یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است. در این اسامی به یک حرف میرسیم و دوباره از همان شروع میکنیم؛ مثل apple که دو P کنار هم دارد. سجّاد، محمّد یا سمیّه دارای این نوع تجانس آوایی هستند که به تجانس آوایی معکوس شناخته میشود و میتواند به ثبت برند تجاری نام برند قدرت بدهد. نکته جالبتر در برندهای موفق ایرانی که باعث تعجب من شد آن است که ۲۱% آنها با صدای «آن» به پایان میرسند که بعد از «آ» قدرتمندترین و پرکاربردترین صدای انتهایی در بین این برندها بود. طبیعی است که اگر فردی حرفهای باشیم هیچگاه در مرحله نخست سراغ انتخاب این نامها نمیرویم.
۱۳- نامی انتخاب کنید که غیر از خودتان برای دیگران نیز دارای معنا و مفهموم باشد. ۶- چه به تنهایی چه با دیگر اعضای گروه از پروسه طوفان فکری استفاده کنید. یعنی تمامی پیشنهادها، حتی آنها که به نظرتان جالب نبوده یا بی معنی و مسخره هستند را بپذیرید و سپس یک به یک گزینهها را حذف کنید.
نمونه اسم شرکت برای انتخاب نام شرکت
با موسسه تماس بگیرید، عکس لوگوتون رو هم بعد از تماس ارسال بفرمایید تا همکاران استعلام بگیرند. مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است. همانطور که در ابتدا اشاره شد، اسم برند یا عبارت کمیپن برندینگ تنها بخش کوچکی از چیزی است که به ایجاد یک تصویر کامل از برند خواهد انجامید، اما این یک بخش از برند شما است که برای مدت بسیار طولانی باید با شما بماند. بهترین بخش در مورد انتخاب نام های تجاری این است که اگر نمی توانید کلمه ای کامل پیدا کنید ، همیشه می توانید نام برند بسازید.
- ارزش فوقالعاده اسم برند باعث شده که برخی برندها هیچ کارخانه تولیدی نداشته باشند و فقط تولیدات کارخانههای دیگری را تحت نام برند خود عرضه کنند!
- ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند.
- نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل بهکارگیری باشد.
- موسسه ثبت نوول با تکیه بر دانش و تخصص خود در امر انتخاب بهترین نام و بهترین گزینه برای متقاضیان ثبتی خواهد بود.
- زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود .
- لیست جامعی از اسامی خاص و عامی در این صفحه توسط کارشناسان ثبتاد برای شما تهیه شده است تا بتوانید به راحتی اسم برند، لوگو و علائم تجاری خودتان را انتخاب کنید.
به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد . یکی از مهم ترین ویژگی های برند آن است که باید عامل تفاوت کالا یا خدمت شما از سایرین و رقبا باشد . جذاب و منحصر به فرد بوده و بتواند با مشتری ارتباط برقرار کند. اضافه کردن اعداد به نام هایی که سابقه ثبت دارند پذیرفته نمی شود و در صورت استفاده اعداد در نام های جدید پیشنهادی باید نگارش آن ها به صورت حروفی باشد. واژه های بیگانه یا غیر متعارف یا مخفف تنها در صورتی قابل استفاده در نام شخص حقوقی(نام شرکت)است که مورد تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی باشند. چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد.
راهنمای انتخاب اسم برند تجاری
انتخاب نام برند دارای قوانین و قواعد جزئی می باشد که با رعایت کردن تمامی آن ها برای محصول یا خدمات خود را برای رسیدن به نتیجه و بازدهی مطلوب آماده می کنید . مالکان برخی برندهای مشهور جهان خودشان با تغییر برخی واژههای مرتبط با برندشان نامهای برند زیبا و خاص خلق کردهاند. مثلا سس دلوِسه نامش را از واژه دلیشِز به معنی خوشمزه اقتباس کرده ثبت شرکت است. زیراکس برند اول دستگاههای فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد. در حالیکه رقبایی در این بخش فعالیت میکنند که حدود یک قرن سابقه دارند، اما بعید میدانم زیاد به این بانکها گفته شود که کمتجربه هستند. وقتی شما یک نام تاریخی مثل پاسارگاد یا پارسیان برای برندتان برمیگزینید، خود را به تاریخ ایرانزمین متصل میکنید.
دقت داشته باشید که این کار کمک میکند تا اسم انتخابی شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمتهای مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدودهی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سالهای آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقهای بروید. بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان میشوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است.
اتفاقاًمعتقدیم که تجویزهای قاطعانه در انتخاب نام تجاری و اسم برند، ناپخته و استثناپذیرند. بنابراین در ادامه صرفاً سعی خواهیم کرد چند پیشنهاد را مطرح ثبت تغییرات شرکت کنیم که ممکن است هنگام تصمیم گیری به کارتان بیاید و به انتخاب نام تجاری مناسب کمک کند. رعایت تجانس آوایی شاه کلید انتخاب نام برند قدرتمند است.
در گذاشتن نام شهر، محله یا یک مکان معروف به عنوان اسم کسبوکارتان دقت کنید. زیرا اینگونه اسمها فقط برای زمانی که قصد فروش در همان منطقه را دارید تأثیرگذار است و در زمان گسترش کسبوکارتان با دیگر کشورها به مشکل برمیخورید. شاید خیلی عجیب به نظر برسد، اما شما میتوانید از مواد اولیه محصول خود اسم خوبی استخراج کنید. به عنوان مثال دلستر جوجو را در نظر بگیرید که جو مواد اولیه دلستر است.
بهتر است چند روز وقفه ایجاد کنید و دوباره به سراغ بررسی ایدههای قبلی و انتخاب اسم بروید. نباید هنگام انتخاب اسم شرکت از اسامی دانشمندان و شعرا و امثالهم استفاده شود. درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت ( نام شرکت ) باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد.
به کمک مشاوران دکتر ویز میتوانید ویژگیهای نام مناسب شرکت را مشخص کنید. من جمله مهم ترین ویژگی در انتخاب اسم برند ، خلاقیت و ابتکار در انتخاب آن است به گونه ای که با دیگر نام های موجود در آن دسته محصولات متفاوت باشد تا مشتریان بتوانند آن را از سایر کالا ها تشخیص دهند . اما انتخاب اسامی خاص برای برند، ممکن است تبدیل به یک معضل شود، به خصوص زمانی که با هیچ شناختی در جهت انتخابش اقدام میکنید، اما چیزی که بهترین راهحل میباشد، ایدهها، تفکرات و تمرکز شما است. ممکن است راههای متنوعی هم موجود باشد، لیکن روشی که جهت انتخاب اسم خاص برای برند کارآمدتر است، تنها از طریق تمرکز بر روی خریدار و مشتری امکانپذیر میباشد.
بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد. تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی میکنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند.