برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهشگران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهشهای خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نامهایی که از ساختار تکرار شونده استفاده میکنند رغبت بیشتری دارند. اسمهایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نامها هستند. اما در آخرین قسمت شما میتوانید از یک راه میانبر برای انتخاب نام دامین قابل ثبت یا حتی نام برند خود استفاده نمایید. حال در این مرحله شما رسیدهاید به تعداد زیادی نام که باید بسیاری از آنها را فیلتر نمایید. باید بگوییم که در این مرحله بیرحم باشید و اگر انتخابهایتان بالای one hundred عدد هستند که حتماً باید باشند سعی کنید ابتدا آنها را به کمتر از one hundred سپس به کمتر از 50 و در نهایت به حدود 20 اسم کاهش دهید. حال که لیستی از نامهای پیداشده از واژهیاب دارید، بهتر است سری به کلیدهای بالا زده و سعی کنید از هر کدام از این کلیدها بین 5 تا 10 اسم اولیه برای برند آتی خود انتخاب نمایید.
برند به صورت تدریجی خارج از سازمان منتقل میشود ، از طریق مکالمات ، ایمیلها ، وبسایت یا بستهبندی ، کارت اعتباری یا هدایای سازمان – هر کجا که نیاز باشد. دلیل شروع فرایند ساخت نام برند ، مهم نیست – مهم این است که شما یک نام جدید نیاز دارید و انتخاب این نام هم سخت است. نیاز به تغییر نام برند به علت تعارض به وجود آمدن تعارض در خصوص ترید مارک ( علامت تجاری ). زمانی که نام انتخاب و در بازار منتشر شد ، عملا تغییر آن یک خرابکاری بزرگ محسوب میشود که هزینه بسیار در پی خواهد داشت ، پس نام برند باید از ابتدا به درستی انتخاب شده باشد.
یکی از چالشهای پیش رو برای راه اندازی یک برند فشن یا لباس، انتخاباسم برند لباساست. این کار ممکن است کاری هیجان انگیز و درعین حال استرسآور باشد چون باید جایگاه ویژهای در ذهن مخاطبتان به جا بگذارید و در عین حال هدف و ایده طراح و یا بنیانگذار را به مخاطب منتقل کنید. انتخاب اسم مناسب نیازمند زمان است و نمیتوان در مدت زمان کمی به آن دست یافت. دراین مطلب قرار است چند روش که ممکن است در این راه به ما کمک کند را با هم مورد بررسی قرار دهیم. شرکتها برای شناخته شدن و جدا شدن از کسب و کارهای دیگر، نامی برای برند خود انتخاب میکنند. به صورتی که با داشتن مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود، مشتریان وفادار و مخاطبان بتوانند این کسب و کار را پیدا کنند.
چرا که اگر نامی مشابه برند شما وجود داشته باشد، صاحبان این برند و میتوانند از شما شکایت کنند. «اسپرسو»، «موکا» و «لاته» نیز برای انتخاب اسم کافی شاپ، خوب به نظر میرسند. این مقاله راهنمای مفصلی برای تدوین استراتژی نامگذاری ارائه میدهد و به شما کمک میکند زمان کمتری را صرف انتخاب اسم برای کافهتان کنید. در انتهای آن نیز لیستی شامل 101 ثبت برند اسم جالب برای کافیشاپ را گرد آوردهایم. اگر در آینده قرار است محصولات یا دستهبندیهای جدیدی به کسبوکارتان اضافه شود، از همین الان به فکرش باشید. از برخی نامها، مثل تکنولوژی، فانتزی، شهید، ایران، فیلتر، نظام، شهروند، آسانسور و … نمیتوان در ترکیب نام شرکت استفاده کرد، چون ممنوع هستند.
سامانه ثبت برند
شما می توانید برند و لوگو را با هم ثبت کنید و مراحل جدا ندارد. برخی از شرکت ها که مدیران آن تصمیم به انحلال شرکت گرفته باشند در صورتی که برند خود را ثبت نموده اند به هنگام انحلال می توانند آن را به شرکتی دیگر واگذار کنند. انتقال قرارداد هم هزینه دیگری برای شما به دنبال خواهد داشت.
با تشکر از حسن انتخاب شما، همکاران ما در کوتاه ترین زمان بررسی و با شماره همراهی که اعلام کردید تماس میگیرن و توضیحات لازم رو به شما ارائه میدن. برای مشاوره رایگان با همکاران ما تماس بگیرید به شما کمک می کنن تا بهتر ثبت شرکت در تهران و با سرعت بیشتری کارتون رو پیش ببرید. تا حدودی بله، معمولا به دلیل اینکه مشتریان با طبقاتی که برندشان هست آشنایی ندارند، نمی توانند استعلام دقیقی بگیرند. برای همین بهتر است که این کار را به افراد متخصص بسپارید.
اصول انتخاب نام برند نام تجاری زیبا و مناسب
در آخر، از طریق تکنیک حذف نامهای ضعیف، به تعدادی اسم قدرتمند و مناسب خواهید رسید. در کل، از بین تمام مواردی که گفتیم، به احساسی که نام برندتان به مخاطب منتقل میکند، خیلی دقت کنید. نام برند میتواند بیانگر احساساتی مانند انرژی زیاد (ردبول)، آرامش و لطافت (پتوی نرمینه)، توجه به سنتها (روسری تاجمحل)، زنانگی (روبان)، نوشتن (وردپرس) و … باشد.
تجزیه و تحلیل و کار بر روی این پرونده ها، مسیر مشخصی از هر کار برایمان روشن ساخته که به سادگی و در اسرع وقت می توانیم پرونده ها را به نتیجه برسانیم. 1) برندی که انتخاب می کنید شامل یکی از کلمات عبارتِ ثبت شده باشد. کلمات و واژه ها، عبارات ترکیبی از حرف، عدد، کلمه و رقم در کنار هم، تصاویر و علائم – نماد و آیکن که می توانند سیاه یا سفید باشند، همگی قابل ثبت هستند. در بسیاری از کشورها مواردی را می توان ثبت کرد که در ایران امکان ثبت آن ها وجود ندارد. پس از این مدت باید برای تمدید برند خود اقدام کنید در غیر اینصورت دیگر مالک برند خود نخواهید بود.
مدت زمان اطمینان از ثبت برند حداقل 45 روز می باشد که شامل 15 روز بررسی اولیه برند در سامانه و 30 روز برای درج آگهی در روزنامه رسمی می باشد. ثبت برند شرکت فقط از طریق سامانه ثبت برند اداره مالیکت معنوی بوده و نیاز نیست به جایی مراجعه کرد چون تمامی فرآیند به جز مراجعه نهایی، آنلاین می باشد. با توجه به مسائل گفته شده شاید بیشتر و بهتر از حساسیتی که در مورد انتخاب وثبت برندوجود دارد، آگاه شده اید. مزایای ثبت برندفراوان است و تنها به موارد مذکور محدود نمی شود، این مزایا در بسیاری از منابع ذکر شده و اهمیت این موضوع را خاطرنشان می کند. به عنوان موردی که در این باره نمی توان آن را نادیده گرفت گفته می شود کهبرند ثبت شده قابلیت نقل و انتقال دارد. سرمایه گذاران مطمئنا در پی سرمایه گذاری در شرکتی هستند که سود سرمایه گذاری در آن بالا باشد.
- تمامی این ها مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.
- نام برند میتواند بیانگر احساساتی مانند انرژی زیاد (ردبول)، آرامش و لطافت (پتوی نرمینه)، توجه به سنتها (روسری تاجمحل)، زنانگی (روبان)، نوشتن (وردپرس) و … باشد.
- بهت پیشنهاد میکنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه.
- بعد از بیان مطالب بالا حال باید به نکته بسیار مهمی اشاره کنیم که باعث خوشحالی و رضایت شما خواهد شد.
- اسمهای توصیفی همچنین برای توصیف مشاغل مؤثر هستند مانند easypay که یک شرکت پرداخت است.
برند نامهای دیگری مانند مارک و نشان تجاری دارد که همان معنی را میدهند. نام یک شرکت تجاری جزء سرمایه شرکت محسوب میشود و در مالکیت شرکت است در نتیجه ثبت تغییرات ساخت اسم شرکت مناسب اهمیت ویژهای دارد. در ایران قوانین زیادی برای ساخت اسم شرکت وجود دارد و در هنگام ثبت شرکت شما باید نام شرکت را مشخص کرده باشید.
خیلی ممنونم که وقت میذارید به سوالات من جواب میدین متاسفانه من خاطره خوبی از ثبت شرکتهای معروف نداشتم امیدوارم خاطره خوبی از همکاری با شما برام بوجود بیاد. ممنون از شما، در مورد هزینه دقیق ثبت برند لطف کنید با موسسه تماس بگیرید و به طور کامل کالاها رو بفرمایید تا هزینه محاسبه و خدمت شما اعلام گردد. شرکت های نوبنیاد بایستی توجه داشته باشند که اولین قدم در موفقیت آنها حس اعتمادی است که در مصرف کننده ایجاد می کنند و این حس با ثبت برند و نشان تجاری می تواند در سریع ترین زمان ممکن در جامعه هدف ایجاد شود. وقتی یک شرکت تولید کننده مواد شیمیایی صنعتی برند خاصی را به نام خود به ثبت می رساند دیگر هیچ شرکتی فعال در زمینه موارد مذکور در طبقه اول مجاز به ثبت برند مشابه به آن نیست.
اسم قشنگی هست، فقط نکاتی که تو مقاله گفته شد رو چک کنید براش. توی تمام ویدیوها و محصولات و اموزشهام اون کلمه آورده شده. سعی میکنیم در بهروزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم. و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است. نظر شما رو تایید میکنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه.
چکیدهای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح دادهایم و پیشنهاد میکنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقالههای جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. در ادامه تعدادی اسم برای برند را به ترتیب حروف الفبا ذکر می کنیم. نام تجاری انتخاب شده باید دربرگیرنده مزیت های کالا و خدمات باشد. اگر برند شما بین المللی است می توانید از my یا the در ابتدا و online یا world در پایان نام موردنظر استفاده کنید.
بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان میشوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت میگویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما بهخوبی موفق شده است. در حقیقت زمانی که شما از نام یک برند معروف کپی برداری میکنید یک برند فیک و تقلبی به نظر میآیید. شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایتمندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلیتان را در بازار بدست آورید.