تاجر باید علاوه بر حق ثبت برند که در مرحله آخر به ازای نوع محصول و طبقه آن می پردازد، باید حق ثبت اظهارنامه و غیره را بپردازد. دادگاه با جلب نظر کارشناس متخصص به موضوع رسیدگی و رای لازم را صادر مینماید که طرفین دعوا (متقاضی ثبت برند به عنوان خواهان و اداره ثبت علائم تجاری به عنوان خوانده دعوا) حق دارند تا در زمان قانونی به این رای اعتراض کنند. شما توسط هر سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری بررسی و فاقد نقص اعلام و مورد تایید قرار گرفت، برای شما پیامکی ارسال می گردد که ثبت علامت تجاری مورد تقاضای شما از سوی اداره علائم تجاری بلامانع تشخیص داده شده است. من در سایت ثبت علامت تجاری، یک برند ثبت کردم که درخواستم رد شد و بعد در اعتراض به این نتیجه، مدارک رو به صورت فیزیکی تحویل اداره دادیم و الان در مرحله طرح در کمیسیون باقی مونده. چند روز پیش به اشتباه در قسمت ثبت درخواست، یک درخواست خالی با عنوان انصراف از کالا ثبت کردم. داخل سایت هیچ راهی برا یلغو و یا کنسل کردن این درخواست پیدا نکردم، چندین بار تیکت زدم که ا ونم در مرحله در انتظار کارشناس مونده.
برای اثبات شخصیت حقوقی برای ثبت علامت تجاری باید کپی برابر اصلی از روزنامه تاسیس شرکت و روزنامه آخرین تغییرات شرکت که کمتر از دو سال باید از گذشته باشد نیاز است. برای اینکه بتوانید برند موردنظر خود را ثبت کنید، باید مدارکی ارائه بدهید. شما برند خود را در بسیاری از حوزههای فعالیت میتوانید به ثبت برسانید. در کنوانسیونهای بینالمللی طبقات متعددی برای حوزههای فعالیت برندها درنظر گرفته شده است. برای مثال ثبت برند شما میتواند در حوزه تولید مواد شیمیایی، صنعتی، رنگ روغن، لاک، مواد دارویی، فلزات، انواع ماشینها، آلات موسیقی، چرم، لوازم خانگی،…
راهنمای کامل ثبت برند
همان طور که در بالا اشاره کردیم مهم ترین مساله در ارتباط با مزایای ثبت برند را می توان به جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی بیان کرد. زمانی که ما شناخته می شویم برای ثبت برندینگ دیر است، چون هر لحظه ممکن است شخص و یا سازمان اسم و علامت تجاری ما را بدزد و به سادگی مشتریانی که با زحمت توجه آن ها را به سمت خود جلب کرده ایم را از ما بگیرند. پس بهتر است قبل از این که به شکل کامل در جامعه هدف شناخته شویم برای این کار اقدام کنیم. ما در این متن سعی کردیم هر آنچه که لازم است در رابطه با ثبت علامت تجاری بدانید را به صورت کلی در اختیار شما قرار دهیم تا با یافتن پاسخ سوالاتی که در ذهن دارید اقدام به عملیات ثبت برند نمایید.
طبقه 10 – آلات و ابزار جراحي، پزشكي، دندانسازي و بيطاري، اندامهاي مصنوعي، دندان و چشممصنوعي؛ اقلام ارتوپدي؛ مواد بخيه زني. طبقه 5 – مواد داروئي و بيطاري؛ مواد بهداشتي براي مصارف پزشكي؛ مواد رژيمي براي مصارف پزشكي، غذاي كودكان؛ انواع گچ شكستهبندي، لوازم زخمبندي؛ مواد پركردن دندان، موم د ندانسازي؛ ضدعفوني كنندهها؛ مواد نابودكننده حشرات موذي؛ قارچ كش، مواد دفع نباتات هرزه. طبقه 4 – روغنها و گريسهاي صنعتي؛ روانكنندهها، تركيبات گردگيري، مرطوب كردن و جذب رطوبت؛ انواع سوخت (شامل سوخت موتور) و مواد روشنايي؛ انواع شمع و فتيله چراغ. طبقه 3 – تركيبات سفيدكننده و ساير مواد مخصوص شستشوي لباس؛ مواد مخصوص تميز كردن، براق كردن، لكهگيري و سائيدن؛ صابون؛ عطريات، روغنهاي اسانس، مواد آرايشي؛ لوسيونهاي مو؛ گرد و خمير دندان. طبقه 2 – رنگ، روغن؛ جلا؛ لاك؛ موادضدرنگ زدگي و جلوگيري كننده از فاسد شدن چوب؛ مواد رنگي؛ مواد تثبيت رنگ، رزين يا صمغهاي خام طبيعي؛ فلزات به صورت پودر يا ورق براي نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان.
همان طور که گفته شد ثبت برند و برند سازی اولین گام برای تبلیغات و معرفی شرکت به جامعه است پس از مهم ترین نکات برای جذب مشتری و ایجاد بازاری مناسب برای عرضه برند است. پس از تشکیل پرونده و ارجاع آن به سازمان اداره مالکیت ممکن است سه حالت برای پرونده و درخواست شما پیش بیاید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. هزینه ثبت اولیه پرونده که بر طبق تعداد طبقات متفاوت می باشد از 24 هزار تومان برای یک طبقه و به ازای هر طبقه بیشتر این هزینه بیشتر پیگیری ثبت تغییرات شرکت می شود. ثبت برند باعث جلوگیری از کپی کاری و سواستفاده های احتمالی از شهرت و اعتبار نام تجاری شما خواهد شد. زمانی که شخص یا شرکتی از برند شما برای نام گذاری محصولاتش استفاده نمایند آنگاه شما بنا بر قوانین برند در کشور می توانید آن مجموعه را موظف به تغییر نام و بابت این تخطی مجازات نمایید. امروزه بیشتر صاحبین کسب و کار برای خود برند داشته اند که به ندرت اسمی پیدا می شود که قبلا ثبت نشده باشد و باید به اسم های خاص و جدید رو آورد.
تأثیر ثبت برند پستی بر موفقیت شرکت پست
و یا خدماتی مثل مدیریت مالی، بیمه، ساختمانسازی، مخابرات، آموزش و پرورش،… ثبت علائم تجاری تنها در مواردی که الزام از طرف قانون وجود داشته باشد اجباری است، در غیر این صورت کاملاً اختیاری می باشد. اما در کل تاجران و تولید کنندگان برای اینکه فعالیت خود را قانونی نموده و برای آن از طرف دولت درخواست حمایت کنند اقدام به ثبت برند می نمایند. با توجه به متقاضی بودن ثبت علامت تجاری می بایست قبل از ثبت اظهارنامه نسبت به تکمیل مدارک اقدام کرده تا در زمان ثبت اظهارنامه به مشکل بر نخورید. با توجه به متقاضی ثبت علامت تجاری ابتدا می بایست نسبت به ثبت نام های سامانه مالکیت معنوی اقدام و احراز هویت های ابلاغ شده را انجام دهید.
این کار باعث می شود دیگران نتوانند از اقدامات خلاقانه شما در معرفی یک اسباب بازی خاص با کیفیت مطلوب سوء استفاده کننده و با نام تجاری شما منافع خاصی به دست آورند. ثبت برند زعفران به دلیل این که یکی از محصولات مهم صادراتی در کشور ما محسوب می شود، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. از طرف دیگر، کشورهای دیگر مانند افریقا و چین چند سالی است دست به کشت زعفران زده اند و همین مسئله موجب می شود که تولیدکنندگان زعفران در کشور ما اهمیت بیشتری به محصولات خود و وارد کردن آن به بازار جهانی بدهند.
- ابتدا استعلام نمایید عین یا شبیه برندی که قصد ثبت آن را دارید قبلاً در همان طبقه ثبت شده است یا خیر.
- این تلاش برای شناخته شدن می تواند با روش هایی چون افزایش کیفیت محصول، بالا بردن سطح خدمات، بازاریابی موثر و تبلیغات گسترده میسر شود.
- در اینجا در 11 مرحله ما تمامی مراحل ثبت برند را برای شما خیلی واضح توضیح می دهیم.
- قانون ثبت برند و ثبت علامت تجاری با تنظیم و استفاده مناسب از علامت های تجاری، این اهداف را به پیش میبرد.
- هر برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند.
بعد از ارائه سند پرداخت هزینه اظهارنامه، برای انتشار یک اعلامیه در روزنامه اقدام کنید. در موسسه ما در صورت درخواست متقاضی، امکان ثبت برند (از جمله ثبت برند پوشاک) بصورت کاملاً تضمینی وجود داره. میخواستم بدونم برای ثبت برند در زمینه کنسرو تن ماهی باید ثبت برند تجاری از کجا و کدوم سازمانها مجوز فعالیت بگیرم ممنونم جواب بدین. در صورتی که پاسخ هر کدام از موارد بالا مثبت هست، باید از طریق مراجعه به مراجع قانونی و از طریق ارائه دادخواست یا شکوائیه (بسته به مورد) و پیگیری مورد، از حقوق قانونی خودتون دفاع کنید.
در ابتدای اقدام به ثبت برند اظهارنامه ای تکمیل می شود که اعتبار برند ثبت شده از تاریخ تکمیل آن آغاز می شود و تا 10 سال ادامه دارد. به طور مثلا برای ثبت برن شرکتی، اساسنامه شرکت در صورتی که موضوع فعالیتتان مرتبط باشد همراه با یک مجوز فعالیت مورد تایید است که این مجوز می تواند جواز تاسیسی باشد که 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد. با مراجعه مجدد به سامانه مالکیت معنوی می توانید با وارد کردن اطلاعات فرم، نام کاربری و پسورد خود را دریافت کنید. در مورد اظهارنامه های ثبت علایم تجاری که به علت مشابهت در نام در طبقه درخواستی مردود اعلام شده اند چه راهکاری برای ثبت علامت پیشنهاد میفرمایید ؟ بعضی از علایم درخواستی جهت ثبت دارای سه کاراکتر (حرف) بوده و ایجاد مشابهت اجتناب ناپذیر مینماید. مثلا اگر می خواهید برندی را در حوزه مواد غذایی ثبت کنید، میبایست جواز کسب یا جواز تاسیس کارخانه مواد غذایی داشته باشید.
پس هرچه سریع تر اقدامات ثبت برند خود را شروع کنید به اهداف بلند مدت خود در حرفه تان نزدیک تر می شوید. بعد از مدتی هم در حوزه بین الملل سازمان جهانی مالکیت معنوی برای حمایت از برند های بین المللی ایجاد شد. اگر سی روز بعد از چاپ این آگهی هیچ گونه اعتراضی از سمت کسی مطرح نشد اداره ثبت، برند شما را ثبت کرده و در نهایت نیز گواهی آن برای شما فرستاده خواهد شد. از طریق این لینک می تونین تمامی هزینه ها و تعرفه ثبت برند رو مشاهده کنید. مهم ترین شرط برای ثبت برند فوری، عدم شباهت برند به برند های ثبت شده قبلی است.
کار دانشجوئی همراه با تحصیل در اروپا
که 6 ماه قبل از تاریخ 10 سال آن باید علامت را برای 10سال دیگر تمدید کرد . عین علامتی که پیش از این به نام شخص یا شرکت دیگری ثبت شده باشد و یا شخص دیگری قبلا تقاضای ثبت داده و تاریخ تقاضای آن فرد مقدم باشد و یا دارای حق تقدم ثبت باشد. علامت یا نام تجاری که عینا یا به شکلی گمراه کننده مشابه یا ترجمه علامت یا ثبت شرکت نام تجاری برای همان نوع کالا ، خددمات و طبقه ، اما متعلق به موسسه یا فرد دیگری باشد. محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند تایید می شود. شباهت برند مورد نظر از نظر علائم، رنگ و خطوط با برند دیگر؛ طوری که سبب اشتباه در مصرف کننده و مشتریان شود.