در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفتزده میکند چراکه در بیشتر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند. البته سایتهایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمتها مفید باشند اما خیلی نباید روی آنها متمرکز شوید. هرچند ممکن ثبت برند است ترجمهی اسامی پیشنهادیشان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد. تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگیهایی را باید داشته باشد. در ادامهی کار سعی میکنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت را بررسی کنیم. البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبانتان آشناست.
برای انتخاب نام هایی که ریشه فارسی نداشته باشند و لاتین باشند ملزم به ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی به همراه جواز مربوطه خواهید بود . توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا و شکیل برای برند بسیار حائز اهمیت است. به جای جست و جو در بین نام ها و یا خلق نام جدید به راحتی می توانید نام مالک برند را بدین منظور انتخاب کنید. البته این نام نباید بسیار عمومی باشد زیرا در این صورت محبوبیت خود را از دست می دهد و چندان جلب توجه نمی کند.
افتخار موسسه حقوقی دادمهر همکاری با بزرگترین هلدینگ ها و شرکت ها و برترین برندها در ایران و سایر کشورها می باشد. برای این کار باید به سایت ثبت علائم تغییرات شرکت تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نامهای تجاری در دسترس هستند. حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید!
انتخاب اسم برند مناسب می تواند باعث ایجاد علاقه و حس مثبت در مخاطب یا مشتری شود و همین امر، باعث تحسین شما در ذهن خواهد شد. همچنین انتخاب اسم برند زیبا و متمایز باعث ایجاد حس علاقه در مشتریان شما خواهد شد. به خاطر همین تحسین و انتخاب نام مناسب برای برند، شما ماندگارتر و با اصالت تر خواهید شد. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند.
برای اطلاعات بیشتر لطفاً به صفحهی ثبت نام مراجعه کنید. اعتبار را میتوانید به صورت ماهیانه (۷۴ هزار تومان)، فصلی (۱۹۰ هزار تومان)، نیمسال (۳۴۵ هزار تومان) و یکساله (۵۸۵ هزار تومان) بخرید. شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. اما به چیزی در حدود نصف درسهای متمم دسترسی خواهید داشت.
مشاوره تعیین نام برند
برندهایی مثل تپسی اپلیکیشن تاکسییاب نیز همین گزینه را به کار گرفتهاند. زیروتن، لباس کودکان بین 0 تا 10 سال نیز فقط از اعداد کمک گرفته است. نمونه آپ برگرفته از آسان پرداخت و نزاجا برگرفته از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. سرواژههایی که در کنار هم یک نام صدادار را میسازند، گاهی با معنی و گاهی هم بدون معنی خاصی! اما به هر صورت این نام صدادار بوده و قابلیت برند شدن دارد. اما پیشنهاد میکنم تا پیش از این که این مقاله را کامل بخوانید، تصمیمی جدی در این باره اتخاذ ننمایید.
- هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری میتواند اسم برندتان را صاحب شود.
- برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد.
- فروشگاه آنلاین شما هم میتواند سود زیادی برایتان داشته باشد.
- برای انتخاب اسم برای برند می توان به جلوه های بصری و ذهنی یک ویژگی خاص در محصول اشاره کرد تا بتوان با تکیه به آن ایده های نو را در انتخاب اسم برند در ذهن تداعی کنید .
- شما هیچ وقت نمیتوانید اسمی که قبلا انتخاب شده و به ثبت رسیده است را انتخاب کنید.
یعنی هر کسی بهراحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر میخواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری مندرآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). اسم برند باید با ارزشهای بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنها ارتباط برقرار کند. مشاوره در قبل از انتخاب نام باید اطلاعات کافی در خصوص محصولات و خدمات ، تاریخچه شرکت ، استراتژی بازاریابی ( بازارهدف و جایگاه برند ) داشته باشد. مشاور باید در خصوص نامهای مد نظر به صورت درون سازمانی و برون سازمانی تحقیقات مناسبی انجام دهد .
دست کم گرفتن اسامی کوتاه در نامگذاری برند
هم چنین می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان مجرب در انتخاب و نام گزاری اسامی منتخب و خاص برای برند گام برداشته و با در نظر داشتن موارد فوق اسم خاص و انحصاری برای برند خود انتخاب کنید . در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود . از جمله آن نکات می توان به جستجوی الهامات و مواردی خاص که در پیرامون یک برند و ارائه محصول به بازار وجود دارد اشاره کرد . کلماتی در زندگی روزمره ما وجود دارند که امکان دارد بارها از آن ها در طول روز استفاده شود . خبر خوب اینِ که ایران ما منبع غنی از افسانه و اسطورههاست.
تیم آران متشکل از پرسنل و کارکنان مجرب و زبده و متخصص در تمامی حوزه های تبلیغات آفلاین و آنلاین است. کارشناسان و متخصصین استراتژی برندینگ آران آماده ارائه خدمات برندسازی اصولی هستند. در این تحقیق، میتوانیم ارزیابی کنیم کدام اسم، موقعیت و شخصیت برند ما را بهتر نشان میدهد و همچنین مواردی همچون قابل فهم بودن و شفافیت اسامی انتخابشده را هم در نظر بگیریم.
برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید . دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام. من کارشناس طراحی ثبت شرکت و چاپ پارچه هستم و قصد دارم در اینستا و.. اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه.. میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه..