استراتژی انتخاب نام تجاری کسب و کار

در عوض به دنبال یک داستان جذاب برای نام تجاری خود باشید! نام­ هایی که بر پایه یک داستان برند جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند. پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری ثبت تغییرات برند نظر بگیرید. طراحی سایت اختصاصیطراحی سایت اختصاصی وب رمز، بطور کاملا سفارشی بر اساس نیازمندی کارفرما انجام می‌شود و همزمان جهت برنامه رشد و توسعه کسب و کار آنلاین، مشاوره خدمات سئو سایت و تبلیغات گوگل بطور تخصصی ارائه می‌شود.

  • حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید!
  • بعضی نام ها فقط برروی کاغذ جذاب هستند اما وقتی با صدای بلند گفته می شوند، خیلی بد به نظر می رسند.
  • نام برند باید مانند بالن سبک باشد و برند یا کسب و کار شما را با خودش به بالا بکشد.
  • در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید.

اما اگر با همون حساسیت به پرورش شخصیت فرزندشون اهمیت بدن، دیگه مهم نیست اسم بچه چی انتخاب شده. بعضی وقت‌ها این جلسات، توسط فعالان کسب و کار بوده و بعضی وقت‌ها هم، مشاوران مدیریت. نام خوب باید معتبر باشد و صفات خوشایندی ثبت شرکت در تهران در آن دیده شود. به عنوان مثال دیده ام که بعضی مدیران نام هایی انتخاب می کنند که برای تولیدات خوب و با کیفیت شرکت به کار می رود ولی معنای آن ارزان است. در این صورت مشتریان راحت تر با نام شرکت ارتباط بر قرار می کنند.

نام تجاری بیش از دیدن لوگوی شما در وب سایت دیده می شود. نام تجاری شما حتما باید درخور عنوان یک شرکت باشد؛ این ارزش ها و ماموریت شماست، این همان شیوه ای است که شما با مشتریان خود رفتار می کنید، این نگاه و احساس دارایی های بصری شما است. از موارد مهم در ثبت برند ارائه مدارک معتبر می‌باشد که به دودسته شخصی و حقوقی تقسیم می‌شود که در ادامه با یکدیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتخاب اسم تجاری مناسب ، اولین گام موفقیت است

تاثیرات نام برند ها برای صنایع توسعه یافته به عنوان ساختار مهمی است که بر رفتارهای مشتریان تاثیر می گذارد. لذا بحث برند و عوامل انتخاب نام برند یکی از شاخص های مهم و تاثیر گذار حتی در سطح بین المللی است و لازم است که نگاه دقیق تری در تجزیه و تحلیل انتخاب نام برند نمود. برندگاه وب‌سایت آموزش فرآیند راه‌اندازی کسب‌وکار با روش‌های دیجیتال برندینگ تا ساخت برند است. برندگاه با همراه شما است د تا سفر ساخت برند خود را طی کنید.

انتخاب نام تجاری

تاید و کرست از محصولات این شرکت ها هستند که حتماً آن ها را شنیده اید اما نام خود شرکت آشنا نیست. انتخاب نام تجاری را برگزیند که بتوانید درباره آن ها توضیح دهید و اگر شخصی درباره نام از شما سوال پرسید ، حرفی برای گفتن داشته باشید. برای ثبت نام شرکت باید حتما به دنبال اسامی فارسی باشید که در یک از فرهنگ ها مانند دهخدا ، عمید و … باشد. البته اميدواريم با گذشت قريب به 80 سال از زمان تصويب اولين قانون راجع به علايم و اسامي تجاري، محاكمي خاص براي رسيدگي به دعاوي مالكيت‌هاي صنعتي، اختصاص يابد. دعاوي راجع به علايم و اسامي تجاري، انواع مختلفي دارد و پرداختن به همه آنها مقال و مجال ديگري مي‌طلبد.آن چه كه در ادامه خواهد آمد، صرفا دعاوي مرتبط با مقاله حاضر است.

۱۲ نام تجاری خود را مرتبط انتخاب کنید

اگر از نام های بسیار قدیمی استفاده کنند گاها ممکن است در آینده در مدرسه و یا در مراحل زندگی مورد تمسخر یا اذیت و آزار قرار گیرند. در انتها باید به چیزی حدود ۲۰ نام با پتانسیل بالا برسید. در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت برند تجاری ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید. امیدوارم با به‌کارگیری این اصول بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان برگزینید. اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید.

2- انتخاب اسماری طنزآمیز (اسم تجاری بامزه) نامناسب است. پس از آن که از تکراری و مشابه نبودن نام برند درخواستی از طریق جست و جو در سامانه علائم تجاری اطمینان حاصل کردید با مراجعه به سامانه مذکور ، اقدام به تکمیل اطلاعات و تعیین میزان سهام مالکین و … می نمایید . به عنوان نمونه برند هایی مانند اپل ، سامسونگ ، مک دونالد ، دیزنی ، گوگل و مایکروسافت جزو ده برند برتر و ارزشمند در دنیا می باشند که قیمت های قابل توجهی داشته و حتی مالکین برند های مذکور تمایلی به فروش آن ها ندارند . در صورت تغییر برند ، بدون شک جمع کثیری از مشتریان خود را از دست می دهید و به همین دلیل باید در ابتدا نامی مناسب انتخاب نمایید . اساس خرید مصرف کننده نام تجاری و اعتماد به نام تجاری است و توجه به ذهنیات مصرف کنندگان ضرورت دارد.

یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). انتخاب نام برند مهم ترین مبحث در فروش و تبلیغات یک محصول یا کالا می باشد که به پیشرفت و توسعه کسب کار شما کمک شایانی می کند . همچنین میتوانید برای انتخاب اسم شرکت به صفحه انتخاب نام شرکت مراجعه نمایید. اسمی برای برند موفق می باشد که سطح وسیعی از افکار، ایده ها و خصوصیت های را داشته باشد. نام برند علاوه بر استفاده از آهنگ نوع کلمه، با استفاده از معنی و مفهوم لغوی خود و هرگونه عاملی که در گذر زمان به نوعی با آن ترکیب شده است و در اجتماع به عنوان هویت اجتماعی شناخته شده، رشد پیدا می کند و با مصرف کننده ارتباط برقرار می نماید.

برند Tattly به دلیل اینکه در زمان شروع فعالیت، قادر به خرید دامنه tattly.com نبود، تصمیم گرفت از پسوند ly. استفاده کند و دامنه tatt.ly را خریداری کرد ولی اکنون دامنه tattly.com را تهیه کرده است. اگرچه کارشناسان موتور های جستجو معتقدند که گوگل از دامنه های ناشناخته استقبال نمی کند و در کل پیشنهاد می گردد اگر وبسایت با کیفیت و با تجربه کاربری بالایی دارید تا جای ممکن از همان دامنه com. برای برند شما قبلا خریداری شده ولی هنوز استفاده ای از آن نمی شود یا با قیمتی بالا به فروش گذاشته شده است، به هیچ وجه ناراحت و نا امید نشوید. یک پسوند خوب می باشد، این است که نسبت به سایر TLD ها رایج تر می باشد ولی این دلیل نمی شود که سایر TLD ها بی ارزش باشند. ممکن است در آینده بتوانید با گسترش کسب و کار خود دامنه com.

نام تجاری فیسبوک از دو کلمه بسیار متداول “فیس” و “بوک” تشکیل شده است و یا در نمونه ای دیگر برند “MakeMyTrip” از سه کلمه Make ،My و Trip تشکیل شده است. در نام های ترکیبی می توانید از ترکیب دو کلمه منحصر به فرد استفاده نمایید. بعنوان مثال نام برند ‘Microsoft’ از ترکیب دو کلمه “Microcomputer” به معنی ریز کامپیوتر و “software program” به معنای نرم افزار تشکیل شده است. از دل این یک خط دو تا سه کلمه اصلی یا کلیدواژه پیدا کنید که تا حد امکان جوهره برند شما باشند. به طور مثال برای کسب کار شما، لذت، سلامت، چشیدن، سریع و…..

این اولین چیزی است که بسیاری از مشتریان شما هنگامی که با نام تجاری خود مواجه می شوند را مشاهده می کنید و این دارایی بصری است که بیشتر با کسب و کار شما مرتبط می شود. لوگو شما باید اولین چیزی باشد که شما طراحی می کنید، چرا که آن را به عنوان نقطه پرش برای همه تصاویری دیگر (مانند وب سایت شما و کارت های کسب و کار شما) عمل می کند. انتخاب و ثبت یک دامنه سفارشی و منحصر به فرد برای فروشگاه و یا برند شما می تواند یک امر بسیار مهم باشد. البته مراقب باشید که پروسه انتخاب نام دامنه برای برند شما منجر به تعویق انداختن شروع کسب و کارتان نشود. انتخاب نام دامنه ای که خدمات و برند شما را به درستی توصیف کند ارزش دارد، بنابراین انتخاب نام دامنه تصمیمی است که جای اندکی تامل دارد.