دریافت سریع کد اقتصادی و کد مالیاتی شرکت طبق قوانین سال 1400

اگر بخواهید در مزایده و یا مناقصات شرکت نمایید بدون داشتن کد اقتصادی امکان‌پذیر نیست. رونوشت برگه پرداخت هزینه صدور کد که به حساب امور مالیاتی در بانک ملی واریز شود. گرفتن گواهی امضاء از دفترخانه اسناد رسمی و تحویل آن همراه با دیگر مدارک به اداره دارایی . در این مرحله در صورت نبود مشکل، شماره اقتصادی جدید صادر می‌گردد. فروشندگان مکلفند اصل فرم شماره اقتصادی طرف مورد معامله را رویت نموده و با مشخصات ابرازی از حیث صحت مطابقت نمایند . اشخاص حقیقی که به فعالیت تحقیق و یا مشاوره فنی اشتغال دارند از جمله اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی .

  • از مالیات مستقیم در هنگام تشکیل پرونده می بایست پرداخت شود که در صورت عدم پرداخت تا یک ماه بعد از ثبت شرکت یا افزایش سرمایه مشمول جرمیه دیرکرد میگردد .
  • همچنین قوانین معافیت مالیاتی شامل اشخاصی که کد اقتصادی ندارند نمی شود.
  • در صورت هماهنگی با خدمات ماشینی کارت اشخاص حقوقی بصورت لیزری صادر خواهد شد.
  • پس از تکمیل اطلاعات اولیه، پاکت پستی به آدرسی که توسط مودی در سایت قید شده ارسال خواهد شد و در این مرحله با وارد کردن کد ارسالی در بخش مربوطه و تایید نهایی وارد مرحله بعدی خواهید شد.

کارت بازرگانی برای فعالیت های اقتصادی مانند صادرات کالا، واردات کالا، ترخیص کالا از گمرک استفاده می شود. برای دریافت کارت بازرگانی، هر ثبت شرکت یک از اشخاص حقیقی یا حقوقی باید دارای ویژگی های مشخصی باشند. یکی از مهم ترین شرایط، برای دریافت کارت بازرگانی وجود کد اقتصادی می باشد.

جهت عقد قرارداد با موسسات دولتی، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی (کدمالیاتی) ضروری است. بعد از دریافت نام کاربری، مجدداً وارد سایت شده و اطلاعات موردنظر را براساس مدارک خواسته شده کامل و سپس ذخیره نمایید و در پایان منتظر دریافت کد اقتصادی باشید. جهت شرکت در مزایده و مناقصات نیاز به قرار گرفتن شرکت خود در رتبه‌بندی مناسب دارید و برای کسب رتبه‌بندی نیز نیاز به اخذ کد اقتصادی خواهید داشت. در واقع شرکت در مناقصات و مزایدات و کسب سود از آن وابسته به داشتن کد اقتصادی شرکت است.

برای کسب اطلاع از وضعیت ثبت‌نامی کد اقتصادی خود، با انتخاب گزینه پیگیری سریع وضعیت ثبت‌نام کد اقتصادی و با واردکردن رمز و کد کاربری خود از آخرین وضعیت کد اقتصادی مطلع شوید و در صورت اخطار یا اعلام خطا نسبت به رفع آن اقدام کنید. سپس در پنجره باز شده متن سامانه ثبت‌نام کد اقتصادی را انتخاب کنید و مطابق اطلاعات خواسته شده و طبق اسناد و مدارک ثبتی آن را تکمیل و ذخیره کنید. برای تکمیل ثبت‌نام در سایت سازمان مالیاتی باید یک شماره حساب از شرکت، یا شماره حساب یکی از صاحبان دارای حق امضاء شرکت و یا شماره حساب مشترک از اعضاء ارائه گردد. ارائه کپی برابر با اصل از کلیه مدارک شرکت که شامل شرکتنامه، اساسنامه، تقاضانامه، صورتجلسه هیئت مدیره، صورتجلسه مجمع عمومی مربوط به مؤسسین شرکت، روزنامه رسمی از تأسیس شرکت و همچنین روزنامه رسمی از چاپ تغییرات شرکت است. به طور حتم زمانی خواهد رسید که احتیاج به بستن قراردادی مهم با شرکت‌های بزرگ خواهید داشت.

آن ها با توجه به دانش و تجربه خود در مورد این شناسه، اطلاعات لازم را دارند. در نتیجه، به دلیل وجود اطلاعات کامل، مشاوران کار ثبت نام کد یا شماره اقتصادی را به سرعت انجام می دهند. استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی از کد اقتصادی سایر شرکت ها خلاف قوانین بوده و تعلق مالیاتی متوجه شخصی می گردد که کد اقتصادیبه او تعلق دارد.

پس از دریافت رمز و کد کاربری مراحل 1 و 2 را دوباره تکرار کنید و بعد مرحله 7 را انجام دهید. بعد وارد کردن اطلاعات اولیه، 7 روز برای تایید اطلاعات خود فرصت دارید. دقت داشته باشید اگر در ثبت برند تجاری بازه زمانی 7 روز برای تایید اطلاعات خود اقدام نکنید، پرونده شما به صورت اتوماتیک حذف می‌شود. چنانچه متقاضی قبلاً کارت اقتصادی داشته ملزم به ارائه تصویر آن یا فیش کامپیوتری نیز هست.

پس از تایید سر ممیزی حوزه مالیاتی فرم اطلاعات هویتی را در دفتر اندیکاتور حوزه ثبت نموده و آخرین قسمت آن را پس از مهر و امضا ، بعنوان رسیدمودی ، به وی تسلیم نماید . در صورتی که محل فعالیت تحاری بصورت اجاره نامه عادی تنظیم شده باشد . اجاره نامه مذکور باید جداگانه از طرف سر ممیزی تحت عنوان ” محل مندرج در اجاره نامه یک محل تجاری و محل فعالیت مودی می باشد و با نشانی مودی در پرونده مالیاتی مربوطه مطابقت دارد ” ، مهر و امضا گردد. مهم ترین کاربرد کد اقتصادی، شناسایی واحد اقتصادی در حوزه مالیاتی و کمک به تشخیص عمللکرد مالی آنها است. از آنجا که نظارت بر فعالیت های اقتصادی مستلزم شناسایی فعالین این عرصه است به روشنی می توان دریافت که اخذ آن برای فعالین اقتصادی الزامی بوده و بنا به یک تعریف می تواند به عنوان مجوز قانونی انجام فعالیت اقتصادی تلقی گردد.

از دیگر مزایای کد اقتصادی کسب مجوز برای فعالیت های تجارتی و پرداخت حقوق دولت در قالب مالیات و جلوگیری از رقابت ها و تلاش های ناسالم است. شرکتها برای انجام فعالیت های تجاری مثل صادرات و واردات و تولید و پخش کالاهایشان و دیگر موارد تجاری نیاز دارند که حتما این کد اقتصادی را داشته باشند . در این بخش مدارک و مراحل لازم جهت اخذ شماره اقتصادی را عنوان می داریم . افراد حقیقی که به ساخت و پخش کالا، مونتاژ و نیز کارهای خدماتی اشتغال دارند و دارای جواز کسب‌ وکار از مراجع مربوطه یا دارای محلی برای فعالیت تجاری می باشند. کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید ، مونتاژ ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و همچنین کارهای خدماتی اشتغال دارند . _ از دیگر مزایای کد اقتصادی کسب مجوز برای فعالیت های تجارتی و پرداخت حقوق دولت در قالب مالیات و جلوگیری از رقابتها و تلاشهای ناسالم است.

ثبت کاف

۶- مراجعه به واحد مالیاتی و دریافت کد واحد مالیاتی ارزش افزوده. ۳- مراجعه حضوری به کد واحد مالیاتی و مسئول پرونده و دریافت اطلاعات مربوط به پرونده مانند کد اقتصادی ، کلاسه پرنده و…. برای پیش ثبت نام لازم است اطلاعات شناسه ملی شرکت را وارد کنید و برای داشتن این اطلاعات سایت ثبت اسناد و املاک قوه قضائیه پیگیری ثبت تغییرات شرکت به شما کمک خواهد کرد. پس از انجام این مرحله پیامی از سایت مبنی بر تایید نهایی اطلاعات دریافت خواهید کرد. برای دریافت کد مالیاتی شما ابتدا باید در سامانه کد رهگیری مالیاتی به آدرس وارد شده و ثبت نام خود را به صورت رایگان انجام دهید. برای ثبت نام لازم است گزینه ثبت نام الکترونیک را انتخاب کنید.

دریافت کد اقتصادی

وجود هرگونه عدم تطابق، توسط پیامک به اطلاع فرد خواهد رسید تا در اسرع وقت نسبت به تصحیح اطاعات وارده اقدام نماید. البته لازم به یادآوری است که در صورت عدم تایید اطلاعات تا هفت روز، پرونده به طور خودکار حذف شده و کد ارسال شده غیر قابل استفاده خواهد بود. سپس فرم های تکمیل شده را به همراه مدارک زیر به واحد مربوطه تحویل و در مرحله بعد نسبت به پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیکی اقدام نماید. تمامی افراد حقوقی و حقیقی که در حیطه های مونتاژ، واردات و صادرات، تولید و توزیع هر گونه کالا و نیز موارد خدماتی مشغول به کار هستند. تمامی اشخاص حقوقی که در زمینه ی تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالاها و امور خدماتی فعالیت دارند.

مدت زمان تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی

قدم بعدی پس از ثبت شرکت یا موسسه، تشکیل پرونده مالیاتی برای اخذ کد اقتصادی می باشد. بدون اخذ کد اقتصادی شرکت یا موسسه ثبت شده قادر به بستن قرار داد و فعالیت نمی باشد. این مدارک پس از ثبت، تحویل اداره نظارت و پیگیری شده و پس از اقدامات قانونی، مدارک به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی، ارسال و به اداره شماره اقتصادی ارسال می‌شود. شما می‌توانید با داشتن شناسه ملی هم کد یا شماره اقتصادی دریافت کنید. فقط باید بدانید که شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی که کسب و کارشان مشمول مالیات است تعلق می‌گیرد ولی شناسه ملی فقط به اشخاص حقوقی تعلق می‌گیرد. هر شرکت یا موسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تاسیس آن در روزنامه رسمی منتشر گردید، باید حداکثر ظرف ۲ ماه در اداره مالیات حوزه ای که به آدرس شرکت یا موسسه مرتبط است، تشکیل پرونده داده و نسبت ثبت نام کد اقتصادی ​اقدام نماید.

تعریف کد اقتصادی

لیکن شما می توانید جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص هزینه و تعرفه اخذ کد اقتصادی با ما تماس حاصل نمایید. جهت طی مراحل مربوط به اخذ کد اقتصادی و همچنین دریافت راهنمایی باشرکت خدمات مالی و مالیاتیآینده سازان فراز کام و مشاوران خبره این شرکتتماس حاصل نمایید. پس از انجام دادن این مراحل ، نامه ای مربوط به نام کاربری و رمز ورود توسط سازمان امور مالیاتی برای شخص متقاضی دریافت کد اقتصای ارسال می شود . مطابق مطالب گفته شده به این نتیجه می رسیم که شرکت هایی که کد اقتصادی خود را گرفته و مراحل تشکیل پرونده مالیاتی را پشت سر گداشته اند، خواهند توانست فعالیت افتصادی شان را آغاز کنند . اگر به تازگی شرکتی تاسیس کرده اید هر چه زودتر نسبت به دریافت کد اقتصادی شرکت خود اقدام نمایید تا مشمول جریمه های سنگین مالیاتی نشوید. برای پیگیری کد اقتصادی باید به سامانه کد اقتصادی مراجعه نموده و گزینه پیگیری سریع وضعیت ثبت نام کد اقتصادی را انتخاب نمایید و از آخرین وضعیت دریافت کد اقتصادی خود مطلع گردید.