اقدامات لازم جهت ثبت علامت تجاری فوم

نقش برند در ایجاد هویت و اعتماد مشتریان ارزیابی گردد و تمامی ارتباطات به توسعه شرکت و تصویر ذهنی برند منجر می گردد. حفظ شهرت برند یک اولویت اساسی می باشد زیرا یکی از ارزشمندترین دارایی یک شرکت می باشد. نقش اصلی در ایجاد هویت یک شرکت و رساندن آن به جایگاه ویژه اقتصادی بازار، ساختار متفاوت برند می باشد. عنصر موفقیت یک خلق ساختار برند منسجم و هماهنگی در تمام سطوح می باشد .تمرکز محدودی بر برند در یک کمپانی و ثبت ساختار در بازارهای جهانی اعم این مورد است .

  • مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
  • وی می‌تواند هزینه مذکور را در جزء خسارت از محکوم‌علیه مطالبه نماید.
  • اسم و اقامتگاه و تابعیت صاحب علامت و مرکز اصلی موسسه او و اسم و اقامتگاه وکیل او در تهران در صورتی که اظهارنامه توسط وکیل داده شده باشد .

در توضیح این مرحله باید بدانید که اگر قبلا برند خود را در کشور دیگری ثبت کرده باشید، می‌توانید زمان ثبت آن در ایران را تا ۶ ماه به عقب برگردانید. در این صورت حتی اگر فردی، ۵ ماه و ۲۹ روز پیش، درخواست ثبت این برند را داده باشد، در صورت تایید مدارک تقدم شما، برند به نام شما ثبت خواهد شد. ثبت برند لاتین یعنی می توانید لوگو و یا برند خود را یا به صورت فارسی و یا لاتین ثبت کنید، اما اگر می خواهید به صورت لاتین برند شما به ثبت برسد می بایست کارت بازرگانی و عضویت در اتاق بازرگانی را به ثبت رسانیده باشید، پس جهت مشاوره در این زمینه می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید. طراحی لوگوی زیبا اعتبار زیادی به کسب ثبت شرکت و کار شما می بخشد و می توانید از این نشان تجاری در وب سایت و یا کانال تجاری خود استفاده کنید و بدین وسیله اعتماد مشتریان را به سمت خود جذب کنید. پس ثبت لوگو یکی از مهم ترین مراحل ثبت نشان تجاری به حساب می آید و می بایست در این زمینه با دقت کافی گام بردارید.بعد از کلیه این کارها اکنون نوبت تبلیغات کسب و کار شماست. ثبت نام تجاری یا همان ثبت برند از راه دور و با سامانه الکترونیکی انجام می شود به جز مرحله آخر آن که تاجر برای ایجاد یک پرونده فیزیکی، یک کپی از اسنادی که قبلا در سامانه بارگذاری کرده، به اداره مالکیت معنوی می برد و بعد از کامل شدن پرونده، مدارک ثبت شدن نام تجاری خود را به دست می آورد.

اظهارنامه مذکور به منظور بررسی قابلیت ثبت به کارشناسان و مدیر اداره علایم تجاری ارجاع داده می شود و نهایتا با تایید مسیولین مربوطه، آگهی در دو نوبت در روزنامه رسمی چاپ و پس از پرداخت هزینه ها، گواهی ثبت برند و علامت چاپ می گردد. در صورتی‌که در این مرحله اعتراضی نشده باشد کارشناس پرونده‌ی شما بلامانع بودن را باز از طریق ایمیل به متقاضی ابلاغ می‌کند و اعلام می‫کند که بسته به نوع علامت مبلغی را تحت عنوان «حق‌الثبت» به صورت اینترنتی پرداخت کنید. در این مرحله است که شخص متقاضی باید حق‌الثبت را از طریق آیکن مربوطه در قسمت ثبت انواع درخواست (پرداخت حق الثبت) انتخاب و پرداخت کند . تقریبا پس از چهار یا پنج روز اداری، نامه‌ی آگهی رسمی در پرونده قرار می‫گیرد که متقاضی ثبت مانند قبل باید به سایت روزنامه رسمی مراجعه کند و برای بار دوم هزینه‌ی آگهی را بپردازد تا ظرف پنج روز علامت وی آگهی شود که به آن آگهی نوبت دوم گفته می‫شود. واژه‌های عمومی یا ملی باشند مثل میز، یا واژ‌ه‌هایی که برای مصرف‌کننده ایجاد گمراهی نماید به طوری که مشابه علامت ثبت شده دیگری باشد و حقوق مصرف کننده را از بین ببرد یا ترجمه‌ی علامت او باشد، علامتی که مخالف نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد، عین یا تقلید نشان و پرچم مملکتی باشد . لازم به توضیح است استفاده از اسامی عمومی به صورت ترکیبی مشکلی ایجاد نمی‌کند، فقط حق انحصاری نسبت به آن نام عمومی ایجاد نمی‌کند.

طلای سیاه در آستانه ورود به کانال 86 دلاری

که به مرور زمان فعالان اقتصادی برای ماندگاری محصولات تولیدی خود در بازار رقابتی مجبور به استفاده از علایمی شدند که مصرف کنندگان از طریق آن بتوانند کالا وخدمات آنهارا تشخیص دهند. پس از ثبت مادرید با قرار گرفتن علامت مخصوص R در بالای نام تجاری،اعتبار بین المللی برای برند به دست خواهد آمد. برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن ،شنیدن،حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت ذهنی صفات و ویژگی های ان را در ذهن و قلب خود تداعی میکند.

آیا جهت ثبت برند داشتن شرکت الزامی است؟

علامت تجاری وجهه خاصی به شرکتها و کسب و کارها و تولید کنندگان می دهد. در قرارداد نمایندگی،علامت تجاری یکی از مهم ترین مواردی است که حتما باید ذکر گردد. شرکت موظف است ظرف دو هفته نسبت به انعقاد قرارداد با کارگزار منتخب اقدام نماید.

مرجع ثبت چنانچه پس از بررسي، ايرادات و نواقصي را در اظهارنامه و ضمائم آن مشاهده نمايد، مراتب را به صورت مكتوب و با قيد جزييات به متقاضي ابلاغ مي‌كند تا ظرف مهلت مقرر اقدام به رفع نقص نمايد. اين مدت با درخواست صاحب علامت براي دوره‌هاي متوالي ده ساله با پرداخت هزينه مربوطه ، قابل تمديد است‌. يك مدت زمان ارفاقي برابر با شش ماه كه از زمان پايان اعتبار علامت شروع مي‌شود، براي پرداخت هزينه تمديد، به همراه پرداخت جريمه تأخير برای تمدید علامت منقضی شده درنظر گرفته مي‌شود. با ثبت علامت تجاری، مجوز استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منشا مستقیم درآمد از محل حق امتیازها هستند.

انتخاب رنگ مناسب که به حوزه کاری شما بیاید یکی از مهم ترین گام های مربوط به ثبت برندینگ به حساب می آید. به فرض مثال اگر در حوزه چرم کار می کنید از رنگ قهوه ای، اگر در حوزه لبنیات از رنگ سفید و یا اگر در حوزه زعفران از رنگ نارنجی و به همین ترتیب. رنگ برند شما باید نشان دهنده حوزه فعالیت شما باشد، پس در هنگام ثبت لوگو و نشان تجاری به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. در شرایط ثبت برند و ثبت علامت زمانی موثر است که شما دارای روابط عمومی بالا در ارتباط با مشتریان باشید . می توانید با پیگیری های مداوم در ارتباط با مشتریان خود آن ها را به سیستم و کسب و کار خود وفادار سازید و از این طریق مشتری های وفادار و همیشگی خود را بیشتر کنید، هم چنین کلیه این مشتریان که به شما اعتماد کرده برای شما مشتری دیگر به همراه خواهند آورد و این مساله می تواند سود شما را دوچندان کند.

حداکثر ۲ الی ۳ ماه طول می کشد تا مدارک برند شما رسیدگی شود و نتیجه را در سایت اعلام نمایند. سپس تشکیل پرونده توسط وکیل انجام می شود و مبالغ واریزی به موکل اعلام می گردد. در صورتی که موسس شرکت دارای کارت بازرگانی باشد که از حروف لاتین نوشته شده باشد ارائه کپی از آن الزامی است. چنانچه براساس اطلاعيه واصله از دفتر بین المللی، ایران به عنوان یکی از کشورهای تعیین شده در اظهارنامه ثبت بین‌المللی باشد، مرجع ثبت ضمن رعايت تشريفات مقرر در موافقت‌نامه و پروتكل مادريد، اظهارنامه مذكور را طبق قانون و اين آيين‌نامه از لحاظ ماهوي مورد بررسي قرار مي‌دهد. بررسي تغييرات بعدي علامت پذيرفته شده نيز مشمول همين ترتيبات است. تبصره – ابطال بخشي از علامت يا ابطال ثبت علامت نسبت به بعضي از كالاها و یا خدمات ثبت شده نیز مطابق مقررات همين فصل به عمل می‌آید.