ثبت برند تجاری و راهنمای دقیق هزینه ثبت علائم تجاری سال 1400

اگر نقصی مشاهده شود، مکتوب به متقاضی اعلام و بایستی نسبت به رفع نقص اقدام کند. از طرفی، وقتی شما یک برند معتبر و ارزشمند و معروف داشته باشید، در واقع صاحب یک دارایی ناملموس هستید که در طی زمان، ارزش زیادی پیدا می کند و می توان آن را n برابر قیمتی که برای ثبت و توسعه آن هزینه کردید، به فروش برسانید. با مشاوره با کارشناسان مجرب هلدینگ ملاصدرا، می توانید در جریان صدها پرونده فروش و خرید برند های معتبر قرار بگیرد. در مرحل چهارم طرح دعاوی برند، مدارک تسلیمی به مرجع ثبت، بررسی می شود و اگر نقص مدارک وجود داشته باشد به صورت کتبی اعلام می شود. معترضان فرصت دارند تا در مهلت قانونی نسبت به رفع نقص اقدام کنند تا نسبت به رسیدگی مجدد اقدام شود. در انتقال قانونی برند آماده، نام و آدرس و تابعیت صاحب برند و نام و ادرس وکیل قانونی مالک و شماره ثبت آرم تجاری در ایران بایستی در اظهارنامه قید شود.

توجه کنید که استعلام اسم تجاری باید تخصصی و در سایت مالکیت معنوی انجام شود. نحوه ثبت برند را باید به صورت تک به تک و در مراحل جدا یاد گرفت و اجرا کرد. در ادامه توضیح بیشتری در مورد مراحل ثبت کردن یک برند می دهیم.

در واقع شرکت، مالک و مالکین در بازار کار و تجارت با آن برند شناخته می شوند. چنانچه کسی تقاضای ثبت علامت بازرگانی معینی را کند و دیگری آن را عین علامت ثبت شده ی خود بداند یا آن را شبیه علامت خود تشخیص دهد به طوری که شباهت مذکور مصرف کنندگان عادی اجناس وی را به اشتباه اندازد می تواند به ثبت برند او اعتراض کند. در ادامه شما میتوانید اطلاعات برند یا لوگوی مورد نظرتان را جهت ثبت آن توسط آسان ثبت وارد نمایید.

پس از این که آگهی دوم چاپ شد و از سایت قابل پیگیری بود این آگهی را همراه یک وکیل برای اخذ انحصار آن علامت به اداره مالکیت صنعتی می فرستیم. لازم به ذکر است که جهت دریافت گواهی نهایی ثبت برند ( گواهی 10 ساله ثبت نشان تجاری ) می بایست چند روز دیگر به این زمان اضافه نمود هرچند جزو فرآیند احتمالی ثبت برند محسوب نمی گردد. در صورتی که می خواهید هزینه ثبت برند در سال 1400 را به طور دقیق با توجه به حوزه فعالیت خود بدانید کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید. قرارداد اجازه بهره‌برداري از ثبت يا اظهارنامه ثبت علامت بايد به طور مؤثر كنترل اجازه دهنده ‌بر كيفيت و مرغوبيت كالا و ارائه خدمات توسط استفاده‌ كننده را در برداشته باشد. در غير اين صورت يا در صورتي كه كنترل به طور مؤثر انجام نگيرد، قرارداد اجازه بهره‌ برداري فاقد اعتبار خواهد بود. ثبت نهایی لوگو نیازمند پرداخت هزینه نهایی و همچنین آگهی های ثبت برند می باشد.

امید است تا بتوانیم با قرار دادن مطلب ارزنده بر روی سایت جهت سهولت و تسریع امور شما عزیزان گام های موثری را برداریم. طبقه 24 – محصولات نساجی و پارچه‌ای كه در طبقات دیگر ذكر نشده‌اند؛ انواع روتختی و رومیزی . طبقه 5 – مواد داروئی و بیطاری؛ ثبت برند مواد بهداشتی برای مصارف پزشكی؛ مواد رژیمی برای مصارف پزشكی، غذای كودكان؛ انواع گچ شكسته‌بندی، لوازم زخم‌بندی؛ مواد پركردن دندان، موم د ندانسازی؛ ضدعفونی كننده‌ها؛ مواد نابودكننده حشرات موذی؛ قارچ كش، مواد دفع نباتات هرزه .

  • بعد از آنکه سیستم شماره اظهارنامه شما را مشخص کرد، با کلیک کردن بر روی آن می‌توانید گزینه گردش کار پرونده را انتخاب و بررسی کنید.
  • فرآیند ثبت برند که توسط مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه اعلام شده است باید به درستی طی شود.
  • خیر؛ از آنجایی که ثبت برند چه بصورت شخصی (حقیقی) و چه بصورت شرکتی (حقوقی)، شماره ثبت مخصوص به خود را دارد، شما می توانید برند خود را به هر دو صورت ثبت نمایید.
  • دوام و پایداری کیفیت یک برند بسیار مورد توجه کارشناسان قرار می گیرد به این صورت که این خدمات و یا محصولی که ارائه می شود به صورت مداوم دارای این ویژگی است یا خیر.
  • اگر۳۰ روز گذشت و هیچ اعتراضی وجودنداشت، در این زمان همه چیز آرومه و خیلی سریع درخواست آگهی دوم را می دهیم.

علائم و نشانه هایی که همراه با سوء نیت باشد غیرقابل ثبت است و در صورت ثبت نیز در دادگاه قابل ابطال است. برند باید ساده .کوتاه و دارای تلفظ ساده بودن و بخاطر سپردن ان آسان باشد . © تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مجموعه وکیل پرس می‌باشد. مجموعه ما تشکیل پرونده، ثبت تغییرات امور اداری، حق ثبت و … را در کمترین زمان ممکن برایتان انجام خواهد داد. برند شما در سطح بین المللی نیز قابل شناسایی خواهد بود و نوعی تبلیغ به شمار می آید. این گونه فعالیت های تجاری شما به نوعی نشانه گذاری می شود و کالا یا خدمات شما را از سایر کالاها و خدمات متمایز می کند.

خیر؛ از آنجایی که ثبت برند چه بصورت شخصی (حقیقی) و چه بصورت شرکتی (حقوقی)، شماره ثبت مخصوص به خود را دارد، شما می توانید برند خود را به هر دو صورت ثبت نمایید. زمانی یک شرکت مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و از رقبای خود تفکیک می گردد که با نام یا علامتی تجاری به آن ها معرفی شود. برند (نام تجاری) هویت یک شرکت محسوب شده که در معرفی محصولات و خدمات آن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌نماید. همچنین، برندها به شرکت ها کمک کرده تا نام، محصولات و خدمات آن ها دائما در ذهن مخاطبین تداعی گردد. این مواد تاثیر زیادی در سلامت جسمی مردم دارند پس طبیعی است که کشور از شرکت ها انتظار داشته باشد تا از همان ابتدا مسئولیت تمام موارد حقوقی محصولات خود را بر عهده بگیرند که فقط در صورت داشتن یک اسم تجاری ممکن است.

اشخاص حقیقی :

لازم است قبل از شروع مراحل، مدارک مورد نیاز را آماده نمایید و آن ها را اسکن کنید. پیشنهاد می‌شود تا ۶ ماه مانده به اتمام اعتبار علامت و نام تجاری نسبت به تمدید آن اقدام شود تا برند ثبت شده ابطال نشود. در صورت تمایل کارشناسان ما اطلاعات کاملتری را در اختیارتان قرار خواهند داد. سامانه‌ی هوشمند ثبت برندِ آسان‌ثبت برای همین‌کار طراحی شده است. شما به این سامانه می‌توانید به راحتی اقدام به ثبت اینترنتی برند کنید و در طول کل این فعالیت نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری و ارسال فیزیکی مدارک نخواهید داشت. سلام خانم محبی سپاسگزاریم از لطف شما، بله امکانش هست خیلی راحت با اخذ عضویت اتاق بازرگانی، البته بستگی به برند شما هم داره شاید اصلا نیاز نبود.

ثبت برند تجاری

با ثبت شدن برند، مجموعه های تولیدی و تجاری می توانند با نام و نشان مخصوص در بازار های رقابتی وارد شوند و به فعالیت تجاری بپردازند. ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص و امتیاز محصول جماعتی از زارعین یا ثبت شرکت ارباب صنعت یا تجارت یا محصول یک شعر یا یک ناحیه از مملکت ، اختیار شود. انعقاد قرارداد با وکیل برند کاملا شفاف بوده و جز هزینه های مندرج در قرارداد، هزینه دیگری تا پایان قرارداد از موکل اخذ نخواهد شد.

چرا مدت زمان ثبت برند در ایران به نسبت ثبت شرکت طولانی‌‌تر است؟!

ممکن است در خصوص برخی دیگر از کالاها نیز یک تصویر منفی در ذهن داشته باشید. برند می‌تواند همان جایگاه کسب‌وکار در میان جامعه و در بین رقبا مختلف باشد. معروف شدن یک برند خاص باعث ارتقاء آن کسب‌وکار در جنبه‌های گوناگون می‌شود. بصورت قطعی مشخص نمی گردد حتماً باید استعلام گرفته بشه تا جواب قطعی مشخص شود. به عنوان نمونه برند باید فاقد کلمات غیر متعارف باشد و از چارچوب و قواعدی خاص برای انتخاب نام برند بهره گیرید .

اگر یک علامت تجاری هم زمان دو متقاضی برای ثبت داشته باشد، متقاضی ای که تاریخ تقاضای آن ارجحیت داشته باشد اجازه به ثبت رساندن آن را دارد. در برخی از موارد ممکن است مالکان و صاحبان علامت تجاری و برند های مختلف بنا به دلایل مختلفی قصد داشته باشند که برند ثبت شده را ابطال کنند. در چنین مواردی می توانند به دادگاه عمومی تهران مراجعه نمایند و دادخواست خود را مبنی بر ابطال برند و علامت تجاری ارائه دهند. بر اساس ماده ی 106،اظهارنامه ثبت علامت باید در دو نسخه و در فرم مخصوص و به زبان فارسی تنظیم شده و پس از ذکر تاریخ،توسط متقاضی یا نماینده قانونی وی امضا شود. با استناد به ماده 118 آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات ،مرجع ثبت ظرف 30 روز از تاریخ وصول اظهارنامه و ضمائم،آن را از لحاظ رعایت جنبه های شکلی و شرایط مقرر در قانون و این آیین نامه و همچنین تطبیق طبقه یا طبقات اعلامی با طبقه بندی بین المللی مورد بررسی قرار می دهد . مالک علامت ثبت شده می تواند علیه هر شخصی که بدون موافقت وی از علامت استفاده کند و یا شخصی که مرتکب عملی شود که عادتاَ منتهی به تجاوز به حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری گردد، در دادگاه اقامه دعوی نماید.

مدارک لازم جهت ثبت برند

و اما در رابطه با حقوق بین المللی ناشی از ثبت بین المللی علائم تجاری و نیز ثبت طرح صنعتی ، ثبت اختراع ، نشان جغرافیایی و حفظ حقوق ماکیت یا کپی رایت تاکنون در حدود 27 معاهده در کنوانسیون های بین المللی به تصویب رسیده است. نظارت بر حسن اجرای این معاهدات بر عهده سازمان جهانی مالکیت فکری 2 واقع در ژنو سوییس است. این معاهدات بین المللی به three دسته تقسیم بندی می گردند ، دسته اول مربوط به ماهیت برند و حقوق و تکالیف برآمده از ثبت علامت تجاری است.

همانطور که مشخص است یک برند برای ثبت تجاری توسط چندین سمت از قبیل کارشناس طبقه بندی ، کارشناس پرونده ، کارشناس مسئول و رئیس اداره مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع طبقه بندی برند و علامت تجاری در محدوده مجوز فعالیت متقاضی خواهد بود. با توجه به آنکه تقریباً اکثر قریب به اتفاق اقدامات لازم و مراحل ثبت برند در ایران کاملاً بصورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود، باید بگوییم که در بدو امر لازم لازم نیست به جایی مراجعه کنید. بنابراین در مجموع مدت زمان مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری و دریافت سند مربوط به آن به هیچ عنوان کمتر از حدوداً ۵۰ روز نخواهد بود. مدت زمان حدودی بررسی ۳ کارشناس و رئیس اداره علامت تجاری و اعلام نظر ایشان که معمولاً در حدود ۱ ماه و یا کمتر زمان میبرد و اگر ثبت علامت تجاری مورد نظر از سوی هر ۴ نفر بلامانع تشخیص داده شود نوبت به سپری شدن زمان بخش دوم می‌رسد. برندی که تقاضای آن یکبار از سوی کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد شود، برای دفعات بعدی شانس بسیار کمی برای ثبت شدن دارد و اصطلاحاً سابقه چنین برندی خراب می‌شود.