اسم برند و تمام آنچه درباره انتخاب اسم برند کسب و کارتان باید بدانید

سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. در حال حاضر می‌توانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسم‌ها را تست کنید. صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدف‌مند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شده‌اند. در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید.

برند هایی مثل apple، جگوار، عقاب، ردبول مثال ‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌ زمان یک تصویر واضح از آن ‌ها در ذهن شکل می ‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی ‌های بصری باز است. شاید باورتان نشود اما خیلی‌ ها هستند که فقط به دلیل انتخاب یک اسم مناسب، پول زیادی ثبت تغییرات شرکت درآورده ‌اند. مثلا یک هندی برای جلب مشتری اسم مغازه خود را کرونا مال گذاشته است. این کار او نه تنها در مدت کم توانست مشریانش را چند برابر کند، بلکه در روزنامه ‌ها و اخبار هم در مورد این مغازه حسابی صحبت شد. یا مثلا مغازه دیگری در هند قبل از شیوع ویروس کووید-19 اسمش کرونا بود.

در پاسخ باید بگوییم که می توان این کار را انجام داد، اما ثبت نکردن برند عواقب بدی را برای شما به دنبال خواهد داشت. در نهایت باید بگوییم که در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که اطلاعات کاملی را در رابطه با ثبت برند چرم بیان کنیم. اما نگران نباشید، برای رفع ابهام این سوال پاسخ مناسبی را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه فاکتورهای موثر به هزینه ثبت یک برند چرم را توضیح خواهیم داد. بعد از این کار لازم است که نام مناسبی را برای برند خود انتخاب کنید که در مطالب بالا در رابطه با انتخاب نام اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار داده ایم.

  • درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و online یا world در انتها اضافه نمایید.
  • در ادامه ما چند نکته برای داشتن انتخاب بهتر و همچنین چگونگی یافتن یک نام جذاب برای برند آورده شده است.
  • برای پیشنهاد اسامی بیشتر به لیست های بالا مراجعه کنید.

من هم سال‌ها پیش که فروشگاه لوازم خانگی‌ام را راه‌اندازی کردم، دقیقا با چنین … همه این صفات به علاوه تصویری‌بودن و استفاده از اسم این برند، برای یک … Dec 28, 2015 — انتخاب نام برند اسم تجاری نام شرکت نام تجاری نام محصول نام خدمت BrandName فرایند انتخاب نام تجاری مشاوره برندینگ سپرده می‌شود.اسم برای برند … متوجه باشید که آنچه از اسم اصلی شرکت مهم‌تر است، مشهور کردن نام برند شماست.

به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند حرف مردم مهم‌تر است. زیرا یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی همان بازاریابی دهان‌به‌دهان یا بازاریابی شفاهی است. به عنوان مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید که با اسم تجاری «پپسی کو» به ثبت رسیده است ولی اسم برند آن در اذهان عمومی همان «پپسی» است. از کلمات اختصاری برای نام‌گذاری برند از زمان پیدایش برندسازی استفاده شده است. برندی مانند “آی بی ام” چیزی بیش از یک سری حروف بزرگ نامرتبط نیستند.

ساخت ربات تلگرام فروشگاهی، به سادگی خوردن یک فنجان چای!

این کار می‌تواند به‌تنهایی ضربه‌ای به برند و شرکت شما برند که سال‌ها درگیر آن باشید. استفاده از نام مناسب شرکت می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش ‌از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد. پس بهتر است اسمی که انتخاب می‌کنید ویژگی‌های ثبت شرکت در تهران یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید. به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکت‌ها و برندها در ادامه‌ی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شده‌اند. درحقیقت هزینه‌های برندسازی مجدد برای یک نام و نشان جدید بسیار زیاد است.

اگر برای کسب‌وکار اینترنتی‌تان نام انتخاب می‌کنید، حتماً باید از آزاد بودن دامنۀ آن مطلع شوید. دامنه به عبارتی آدرس سایت شماست که مشتریان با آن شما را پیدا خواهند کرد. شما باید نامی را انتخاب کنید که متمایز از آن‌ها باشد و در ذهن سبقت بگیرد. مثلاً من خودم one thousand تا لباس‌فروشی با نام پرنس و پرنسس می‌شناسم؛ پس این نام اصلاً برای فروشگاه پوشاک خوب نیست و بهتر است اسم خلاقانه و جدیدتری پیدا کنم.

لیست اسامی خاص برای برند اسامی لوکس و خلاقانه

نام برند می‌تواند بیانگر احساساتی مانند انرژی زیاد (ردبول)، آرامش و لطافت (پتوی نرمینه)، توجه به سنت‌ها (روسری تاج‌محل)، زنانگی (روبان)، نوشتن (وردپرس) و … باشد. این حس با توجه به هویت برندتان قابل شناسایی است و بعداً هم باید در تبلیغات و بازاریابی‌تان نمود پیدا کند. شما هم با انتخاب درست کلمات می‌توانید تاثیرگذار باشید و شخصیت برندتان را بازتاب دهید. مثلاً Pallete نام برند رنگ مو است و می‌تواند خیلی راحت رنگ و حس آن را در ذهن مشتری تداعی کند.

راهنمای انتخاب اسم برند

اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد . برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد. اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

تا از بهترین شرکت های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی ایران به همراه قیمت روز

برخی از اسامی برندها مانند دیزنی ، نام­ های تجاری هستند که به تاریخچه ­ی شرکت با مؤسسان آن شرکت اشاره دارند. افرادی که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که داستان اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند. از دیگر ویژگی‌های تاثیر گذار نام یک برند، می‌توان به استفاده از مکان‌های شناخته شده طبیعی و یا تاریخی نام برد. شما می‌توانید از کلماتی مانند هیمالیا، آمازون، تخت جمشید و هر مکان طبیعی و تاریخی شناخته شده در انتخاب نام برند خود استفاده کنید. شما برای تبلیغات و معرفی برند و یا شرکت خود علاوه بر نام برند، به یک لوگوی مناسب نیز نیاز دارید.

جدا از سادگی، نامهای تجاری باید جالب هم باشد تا بتواند سروصدایی ایجاد کرده و مردم را به برقراری ارتباط با آن مشتاق سازد. اینکه نام تجاریتان را خیلی توصیفی و رک و راست انتخاب کنید، کنجکاوی ثبت برند لازم برای حفظ اشتیاق در مخاطب را از بین خواهد برد. در صورتی که کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشید، می توانید اسم هایی که ریشه غیر فارسی دارند انتخاب کنید.