کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند

همین‌طور من در نام‌های هزارمدیر و سی‌حامی نیز از همین کلید بهره برده‌ام. این موضوع هر چه بیشتر به ما نشان می‌دهد باید تا جایی که می‌توانیم از نام‌هایی با قابلیت تصویری استفاده کنیم تا نیاز به ترجمه برای مشتریانمان هرچه کمتر شود. طرح‌های مختلف رنگی می‌تواند بر فروش شما تاثیر بگذارد. دلیل آن این است که تصاویر سریع‌تر از کلمات پردازش می‎شوند.

  • به خاطر داشته باشید که یک نام تجاری، اگر به خوبی مدیریت شود، به آرامی اما پیوسته خود را به یک مارک تجاری تبدیل می‌کند.
  • تمامی نام‌هایی که در این سایت به شما نمایش داده می‌شوند، دامنه‌هایی برای فروش هستند؛ البته پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید دامنه، به سایت های فارسی مراجعه کنید.
  • این موضوع هر چه بیشتر به ما نشان می‌دهد باید تا جایی که می‌توانیم از نام‌هایی با قابلیت تصویری استفاده کنیم تا نیاز به ترجمه برای مشتریانمان هرچه کمتر شود.
  • پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید.

جهت مشاوره در انتخاب نام برند با کارشناسان آراد برندینگ در تماس باشید. لذا ابتدا باید بررسی کنید که برای نام مورد نظر خود سایتی وجود نداشته باشد و سریعا نام دامنه خود را ثبت کنید. برای یادگیری این موضوع پیشنهاد می کنیم بر روی فیلم زیر کلیک کنید. انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نام‌های بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد.

بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است. برای رسیدن به اسم مناسب و زیبا ، اول باید داستان برند خود را کشف نموده باشید – داستانی که بهترین نما از برند شما باشد. نام برند موجود شما به هیچ عنوان برای ثبت شرکت در تهران هویت و کسب و کار شما مناسب نیست و نیاز به برندینگ مجدد دارید. یک کسب و کار جدید آغاز نموده‌اید و نیاز به نام ؛ لوگو و وب‌سایت دارید. برای آگاهی از شرایط ثبت برند صنایع دستی و احراز شرایط آن با موسسه تماس تلفنی برقرار کنید .

در راه‌هایی که پیش‌تر معرفی کردیم ممکن است به چندین اسم برسید. به این شکل با بررسی کلمات در زبان‌های خارجی به یک کلمه جدید که استفاده نشده بود رسیدم و توجه من را به خود جلب کرد. شما هم به همین شکل می‌توانید حتی یک سری کلمات ساده را در سایر زبان‌ها ثبت تغییرات جستجو کنید تا به کلماتی زیبا و خوش‌آهنگ و کمتر شنیده‌شده برسید. در دیکشنری انگلیسی-ایتالیایی به‌دنبال معادل یک سری کلمات ساده و صفت‌های انگلیسی به زبان ایتالیایی گشتم تا به کلمه باهوش رسیدم. این کلمه در زبان ایتالیایی فوربو – Furbo به‌کار می‌رود.

۶ تلفظ نام تجاری باید راحت باشد

با عضویت در خبرنامه میموس از مهمترین آموزش های اختصاصی سئو وردپرس با خبر شوید. قبلا در اهمیت نام دامنه و تاثیر آن بر سئو از این فاکتور نام بردم. باعث ایجاد حس کنجکاوی و در نهایت اشتیاق به خرید در کاربران می‌شود. باعث افزایش چشمگیر اعتبار برندتان می‌شود و شما را همانند تافته‌ای جدا بافته از سایر رقیبان‌تان جدا می‌کند. این پسوند معمولا برای سازمان‌ها و ارگان‌های غیر‌انتفاعی بکار گرفته می‌شود. تصور کنید برای ورود به سایت‌هایی مانند میموس، واژه‌یاب، تسکولو و ….

سایت پیشنهاد نام برند انگلیسی

ولی باید این اصل را در نظر داشته باشید که یک محصول با کیفیت با نام مناسب هزینه کمتری برای تبلیغات و برندینگ نیاز داره. اما وجود یک نام نامناسب باعث میشه برای موفق شدن مجبور بشید زمان و هزینه بیشتری صرف کنید. در کنار خوش آهنگ بودن، باید به این موضوع هم دقت کنیم که تلفظ اون کلمه برای همه راحت باشه و فَک و زبون مردم برای گفتنش قفل نشه!

نام انتخابی باید براحتی قابل بازگردانی به زبانهای دیگر باشد. اگر می خواهید کسب و کارتان را در سطح بین المللی مطرح کنید، باید اسامی انتخاب کنید که بتوان به راحتی قابل ترجمه باشد و یا ریشه لاتین داشته باشد. با اینکه به چند اسم از این طریق رسیدم و برای بررسی دقیق‌تر از دیکشنری کالینز استفاده کردم. این دیکشنری از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، هندی، چینی، ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی و پرتغالی پشتیبانی می‌کند. در کالینز می‌توانید با وارد شدن به هر فرهنگ لغت کلمات پرطرفدار آن را هم مشاهده کنید. در این بخش قصد معرفی روش برای فعالیت و پرداختن به همه موضوعات و زیرشاخه‌های حوزه کاری‌تان را نداریم.

مانند اسم کوچک خیلی از افراد که از هر ده نفر یک نفر این اسم را دارد اینگونه اسم ها نمیتوانند برند شوند، البته اسم اشخاص اگر خاص باشد میتوان بعنوان یک گزینه خوب برای برند در نظر گرفت. اسمهایی مثل فلانی و پسران یا برادران بهمانی هم در این گروه جای میگیرند. نام‌ها می‌توانند احساس خوب یا بدی را به مردم القا کنند. نام‌ها حتی می‌توانند برند شما را حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای بازتاب دهند.

اسم پیج اینستاگرام

درست است که در سازمان ثبت شرکت ها اسامی حداقل برای ثبت باید سه بخشی باشند اما هیچ دلیلی وجود ندارد نام شرکت و برند شما یکی باشد و در واقع بهتر است یکی نباشد. برای انتخاب نام برند شما اول هم باید با مفهوم برند آشنا باشید. انتخاب نام مناسب اولین گام در برند سازی حرفه ای است. مساله ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که نیازی نیست نام برند شما با نام رسمی شرکت کاملا مطابقت داشته باشد و حتی می تواند کاملا مستقل از آن باشد. حتما به این نکته توجه کنید که انتخاب نام درست روی آینده برند شما حتما تاثیر زیادی خواهد داشت.

به این منظور می‌بایست به سایت ثبت علائم تجاری رجوع کنید و اسامی مشخص شده‌تان را بررسی کنید. ممکن است در این مرحله کمی دچار ناامیدی شوید زیرا بسیاری از کلمات انتخاب شده‌تان قبلا ثبت شده باشد. اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید.

دوست دارید نظر ما را درباره اسم مغازه‌تان بدانید؟

با این وجود باید بگویم ارزش اسم برند بسیار بیش‌تر از چیزی است که حتی تصورش را بکنید. سرویس انتخاب نام جامعه مجازی کودک و والدین هم راهی برایانتخاب اسم پسرو دختر قرار داده است. در این سرویس هم قابلیت جستجو نام بر اساس ثبت برند جنسیت، حروف الفبا و یا وارد کردن قسمتی از آن وجود دارد. نام های جستجو شده به همراه تلفظ به شما نشان داده می شوند. برای انتخاب بهترین نام بهتر است راهنمایی‌هایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند.

سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. البته می‌توانید در سوشیال‌های خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزه‌ای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبان‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود.

به همین خاطر لازمه که با دقت و هوشمندی خاصی بهترین اسم کسب و کار رو برای خودمون انتخاب کنیم. اسم‌های مخفف دسته بندی دیگری در انتخاب نام برند است که بسیار نیز معروف و پرطرفدار است. در این نام شما معمولا حروف اول یک شعار تبلیغاتی، خدمات، ویژگی‌ها و یا نام‌ها را کنار یکدیگر قرار می‌دهید. برای مثال مپنا در ایران یک نام شناخته شده ایرانی است که مخفف شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران است. پیشنهادمان هم این است که همۀ زمان و انرژی‌تان را صرف انتخاب اسم برای فروشگاه‌تان نکنید؛ چون راهی طولانی برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی پرفروش و موفق پیش رو دارید.