بهترین ترفندها برای انتخاب اسم کافی شاپ + 100 اسم جذاب

برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد . این نام ها برای پیشنهاد برای ثبت برند و ثبت شرکت هم به کار میرود که نیاز به کارت بازرگانی در ثبت برند ندارند . همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

اسم پیشنهادی برای برند

بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان می‌شوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما را به مخاطب و مشتریان نشان می‌دهد. پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست.

در انتخاب اسم برند از ادبیات و دستور زبان غافل نشوید

یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود . پیش از انتخاب اسم برند با توجه به حوزه و گستره فعالیتی که در یکی از forty five طبقه علامت تجاری قرار می گیرد ، باید نامی مرتبط با محدوده فعالیتی تان پیدا کنید . برند انتخابی باید در خور نوع کسب‌وکارتان و به عبارتی با کار شما ارتباط معنایی داشته باشد، برای مثال اگر کسب‌وکار شما در حوزه آموزشی است نمی‌توانید اسمی انتخاب کنید که در خور کسب‌وکار فروشگاهی باشد. در صورتی که در انتخاب نام مناسب از راهنمایی های بالا استفاده کنید، این کار چندان دشوار هم به نظر نمیرسد. شاید نه به طور مستقیم اما واقعا در بازاریابی اینترنتی انتخاب نام برند هم تاثیر دارد و ما نیز در آموزش بازاریابی اینترنتی این نکته را همیشه ذکر کرده ایم.

حتما به این نکته توجه کنید که انتخاب نام درست روی آینده برند شما حتما تاثیر زیادی خواهد داشت. در این مطلب از پنتازوم، راهنمایی هایی واقعا مفید از چگونگی انتخاب نام مناسب و نحوه ی ایده پردازی در خصوص آن را برای شما آماده کردیم. اگر شما یک سلبریتی هستید، دیگر وضعیت فرق می‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه نیز می‌باشد. زیرا شهرت اولیه را دارید و همین امر هزینه‌های برندینگ را به شدت کاهش می‌دهد. خیلی از سلبریتی های معروف دنیا مانند کایلی جنر و در ایران مانند لیلا اوتادی نام خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده‌اند.

در زمان انتخاب اسم تجاری به نکات زیر توجه نمایید :

برندی که قصد ثبت آن را دارید باید در دهخد یا موارد مشابه ثبت شده باشد و معنا فارسی داشته باشد و الا اصولا برای ثبت آن مخالفت می شود، پس حتما پس از انتخاب اسم چک کنید که آن معنای فارسی را داشته باشد. نام تجاری یا همان برند پس از فروش محصول یا خدمات تنها موردی است که در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود در خرید های بعدی محصول شما را انتخاب نمایند . همانطور که یک برند ثبت برند تجاری مناسب برای شرکت، می‌تواند باعث به اوج رسیدن کسب‌وکار شما شود، یک اسم اشتباه هم می‌تواند کسب‌وکار شما را از موفقیت دور کند. شما می‌توانید از اسم‌های نوستالژیک استفاده کنید تا با برانگیختن حس‌وحال و خاطره‌ای خاص برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. تعدادی اسم برای فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنید و سپس آنها را با دوستان، اعضای خانواده، شرکا و همکاران خود در میان بگذارید.

یک اسم برند خاص ویژگی‌های خاصی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. مثلا اسم مزمز یا اشی مشی شاید معنی خاصی نداشته باشد، اما بامزه است و در ذهن باقی می‌ماند. یا مثلا برندهایی مثل چین چین، کیت کت یا کوکاکولا که ساختاری خاص دارند و از کلمات هم آوا استفاده کرده‌اند. اسامی برند تجاری منحصر به فرد و دستچین شده که می توانید همراه با دامنه آن خرید کنید. با رعایت اصول مربوط به انتخاب نام نظیر سادگی و روانی می توانید نامی که قبلاً وجود نداشته را ابداع کنید.

  • هویت برند شامل چشم ‌انداز کاری، ماموریت و ارزش‌ های مد نظر شما می شود.
  • در این مطلب با نکات طلایی گفته شده و به کمک ابزارهای رایگان پیشنهاد اسم برای سایت، می توانید بهترین اسم را برای سایتتان انتخاب کنید.
  • یک هفته تبلیغاتش را صفحات وب مثل گوگل ادز یا شبکه های اجتماعی قراردهید.
  • در سرتاسر دنیا به خصوص ایران، می توانید داستان ها و افسانه هایی را بیابید که پر از نام های اسطوره ای و بهترین منبع برای انتخاب نام برند هستند.
  • اسم‌های مناطق جغرافیایی هم از مواردی هستند که در انتخاب اسم‌های تجاری و نام برند پرطرفدارند.

پس بهتر است اسمی که انتخاب می‌کنید ویژگی‌های یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید. به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکت‌ها و برندها در ادامه‌ی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شده‌اند. درحقیقت هزینه‌های برندسازی مجدد برای یک نام و نشان جدید بسیار زیاد است. به همین دلیل اگر شما در ابتدای مسیر انتخاب نام شرکت یا برند هستید بهتر است وقت و دقت زیادی را صرف این موضوع کنید.

، امروزه برای ثبت و پیشرفت تمام کسب و کارها، انتخاب نام برند حرف اول را می‌زند. چرا که برای تاسیس و ثبت شرکت اولین و مهم‌ترین اطلاعات برای ارائه دادن، برند کسب و کار است. انتخاب نام برند می‌تواند تا حدودی دشوار و دارای ویژگی‌های خاصی باشد. بزرگ فکر کنید و برای انتخاب اسم برند خود به معنای آن در فرهنگ‌ و زبان بازار هدف بین‌المللی توجه کنید.

اگر دیدید که دامنه مورد نظر شما با پسوند .com قبلا به ثبت رسیده و با پسوند .ir خالی است (و یا حتی اگر .ir ثبت شده و .com خالی است) از آن نام صرف نظر کنید. زیرا امکان سئو برای سودجویان با استفاده از نامی که برای شما نیست و با پسوند دیگری به ثبت رسیده مهیا خواهد شد و با رونق کسب و کارتان شما را دچار مشکل خواهند کرد. به تداعی ذهنی نام دامنه خود در ذهن مخاطب توجه داشته باشید. اگر نام سایت شما مفهوم ناخوشایندی را در ذهن مخاطب تداعی کند، مطمئن باشید که نام خوبی نخواهد بود. پس برای آن که نظری در رابطه با تداعی نام خود در ذهن مخاطب داشته باشید، قبل از ثبت نام، آن را با حداقل ده نفر در میان بگذارید و نظر آنها را بخواهید. مثلا نام شما نباید تداعی گر نام یک بیماری یا حرف نامربوطی باشد.

اسم برند را باید بتوان به وسیله‎ی المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی نشان داد. اسم بصری اسمی است که با شنیدن آن یک تصویر واضح در ذهن شکل بگیرد. در این صورت طراح ثبت تغییرات می‌تواند روی ویژگی‌های بصری اسم برند کار کند. نام­ گذاری و برندسازی اصولی، هنر یافتن پیامی خاص و منحصر به فرد است که به کمک نام های متعدد قابل انتقال باشد .

دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید. از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است. نباید از اسامی و کلماتی بی معنا در نام شرکت به کار گرفته شود چنانچه مستند نام باید از فرهنگ لغت های معتبری من جمله عمید ، دهخدا ، معین و … در سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به طور کامل توضیح داده شود .

اگر این نام خلاقانه و با ایده پردازی ایجاد شود می تواند سایر محصولات شرکت را نیز در بر گیرد. به یاد داشته باشید برند شما فقط اسم شما نیست بلکه شیوه برخورد شما با مشتریان، ارائه خدمات و یا محصولات با کیفیت و شناسایی درست و به موقع نیاز و درخواست مشتری را نیز شامل می شود. تا اینجا با ویژگی‌های یک ثبت شرکت در تهران نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم حتماً باشد. برای مطالعه در زمینه نحوه و شرایط ثبت برند به مقاله‌ی مراحل ثبت برند مراجعه نمایید. اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود .