دارد یا نه. در این صورت هر ذینفعی می تواند از بازرس یا بازرسان شرکت بخواهد که به دعوت مجمع عمومی عادی برای انتخاب مدیری که سمت او بلاتصدی مانده اقدام کند و بازرس یا بازرسان مکلف به انجام چنین درخواستی می باشند. برای ثبت تغییرات شرکت نیازی به حضور شما نیست، شما در هر شهری در هر نقطه ای از کشور که باشید با یک تماس می توانید این کار را به مجموعه ما بسپارید.

لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید چندین تغییر در شرکت خود اعمال کنید، باید برای هر کدام یک از این تغییرات، صورت جلسه‌ای جداگانه تنظیم نمایید و برای هر کدام از آن‌ها پذیرشی جداگانه داشته باشید. از طرفی صورتجلسه تنظیم شده باید متناسب با نوع شرکت شما باشد و متن آن با متن صورتجلسه ای که به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه داده‌اید، مطابقت داشته باشد. همانطور که گفتیم، پس از به اتمام رسیدن امور ثبتی شرکت، می‌توان تغییراتی را در آن اعمال کرد. ممکن است این تغییرات خود به خود به وجود بیایند و یا اینکه مدیران و بنیان گذاران تصمیم به ایجاد این تغییرات گرفته باشند. به هر جهت، برای ثبت شرکت در تهران، ابتدا باید صورتجلسه ای را تنظیم کنید که همه صفحه‌های آن به وسیله شرکا امضا شود.

نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با تغییرات شرکت این مساله است که همواره شرکت ها و یا سازمان های مختلف با توجه به روند کنونی می بایست به فکر تغییرات باشند و کسانی که از تغییرات فرار می کنند بدون شک در آینده با مشکلات جدی روبه رو می شوند. اما مواردی را که در اساسنامه شرکت آورده اند و لازم است که نظارت کامل بر روی آن صورت بگیرد توسط مجمع عمومی فوق العاده انجام می پذیرد. تمام آگهی های ثبت تغییرات شرکت ها در بایگانی روزنامه نگهداری می شود و در صورتی که قصد تحقیق درباره اعتبار یک شرکت را داشته باشید می توانید از این بایگانی استفاده کنید. نقل و انتقال سهام ،در صورتی که اساسنامه بر عهده مجمع عمومی فوق العاده باشد.

پس از تایید این صورتجلسه تغییرات شرکت به صورت رسمی و قانونی ابلاغ می شود و سازمان می تواند از این پس با مشخصات جدید به فعالیت رسمی خود ادامه دهد. پیشنهاد می کنیم برای تنظیم صورتجلسه و یا انجام دادن مراحل اداری این تغییرات با کارشناسان و مشاورین ما در این رابطه ارتباط بگیرید. در ابتدا در طی یک یا چند جلسه، هیئت مدیره یا مجمع عمومی درباره ی تغییر مورد انتظار تصمیم گیری می کنند و در نهایت بعد از اینکه با اکثریت آرا تصمیم به تغییر موضوع مهمی درباره شرکت گرفتند، صورتجلسه آن را آماده کرده و این تغییرات را گزارش و ثبت می کنند. یکی دیگر از موضوعات مهم در رابطه با تغییرات شرکت، همین تغییر نام شرکت است موضوعی که به صورت رسمی و قانونی باید صورت بپذیرد.

پرسش‌های متداول پیرامون ثبت تغییرات شرکت

در ادامه، به توضیح نحوه و مراحل سامانه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت به صورت اینترنتی،خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید. هزینه ثبت تغییرات ها بسته به نوع وتعداد صورت جلسات آن و در نهایت به مبلغ روزنامه مربوطه حدودا بین 350 الی 500 هزار تومان برای هر صورت جلسه تعیین می گردد. اما به صورت کلی اولین گام از اقدام برای ثبت تغییرات شرکت، تنظیم کردن و ارائه ی صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و سپس ارائه آن به مرجع ثبتی است. برای ورود اطلاعات صورتجلسه ی تغییرات شرکت ،اول باید اطلاعات شرکت را کامل نمایید.

قبل از هر چیزی باید این مساله را بیان کنیم که تغییرات شرکت در دو مجمع عادی و فوق العاده برگزار می شود. مجمع عمومی عادی وظیفه تغییرات شرکت ساده را بر عهده دارد. مواردی که ساده هستند و در اساسنامه شرکت آورده نشده است توسط مجمع عمومی عادی قابل حل و فصل است. در صورتی که شرکت می خواهد انحلال خود را اعلام کند حضور تمامی شرکاء به علاوه اعضای هیئت مدیره در اداره ثبت شرکت ها الزامی است.