اسم برند و تمام آنچه درباره انتخاب اسم برند کسب و کارتان باید بدانید

هنگام انتخاب نام شرکت دقت کنید نام­هایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند قابل قبول نیستند. ماشین های آهو بیابان و سیمرغ که در ایران تولید می شدند که تولید شرکت پارس خودرو بودند. برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند.

ایده برای اسم برند

ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید .

اسم برند تجاری پیشنهاد بدهید

مطمئنا می‌توانید برخی ایده‌ها را مطرح کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید. اگر یک تیم یا شرکای کاری دارید بهتر است یک بحث گروهی در این باره انجام دهید. ایده‌های خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید. سپس با خانواده و دوستان خود آن را مطرح کنید و ببینید چه بازخوردی می‌توانید از آن‌ها دریافت کنید. پیش از این گفته بودیم که اسامی باید به راحتی هجی شوند. اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند می‌گویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمی‌شود.

  • مدیریت رهبری، مدیریت استراتژی، مدیریت بازاریابی و کارآفرینی از جمله فعالیت های اصلی ایران مدیر می باشد.
  • اسم‌های توصیفی همچنین برای توصیف مشاغل مؤثر هستند مانند easypay که یک شرکت پرداخت است.
  • این ابزار همچنین شناسایی نام­های دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص می­سازد.
  • پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری برند نظر بگیرید.
  • درست است که در سازمان ثبت شرکت ها اسامی حداقل برای ثبت باید سه بخشی باشند اما هیچ دلیلی وجود ندارد نام شرکت و برند شما یکی باشد و در واقع بهتر است یکی نباشد.

مثلا p30download.com نمونه ای از کاربرد صحیح عدد در نام سایت است و alireza24.com نمونه ای از کاربرد غلط است. برای اینکه مطمئن شوید، نامی که انتخاب کرده اید به راحتی تایپ میشود، از چند نفر بخواهید با شنیدن نام دامنه آن را بنویسند و با مشاهده نوع نگارش هرکدام به این نکته پی خواهید برد. نام دامنه خود را به یک مکان یا به یک محصول خاص محدود نکنید، بهتر است نام‌های کلی در نظر بگیرید تا بتوانید در همه موارد کسب کارتان از آن استفاده کنید.

حداقل 50 کلمه که تمایل دارید ترکیبی از آنها را در نام دامنه سایتتان استفاده کنید، پیدا کرده و روی کاغذ بنویسید. بنابراین پیشنهاد میکنیم هر دو دامنه رو برای سایت خود خریداری کنید و دامنه ها را ریدایرکت کنید. این گونه می توانید از امکانات بین المللی هم استفاده کنید. در نتیجه اگر شما صاحب یک برند معروف شوید و فقط از دامنه ir.

نام‌های پسران

این نوع اسم‌ها در تبلیغات و برندینگ بسیار موثر هستند. به عنوان مثال می‌توان «چی توز» و «اشی مشی» را نام برد. همچنین می‌دانید که توییتر از سروصدای گنچشک‌ها الهام گرفته است که در لوگوی خود نیز از آن استفاده کرده است. شاید خیلی عجیب تغییرات شرکت به نظر برسد، اما شما می‌توانید از مواد اولیه محصول خود اسم خوبی استخراج کنید. به عنوان مثال دلستر جوجو را در نظر بگیرید که جو مواد اولیه دلستر است. یا کوکاکولا را در نظر بگیرید، کوکا نام گیاهی هست که از آن نوشابه می‌گیرند.

یکی از بدترین کارها در انتخاب نام دامنه مخفف کردن عبارات و کلمات است. نام دامنه شما، برای کسی که برای اولین بار آن را می‌شنود، باید دارای معنا باشد و به راحتی به ذهن سپرده شود. نام دامنه انتخابی شما نباید بیش از حد بلند و طولانی باشد. نام دامنه باید راحت تایپ شود، پس بهتر است از انتخاب نام‌هایی با بیش از 14 کاراکتر جدا خودداری کنید تا کاربر برای به ذهن سپردن و تایپ دچار مشکل نشود. کاربران نام‌های کوتاه را راحت‌تر به ذهن می‌سپارند و برای مدت طولانی می‌توانند بدون جستجو مستقیما وارد سایت شما شوند.

نام‌‌های خنثی اگر که سایر عناصر برندسازی مثل ایده‌، استراتژی‌، شعار، لوگو، حواس پنج‌گانه و مدیریت و رهبری در یک برند به خوبی رعایت شده باشند، شاید بتوانند برندی قدرتمند را به ثمر برسانند. در دنیای تجارت حرفه‌ای اسم برند به تنهایی ۲۰ تا ۸۰ ارزش کل برند را به خود اختصاص می‌دهد! حتما شگفت‌زده شدید و می‌گویید چطور ممکن است ۸۰ درصد ارزش یک برند فقط متعلق به نام آن باشد!

استفاده کنید، ممکن است دیگران برند شما را با دامنه com. شاید برای شما هم سوال شود کدام دامنه را برای سایت خود ثبت کنید؟ ir. یا com.؟ در این قسمت به مقایسه این دو دامنه می پردازیم. اگر سایت شما در یک مکان مشخص فعالیت دارد، می توانید از نام آن استفاده کنید؛ برای مثال tehranfood بیانگر رستورانی در تهران است.

پس از آن باید وارد سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور شوید و فرم های مربوطه را تکمیل می کنید. با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد. کلمه ای که به مرور زمان جایگاه خود را در بین سایر کلمات بدست خواهد آورد.

بهتر است برای کسب اطلاعات تکمیلی در ادامه همراه ما باشید. اهداف انتخاب اسم برای برند جزو مواردی است که با در نظر داشتن آن تعداد بسیاری از اسامی پیش روی اشخاص قرار خواهد گرفت . برای انتخاب اسم برای برند می توان به جلوه های بصری و ذهنی یک ویژگی خاص در محصول اشاره کرد تا بتوان با تکیه به آن ایده های نو را در انتخاب اسم برند در ذهن تداعی کنید . در این میان انتخاب نامی زیبا و ماندگار در بازار بسیار دشوار می باشد و از سویی زمانبر خواهد بود .

اگر شما هم یکی از شرکت هایی هستید که این خدمات را ارائه می کنند، بنابراین اسمی که برای خودتان انتخاب کردید مورد اهمیت است! با عضویت رایگان در پلتفرم ستاره به گلچینی ازبهترین مطالب و منابع اطلاعاتی به زبان فارسی دست پیدا کرده و از ابزارها و امکانات مخصوص کسب و کارها نیز ثبت شرکت در تهران استفاده نمایید. ۱۱- نام شخصی مثلا نام خودتان را روی کسب و کارتان نگذارید تا اگر روزی خواستید شرکت خود را به فروش برسانید نام برندتان برای خریدار غیر جذاب نباشد. حال هر یک از الگوهای مختلف برای نامگذاری را نوشته و برای هر کدام حداقل ده ایده برای اسم شرکت خود بدهید.

زیاد شنیده‌اید که می‌گویند اسم شما باید ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری سریع جای بگیرد ولی زیاد کوتاه بودن هم به چشم نمی‌آید و زودتر به فراموشی سپرده می‌شود. در انتخاب اسم برند ایرانی دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. به خاطر سپردن اسم‌های بیشتر از ۳ کلمه هم بسیار دشوار است. پس از انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی گام بعدی برای شروع کسب و کار راه اندازی یک وب ثبت برند تجاری سایت فروشگاهی است که در این خصوص ابزارها و سایت های مختلفی وجود دارند. در صورت نیاز به راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانید از سایت های فروشگاه ساز معتبر از جمله سایت وب پویا استفاده نمایید. البته باید این نکته را در نظر داشت که با انتخاب نامی زیبا و مناسب خود را در دید مشتریان تداعی خواهیم کرد و بدین ترتیب می توان برای دریافت پیشنهاد اسم برای شرکت تجاری خود از کارشناسان مجرب بهره بگیرید.

رقیب کوکاکولا یعنی پپسی هم نام خود را از آنزیم گوارشی «پپسین» گرفته است. مزیت یك اسم توصیفی این است كه آن‌ها داستانی با اسم تجاری واضح را بیان می‌كنند. با این حال ، نکته منفی این است که شما را متصل می‌کند و انعطاف‌پذیری را برای تنوع بخشیدن به محصولات یا خدمات شما کاهش می‌دهد. این نوع اسم‌ها نشان‌دهنده این هستند که شرکت، محصول یا خدمات شما چیست یا چه کاری انجام می‌دهید. اسم‌های توصیفی همچنین برای توصیف مشاغل مؤثر هستند مانند easypay که یک شرکت پرداخت است. کاربر گرامی، برای حمایت از اسم یار لطفاً در صورت امکان سایت اسم یار را به دوستان خود معرفی نمائید و لینک این مقاله را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذارید.